Aanpassen climate control electrische CITIGO

elcocheSKODA

Actief lid
Sinds een aantal dagen, hebben we nu de electrische Škoda als tweede auto. Wat mij is opgevallen is dat de instellingen van de klimaat regeling, na iedere rit waarbij de auto langer heeft gestaan, terug valt naar een default van 22 °C en de aanjager gaat naar de AUTO stand

Uit navraag bij de dealer, blijkt dat de klimatisering van een elektische auto (van de VW groep), inderdaad na iedere rit teruggaat naar de vast ingestelde temperatuur. Dit schijnt de meest gunstigste temperatuur te zijn voor een optimale actieradius.

Ook na een klacht bij Škoda Nederland, kreeg ik te horen, dat dit een produkt eigenschap is.

Weet misschien iemand van de VAG-COM of dit aan te passen is?
En zo ja, bij wie of waar zou ik dit kunnen laten aanpassen?
 

EdK

Forumguru
En zo ja, bij wie of waar zou ik dit kunnen laten aanpassen?
Denk dat je het beste contact kunt opnemen met @Antera
Als hij het niet weet dan weet hij vele dingen vaak uit te zoeken !
En vermoed dat hij nog geen elektrische CitiGo aan de laptop heeft gehad maar dit graag wel zou willen.
Dus stuur hem eens een PB / App of mail !
 

Niels83

Forumguru
gewoon nieuwsgierigheid maar wat is het probleem automatisch op 22graden is toch prima, staat mijn fabia ook op.
 

elcocheSKODA

Actief lid
De temperatuur is niet direct het probleem.
De misses heeft snel last van luchtstromen en moet dus nu steeds opnieuw de instellingen van de aanjager en de uitstroom openingen aanpassen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sjoerdb

Forumguru
Gelukkig is de actieradius van zo'n electrische auto niet zo groot als bij een conventionele auto, bij mijn diesel zou ik ook na 1100 km in slaap vallen bij 22 graden!
 

Rallye

Forumguru
Even voor mijn idee. Er wordt gesproken over “terug valt” naar 22 graden. Heb je hem normaal nog hoger staan dan?
 

Sjoerdb

Forumguru
Terug vallen kan ook in omgekeerde richting omhoog zijn, terug vallen in slechte gewoontes kan zowel positief of negatief zijn
 

elcocheSKODA

Actief lid
Denk dat je het beste contact kunt opnemen met @Antera
Als hij het niet weet dan weet hij vele dingen vaak uit te zoeken !
En vermoed dat hij nog geen elektrische CitiGo aan de laptop heeft gehad maar dit graag wel zou willen.
Dus stuur hem eens een PB / App of mail !

EdK, bedankt voor je on-topic reactie.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

elcocheSKODA

Actief lid
Heb met Antera contact gehad.
Zal zodra ik ruimte in mijn agenda heb (komende weken erg druk), eens bij hem op bezoek gaan. Kijken dan of en wat mogelijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan