Skoda Enyaq

Berrychello

Forumguru
We moeten er eerst maar eens mee rijden voor we een oordeel kunnen vellen of het RS logootje terecht is of niet.
Heb vorig jaar meegereden met de Audi eTron Streif, dat exemplaar wat een skipiste op reed. Ik heb geen idee wat z'n top is, maar al is dat 150: hij is een S of RS logo waard. Dat gaat niet alleen om hard rijden, maar de kracht met optrekken is indrukwekkend, net als het bochtengedrag.
 

JeSko

Forumguru
Tesla staat hierin wel weer op kop, blijkbaar plant een Tesla langere rijzen automatisch in zodat je aan oplaadpunten passeert, waar je dan dmv een quikcharge maar 15 minuten verliest ( ideale plaspauze en drankpauze ), ja, zo'n Tesla zie ik wel zitten ookal zijn er genoeg issues mee.
 

JeSko

Forumguru
Tsja alleen de prijs........:arghh::wavecry:

Dat is het grote probleem inderdaad, de goedkoopste in BE tweedehands is nu 30.000 ongeveer. Bom geld natuurlijk voor een auto van 2014. Edit, heb nog een model 3 gevonden van 2019 voor dat geld.

Https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...33-e053-0100007f1bba?utm_source=android-share Kilometerstand: 22.500 km Bouwjaar: 06/2019 Verkoopprijs: € 30.800,-

Https//www.autoscout24.be/nl/aanbod/tesla-model-s-85-kwhunlimited-supercharging-new-engine-new-accu-elektrisch-zwart-d5e81f1a-9683-480d-9eda-7b97a88ec314?utm_source=android-share Kilometerstand: 272.162 km Bouwjaar: 03/2014 Verkoopprijs: € 33.995,-
 

JeSko

Forumguru
Klopt dat ga je in BE vrees ik wel hebben, tanken duurt 5 minuten en tis aan de volgende, en die zie je dan ook een tijd niet terug, Laden duurt nu eenmaal lang.
 

Rallye

Forumguru
@EdK Nee, een elektrische auto beperkt je flexibiliteit niet; je moet alleen anders denken over je reis. Sorry, bulls*#€@. Ik hoor dat te vaak tegenwoordig, met name als het over de energietransitie gaat. Ik bepaal zelf wel of ik ergens anders over ga denken. Nogmaals: ik hou niemand tegen om te kiezen voor elektrisch rijden - maar met het feit dat het wordt opgedrongen en dat ik daaraan ook nog eens meebetaal heb ik grote moeite.

En probeer maar eens een echte auto te huren in de vakantie als iedereen dat wil omdat zijn elektrische auto onhandig is. Daar heeft vast iemand een mooi business model van gemaakt....
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
@EdK er is vanaf 1 juli een subsidie op de aanschaf van een elektrische auto:
https://www.milieucentraal.nl/duurzaam-vervoer/elektrische-auto/subsidie-elektrische-auto/

Nu is 2000 euro subsidie voor een tweede hands exemplaar nog altijd niet genoeg om het verschil op te vangen, maar toch ze proberen de privé rijder wel te verleiden met een financiële compensatie.

@Rallye ik heb aan het huren van een echte auto voor de vakantie en goedkoper leasen wel eens gerekend. In mijn geval zou het gaan om een ruime auto (3 kinderen) en 1500 kg trekvermogen zeg even voor 3 weken in de zomer periode. Een octavia voor 3 weken met trekhaak (weet niet of die 1500 kg mag trekken maar even voor het voorbeeld) kost 1888 euro. Als je dat uitsmeert over 12 maanden is het voordeliger om zelf een auto te leasen met trekhaak en voldoende ruimte. Dus qua financiële stimulans voor mij als leaserijder is, zolang ik met de caravan op vakantie wil, een voordelige auto leasen niet echt voordelig.

Maar wat de Skoda Enyaq betreft, als die 1500 kg mag trekken durf ik het wel aan hoor, dan wordt de reis een dagje langer en zoals @EdK al aangeeft ook hier begint de vakantie zodra ik van de oprit afrijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
Enig idee of zulke subsidie ook naar BE komt? Wss niet maar goed. Hier word alleen dieseltje pest gedaan :tongue:

Ps: behalve dan op al die belastingsvrije 3.0tdi Audi A6'n van onze regering:pardon:
 

SuperBeeb

Forumguru
On topic: las vandaag een rijimpressie met de Enyac.
Ondanks dat t een nog een pre-productie exemplaar was, was tester zeer positief. Top zou trouwens 180 zijn.
Ben alleen benieuwd of ze de softwareproblemen van dd VW ID inmiddels hebben opgelost, neem aan dat Enyac dezelfde software heeft.
 

hemi24

Forumguru
Waarom ze dan in het kadertje in het artikel weer een topsnelheid van 150 km/h opgeven is mij een raadsel...

:fool:
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb net het artikel op Autoblog zitten lezen en het filmpje met Wouter bekeken. Klinkt veelbelovend maar ben benieuwd wat de prijzen voor de zwaardere accu’s en de opties gaan doen.
 
Laatst bewerkt:

Tman0961

Forumguru
Vind de voorzijde erg geslaagd, en de grote wielen staan hem goed. Verder oogt de wagen net iets te klein voor mijn gevoel. Uit verhouding. Een slagje groter had hem niet misstaan.
 
Bovenaan Onderaan