rammellende distributieketting ??

s100

Nieuw lid
Hoi,ik heb een 1.3 mpi felicia met een rammelende distributieketting . .Nou vraag ik me af is deze makkelijk te vervangen of te spannen.
Want het is echt geen gehoor.Het is volgens mij ook niet goed voor de motor ook.
Verder zoek ik nog een nieuw grilletje ( zie foto) want die van mij heeft schade gehad
Ik hoor het wel Gr Marc
 

Bijlagen

  • DSC01435.JPG
    DSC01435.JPG
    34,2 KB · Weergaven: 23

Gieliovd

Forumguru
Hmm, geen idee hoe dat zit bij die motoren.

Er is vast iemand met een exploded view.

Je kunt altijd zoeken of er een spanner op zit, extern. Daar een klap op geven met een hamer en kijken of het scheelt. Anders demonteren en inspecteren.
 

pansaebr

Actief lid
rammelende ketting

Geachte,

Heeft hij al zoveel km ? een grille kost bij http://www.artaparts.nl een 50euro (is wel ongespoten )
ketting heb ik nog nooit moeten vervangen, wel het geleidingsblokje.
De teller van mijne felicia staat ondertussen rond de 110000km en geen lawaai.:D

Hoi,ik heb een 1.3 mpi felicia met een rammelende distributieketting . .Nou vraag ik me af is deze makkelijk te vervangen of te spannen.
Want het is echt geen gehoor.Het is volgens mij ook niet goed voor de motor ook.
Verder zoek ik nog een nieuw grilletje ( zie foto) want die van mij heeft schade gehad
Ik hoor het wel Gr Marc
 

s100

Nieuw lid
Misschien ben ik ook geholpen met het geleidingsblokje.Waarom moest jij dat vervangen?
En kan je daar ook je ketting mee spannen.Is het een soort spanrol?
 

pansaebr

Actief lid
ketting

S100, heb nog met een 130 gereden , waren toen een soort van opvulringen die de uitlijning van de ketting beinvloeden,is niet een werkje dat je onbezonnen kunt aan beginnen zeker niet met de modellen waar de motor dwars ligt , toen een 4 uur werk gekost bij de erkende dealer , heb de fotos im mijn kluwer van spreken wel boekdelen.heel de onsteking en klepbediening werkt hierop desnoods ketting vernieuwen.

groetjes

Misschien ben ik ook geholpen met het geleidingsblokje.Waarom moest jij dat vervangen?
En kan je daar ook je ketting mee spannen.Is het een soort spanrol?
 

s100

Nieuw lid
Ik rij wel eens langs de skodagarage,zullen toch wel vaker die vraag gehad hebben over de rammellende ketting
 

Desperado

Forumguru
Dat is denk ik de beste manier.
Ik heb er nog niet eerder van gehoord.
Laat je ons weten hoe het afloopt?
 
Bovenaan Onderaan