Elektrische of hybride auto laden: hoe?

Nosmo

Actief lid
Kan niet afleveren to Netherlands

Als je nou gewoon een model met een type2 stekker selecteert dan is levering naar Nederland geen probleem meer. Je kunt zelf kiezen of hij vanuit "Porselein" of van uit "GERMANY" verstuurd wordt.
 

EdK

Forumguru
Wil zo'n ding rechtstreeks uit china niet !
En op me wagen zit nog geen stopcontact.... :pieker::pardon:
 

Nosmo

Actief lid
TUV gekeurd nog wel:maakmegek::maakmegek::maakmegek:

En de gebruiksaanwijzing is ook weer brilliant vertaald, de kwaliteit straalt er van af:lezen:

Ik wil ook geen Chinese maar eentje uit Porselein lijkt me wel wat:D
 
Vandaag een wallbox gekocht. Een ratio volgens de installateur veel geplaatst weinig problemen. Nu nog de auto..
 

Bijlagen

  • 01FAB7CD-80D0-4E48-8A32-71720BBBCA70.jpeg
    01FAB7CD-80D0-4E48-8A32-71720BBBCA70.jpeg
    200,5 KB · Weergaven: 41

Me Zelf

Forumguru
Netjes. Ik zou dit weekend aan de slag gaan maar stel het nog maar even uit tot er echt iets bekend is.
 
Ja had ik achteraf misschien ook kunnen doen maar, de afspraak om er 16 panelen bij te leggen stond en dan kon dit in een keer mee....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Me Zelf

Forumguru
Met hemelvaart ook maar eens aan de slag geweest met projectje laadpaal. Hij hangt!

Zo’n 6mm2 4-aderige grondkabel netjes ophangen en doorvoeren is wel een soort van anacondaworstelen (bedankt @EdK voor de tip om vooral een toekomstvoorbereide optie te nemen... ). Dat doe ik dus ook maar 1 keer.
 

Bijlagen

  • 1BBA2C41-73FA-4F0E-93B0-C526225AA4FE.jpeg
    1BBA2C41-73FA-4F0E-93B0-C526225AA4FE.jpeg
    32,4 KB · Weergaven: 62

EdK

Forumguru
ophangen en doorvoeren is wel een soort van anacondaworstelen

Ach 4x6mm² is nog een dun kabeltje hoor !
Maar het ene merk en het andere merk kabel kan soms een boel verschil inzitten kwa soepelheid.
Draka is de koning in soepelheid met zijn kabels en pellen het makkelijkst aan.

En een kabel in de zon leggen of in een warme kamer ( in wintertijd ) scheelt ook in algemeen al kwa verwerking.

Maar goed vandaag even geworsteld met een 5x185mm² kabel doe op een hoofdschakelaar aangesloten moest worden met uiteraard te weinig ruimte.
Tsja dan komt er nog wat geweld en sterke woorden bij kijken.
Maar het schemerlampje van de klant kan vanavond in ieder geval branden.
 

EdK

Forumguru
Nee joh een led lampie van 5 watt !!
Nee, staat een deel steigers op van een jachthaven....
 

Bulletdodger

Senior Member
@Joostev ik ben van plan om veel thuis te laden met de thuislader, en heb een pas van shell recharge gekoppeld aan de Smoov app van Allego, en ook de fastned app voor het geval ik aan de snelweg moet laden

dat is denk ik wel voldoende
 

Cordoba

Forumguru
Ach 4x6mm² is nog een dun kabeltje hoor !....En een kabel in de zon leggen of in een warme kamer ( in wintertijd ) scheelt ook in algemeen al kwa verwerking.
Maar vandaag even geworsteld met een 5x185mm² kabel doe op een hoofdschakelaar aangesloten moest worden met uiteraard te weinig ruimte.
Tsja dan komt er nog wat geweld en sterke woorden bij kijken....het schemerlampje van de klant kan vanavond in ieder geval branden.

Wanneer ga je de andere fases aansluiten zodat ie gewoon goed licht heeft? ;)
 

EdK

Forumguru
Wanneer ga je de andere fases aansluiten zodat ie gewoon goed licht heeft? ;)

Waar heb je het over ??
Denk dat je jan de knoeier moet hebben in deze.....
De steiger was zo goed verlicht vannacht dat vanmorgen vroeg stond er een cesna op de steiger.
Dacht dat hij op de landingsbaan was geland die koekkie ...
Maar goed we hebben hem met zijn allen opgetild en op 3 surfplanken gezet zodat hij vanaf het water weer kon opstijgen.....

:dankje::dankje::dankje:
 

JJE

Nieuw lid
Wow! Mooie Nederlandse innovatie. De €499 voor de eerste 200 is een no-brainer.. Wordt zelfs met load balancing uitgerust. 't Is dat het aantal KM wat wij ermee gaan rijden zo weinig is (5000/jaar) en dat daarmee granny+heel soms public charing voor ons prima is, maar m'n techneuten- en DYI-hart wordt hier wel warm van.
 

Frison

Nieuw lid
Na lang speuren en afwegen heb ik vanmorgen de Elvi van Evbox besteld. Ik hoop hiermee ook gelijk voor de toekomst klaar te zijn mocht er later nog een nieuwe/andere auto komen.
Nu nog een auto... :D
 
Bovenaan Onderaan