Skoda Scala ervaringen

Canon-Eye

Forumguru
We zijn maar een druppel op alle VAG rijders !
Dus als er hier een 10 personen klagen over iets dan lijkt het erger dan het misschien in werkelijkheid is !
Die redenering werkt overigens wel twee kanten op.
Er zijn immers véél meer VAG-klanten dan die "paar" die hier actief zijn en hun klachten beschrijven - dat houdt in dat er ook heel veel meer klachten kunnen zijn waarover je nooit iets leest omdat al die mensen niet actief zijn op fora als dit. Die mensen komen pas in het geweer als een bepaald probleem toevallig wordt opgepakt door Kassa of zo: dan komen er opeens meldingen los...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wanneer hier op het forum sprake is van redelijk grote aantallen van een bepaald type auto, dan geeft denk ik de proportie gevallen met een bepaald probleem, wel een redelijk representatief beeld. De eigenaren zijn waarschijnlijk niet in alle opzichten representatief voor de populatie, maar voor de auto's geldt dat wel.
 

Atria

Actief lid
Ook al komt een klacht maar 1 keer voor, een dealer moet het gewoon voor je oplossen en je serieus nemen toch, je geeft een bak geld uit voor iets nieuws en dan moet t gewoon goed en lekker rijden.
 

Jacqbel

Nieuw lid
Ik heb met mijn Mazda ook een probleem gehad, bij lange ritten (meer dan anderhalf uur) kwam er een soort dood punt in de besturing op de snelweg. Je moest hem dan als het ware door een soort weerstand heentrekken. Na een paar maanden toch maar naar de garage gegaan omdat ik dacht ze gaan er toch niks aan doen, vast een "producteigenschap"..... Die proefgereden (na een lange rit) en inderdaad, op dat moment deed ie het natuurlijk niet. Ik dacht, daar gaan we weer. Wordt weer een hoop gezeur. Na een paar minuten kwam de chef werkplaats naar me toe en zei, het probleem is bekend bij importeur/fabrikant, is bij enkele auto's voorgekomen, we gaan voor u de stuurbekrachtiging vervangen onder garantie. Een week later waren de onderdelen binnen, stuurhuis vervangen en de auto rijdt weer als een zonnetje. Ik heb nergens om moeten zeuren of dreigen, maar gewoon netjes opgelost. Ik was echt aangenaam verrast. Doen alsof de klant zeurt of gek is, daar ga je het op de lange termijn denk ik niet (meer) mee redden als dealer/importeur/fabrikant.

Erg blij met jouw bericht. Ik heb een Mazda Cx3 en ervaar hetzelfde probleem met dood punt in besturing. Moeilijk om onder woorden te brengen, temeer daar het alleen tijdens lange ritten waarneembaar is. Ging zelfs twijfelen, dacht soms dat het aan wegdek lag of vermoeidheid. Weet nu zeker dat probleem in besturing zit en ga morgen eens met dealer praten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jacqbel

Nieuw lid
Vandaag bij Mazda dealer geweest. Na korte uitleg van probleem trok men al snel de conclusie dat stuurhuis vervangen moet worden. Onderdelen zijn direct besteld en vervanging wordt obv garantie uitgevoerd. Uitstekende service en een bijzonder tevreden klant !!
 

hemi24

Forumguru
@Jacqbel : herkenbaar probleem, ik heb hetzelfde gehad met een Golf 7, daar zat blijkbaar ook een serie tussen met een fabricagefout in het stuurhuis wat ervoor zorgde dat je een soort weerstand had precies rond de middenstand.

Was uiteindelijk wel bekend bij de importeur, maar niet bij de dealer. Alleen diegene die er melding van maakte kreeg een nieuw stuurhuis gemonteerd, de rest liet men mooi doorrijden.

Monteur én chefmonteur beide greden, maar die konden volgens eigen zeggen niets afwijkends waarnemen... :mad: Daardoor heb ik wel een beetje moeten doordrammen voordat men contact zocht met de importeur!
 
Bovenaan Onderaan