Mistlampen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Na nog wat gekloot met de mistlampen vandaag tot de conclusie gekomen dat deze niet passen. Ben er nu via Xenonlamp.nl aan het zoeken, heb het voor zulke zaken wel gehad met Ali, het moeten geen LED's zijn, als ze maar aanleunen tegen het wit van mijn Xenon, maar er staan er voor onze Bílý heel wat op, iemand ervaringen met zulke lampen? Ik zie bv witte halogeen lampen staan die ik gewoon met de fitting in één keer kan vervangen, dit lijkt me wel wat? 6000 K zou wit zijn, hoger word blauw en dat wil ik niet.

https://www.xenonlamp.nl/h8
 

MaxN

Donateur
Zoek een lamp met een kleurweergave van 6000K dan zit je zeker goed.

edit: zit net even op de site te kijken, maar de Night Breaker Laser zijn erg goede en witte lampen volgens mij. En ook niet te duur.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Deze beloven inderdaad heel wit licht en tot 150% meer licht op de weg dan halogeen. Maar ze zouden wel maar 3500 Kelvin leveren?

@MaxN
 

brepus13

Forumguru
Je reeds gekochte H8 lamp zou gewoon moeten passen in je mistlamp. Ga er anders gewoon mee naar een garage en laat die ze er even inzetten. Het is nog geen 5 minuten werk.
 

JeSko

Forumguru
Dan misschien maar de door @EdK voorgestelde Osram's bestellen, wel "maar" 4200 Kelvin, maar het zal iig witter zijn dan nu.
 

VAG-man

Forumguru
@casejunky

Bizar, exact deze? Ze zijn niet eens LED en dan nog foutmelding geven?


Ja die idd vraag me niet hoe het kan

Lijkt mij onmogelijk met 35W. Dit is ook het voorgeschreven wattage. Volgens mij zag de het woordje "led" in de link en refereer je daaraan.

@JeSko er is al zoveel geschreven over de H8 lampen. Ik zou even zoeken op het forum. Ik heb ook diverse posten geplaatst. Gewoon kiezen voor Ali en dan 55W en niet de voorgeschreven 35W. Kan prima. Ik rijd er inmiddels een half jaar mee.
Naast de H8 (mist/cornerlampen) kun je de dagrijlampen wel voorzien van leds. Deze zijn zonder externe weerstanden en werken bij mij nu al 1,5 jaar.
 

JeSko

Forumguru
DRL is bij mij al LED @VAG-man (zie foto) , dus eigenlijk 55W, H8 kan niet missen voor de mistlampen? En geen LED dan uiteraard maar gewone witte?

20200119_174956_copy_1612x1209.jpg 20200119_174950_copy_1612x1209.jpg
 

VAG-man

Forumguru
Dat zijn geen drl's, maar dimlicht i.c.m. stadslampen.

Onder zitten de drl's. Naast de mistlampen.

Screenshot_20200529-151507_Gallery.jpg
 

JeSko

Forumguru
Huh neen hoor, de leds langs de zijkant, dus de tandvormige zijn altijd mijn dagrijverlichting, deze branden altijd bij lichten in automatische stand, mijn onderste branden nooit, enkel in stand mistlamp aan, of bij gebruik richtingaanwijzer onder 30 km'h als cornerlights.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan