Krijg de RAMbam....

Maken of kraken?


  • Totaal aantal stemmers
    73

CDK

Forumguru
@Bakkertje, je hoeft als eigenaar van de auto nooit meer bij te tellen dan de werkelijke autokosten. Als de totale autokosten inclusief afschrijving en de hele rataplan.
Als het goed is gaat dat op jaarbasis net iets minder worden als de €24016,- waar jij mee aan het rekenen geslagen was ;)
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Ik zie mijn auto niet als iets wat 40 cent per km kost, maar als men passie, hobby en ja, zelfs een deel van het gezin. Dat is voor iedereen anders uiteraard, rationeel gezien is een auto altijd een grote kost, emotioneel gezien is het voor mij persoonlijk zoveel meer. En al die keren dat ik weer eens met plezier in m'n auto rijd, zorgen voor een stukje geluk, wat dan weer emotionele waarde heeft doordat het me gelukkig kan maken.
 

CDK

Forumguru
Ah ik dacht je, net als ik, 22% over de nieuwwaarde moest bijtellen...

Het is óf die 22% óf de werkelijke kosten als die lager zijn dan de bovengenoemde 22%.

Gaat je verzekeringspremie omhoog, of je rijdt een band aan gort, óf je hebt een zware rechtervoet etcetera, dan gaat je bijtelling dus omhoog. Het mes snijdt dan aan 2 kanten / de portemonnee loopt langs 2 kanten leeg ;)
 

Tman0961

Forumguru
@CDK, bedankt voor de uitleg en toelichting. Dit wist ik niet.
Begrijp ik het dan goed dat dit particulier niet zo goed te doen is qua kosten en de meeste soortgelijke voertuigen dus vooral zakelijk zijn?


:ot: Een opmerking vanuit mijn gevoel en even een algemene beschouwing. Smaken en keuzes verschillen (gelukkig). Dit maakt het leven interessant. Laten we vooral nieuwsgierig zijn naar deze verschillen i.p.v. (ver)oordelend. Dit maakt het leven zoveel leuker:bloemen:
 

CDK

Forumguru
@Tman0961, als particulier zou deze auto in NL €109165,- kosten en dat is naar mijn bescheiden mening best aanzienlijk. Voor mij scheelde het met NL prijzen een aangeklede Superb inclusief belastingen. Dat het voor ondernemers interessant is om op deze manier met een dergelijke auto te rijden dat zal dan wel duidelijk zijn :)
 

Desperado

Forumguru
Ja, dat verschil kunnen we allemaal wel ongeveer uitrekenen.
Zakelijk gezien helemaal geen verkeerde investering denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jewepe

Forumguru
@CDK

Corné,

Ik heb bewondering voor de rustige manier waarop jij iedereen van een antwoord voorziet op al die al dan niet terechte vragen over jouw keuze een Dodge Ram te gaan rijden. Wat mij betreft geniet er van, zet vooral foto's op het forum (ook van de binnenkant) en hou ons op de hoogte van het wel en wee. Je passie voor autorijden is wat mij betreft een aanwinst voor dit forum. Nog even afgezien van een aantal onderwerpen waar je veel (Skoda)expertise in opgebouwd hebt.
 

CDK

Forumguru
Dankjewel @Jewepe, Dank voor de complimenten!!
Ach, ik begrijp best dat niet iedereen het een mooie auto vind en deze move snapt. Mijn vrouw zegt ook dat het werkelijk fenomenaal is hoe comfortabel en ruim deze auto is en dat de luxe beleving van binnen enorm is, maar dat ze het alleen wel jammer vind dat ze ook regelmatig tegen de buitenkant moet aankijken ;)
 

JeSko

Forumguru
Ach @CDK begrijpt ook wel dat het maar een beetje gezonde forum banter is, eneuh, wanneer alles gezegd en gedaan is heeft Corné toch maar mooi met enkele hele dikke auto's gereden, en altijd dat stapje omhoog kunnen maken, dus wie lacht het laatst hé ;) :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RefleCs

Forumguru
Zolang je er zelf van kan genieten doe je het goed. Of je nou een RAM rijdt of een Citigo. Het gaat om de ervaring die jij als bestuurder ervaart.

Persoonlijk zou ik best een RAM voor de deur willen hebben. Het is een beest van een auto en een werkpaard eerste klas. Ik denk dat ik bij een proefrit ook verkocht zou zijn. Helaas past het niet in de lease qua uitstoot en verbruik ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ach, de koplampen of achteruitrijlampen nemen het wel even over van de zon, die schijnen rechtstreeks naar binnen...:D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Hij past niet eens op zijn eigen “oprit”
Mijn buurvrouw had een oudere versie RAM (ook zakelijk) maar hij paste ook niet lekker onder de carport en al helemaal nergens in een parkeervak bij het winkelcentrum. Dus hij was weer binnen een jaar vertrokken de RAM...
Ik hoop dat jij betere ervaringen heb straks. Hij reed goed hoor overigens maar verder vond zij hem niet praktisch voor Nederlandse begrippen.
Het is wel een bruut apparaat dat dan weer wel!:jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan