Ervaringen gevraagd Autodoc

JeSko

Forumguru
Die waren inderdaad mooier geweest maar toch blij met de keuze ;) gaat echt een groot optisch verschil maken:yeehaa:
 

brepus13

Forumguru
Nou, na een laatste bestelling van 3 a 4 weken nu gewoon weer met een weekje het spul geleverd...

Voor de liefhebbers een 3€ korting voucher: AC31263431

alle beetjes helpen zullen we maar zeggen.
 

Breejkc

Nieuw lid
Als je probleemloos auto-onderdelen wilt bestellen, ga dan niet naar Autodoc. Hier mijn recente ervaring. Het mag dan een bedrijf zijn met goedkope auto-onderdelen, maar die goedkoopte heeft een dure prijs als er ook maar iets fout gaat bij dit bedrijf

16 maart bestelde ik ruim € 250,00 onderdelen bij Autodoc.nl. Op de site van Autodoc staat dat het pakket is afgegeven bij de vervoerder (Duitse) GLS. Voer ik de Track en Trace code in bij de GLS dan wordt aangegeven dat het pakket daar wel is aangemeld maar nog niet van Autodoc is ontvangen.

Een week na de bestelling per email, en live-chat contact opgenomen met Autodoc. Zij vertellen dat het pakket 18 maart wél is geleverd aan GLS. GLS (Duitsland) blijft daarna, via Messenger contact, volhouden dat het pakket wel is aangemeld maar niet is ontvangen van Autodoc. Telefonisch contact met de Nederlandse GLS, deze geeft aan dat het pakket niet in Nederland is. Autodoc en GLS geven elkaar de schuld. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat medewerkers bij Autodoc niet goed hun best doet om het pakket terug te vinden. Het ligt waarschijnlijk nog ergens in hun magazijn, maar niemand die ernaar op zoek gaat.

Na een stevig telefoongesprek met Autodoc ontvang ik een uur later per email bericht dat het pakket nu wel, met vertraging, is afgeleverd aan de vervoerder (Duitse) GLS, maar nu zit er geen Track en Trace code bij. Daar overheen krijg ik een email dat ik binnen 1 – 2 dagen door een supervisor gebeld zou worden.

Drie dagen gewacht maar teruggebeld is er niet. Ook heb ik geen nieuw parcel number ontvangen.

Weer per chat contact opgenomen. Nu krijg ik als antwoord dat het de allerhoogste prioriteit heeft bij Autodoc en dat ze een onderzoek bij de vervoerder hebben ingesteld. Na lang aandringen krijg ik het gevraagde parcel number, hetzelfde nummer als helemaal in het begin. Die geeft bij GLS nog steeds aan dat het pakket wel is aangemeld maar niet is ontvangen van Autodoc. We zijn weer terug bij af. Weer de toezegging dat er contact met mij opgenomen zal worden maar, dat doet Autodoc niet. Vanmorgen nog twee kansen gegeven me terug te laten bellen door een supervisor, maar terugbellen, dat weten ze niet wat het is bij Autodoc.

Door Autodoc wordt je als het ook maar eventjes fout gaat voortdurend van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand neemt er de klacht serieus en je krijgt alleen maar standaardantwoorden. Als bestelde goederen niet worden geleverd lost niemand daar het probleem op. Toezeggingen, zowel mondeling als op schrift, worden niet nagekomen.
 

Eltjo

Forumguru
3 of 4 keer besteld bij Autodoc.
Een keer een as geretourneerd, die was voor een automaat ipv handgeschakelde bak. Was een beetje vaag, omdat links niet en rechts wèl te bestellen was.

Geld terug gekregen en 2 losse SKF homokineten besteld, samen met 2 Bilstein schokbrekers en Eibach veren. Wielzijde paste echter niet, wat te doen had met maatvoering-toleranties van het homokineet dan wel originele as. De garage heeft toen ook nog homokineten besteld waarvan de 1e ook niet paste.

Er was door de garage geprobeerd om de SKF homokineet er (deels) op en daarna er weer af te tikken wat schade gaf op de homokineet. De hoes was ook reeds volgesmeerd met vet.
Voor bestellen had ik met het VIN 2 x gevraagd of de onderdelen ging passen. Ja.

Reclamatie heel erg moeilijk, terwijl vanaf het begin was aangegeven dat het met toleranties te doen had. Steeds weer foto's vragen en andere vragen stellen die uit eerdere verklaringen duidelijk waren. Niet raar als steeds weer een andere medewerker er mee verder gaat.
Er werd uiteraard ontkent dat ze wel heel erg hun best deden om het je moeilijk te maken (Nee, we willen helpen maar ze hadden regels!). Volgehouden uit principe. Communicatie steeds in het Engels.
Uiteindelijk formulieren voor "garantie bij hun leverancier" ingevuld waarop ik nu al maanden niets meer gehoord heb. En dat loopt sinds augustus 2020!

De homokineet kostte slechts € 65 en een hoop dingen zijn er wel erg goedkoop, wat het e.a. compenseert.
Ook de goedkoopste bougies (€1,50p/s), bougiekabels (€12 p/set) en draagarmpjes (€12 p/s) voldeden voor de Matiz van mijn vrouw die maar 3000 km per jaar reed.

Wel altijd geduld hebben voor je besteld. Het gaat van 15% korting naar 28-30%. En wat extra betalen om het langer te kunnen retourneren kan lonend zijn.
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Ik heb er al vaak besteld (zeker 10 bestellingen ) ook wel eens dingen teruggestuurd en tot nu toe is altijd alles wel goed gekomen. Als er iets fout gaat kan het wel eens even duren maar dat heb ik altijd gezien als de prijs voor goedkope onderdelen. Meestal ging het goed gelukkig.
 

Lizden

Senior Member
Helaas slechte ervaring. Goede oen nummer niet passend product. Ging hier als een simpel iets als een olie peilstok. Retourneren is duurder dan de stok. Geld terug? Nou ik heb een toezegging na een eeuwig durende chat met 3 diverse personen. Maar eerst zien dan geloven.
 

brepus13

Forumguru
Als ik echt snel iets nodig heb en ik zeker wil weten dat het goed gaat bestel ik bij de lokale leverancier. Heb ik het dezelfde dag en is er iets mis mee kan ik het zo terug brengen. Prijzen zijn alleen wel dubbel tov de autodoc prijzen.

We willen vaak het aller goedkoopste maar ook de beste service. Die 2 gaan helaas vaak niet samen :-)
 

Lizden

Senior Member
Klopt, de slang die ik nodig had was bij de dealer 10x duurder.. als je het juiste artikel krijg is autodoc ideaal. Ze verschuilen zich vaak achter: had maar gezocht op oen nummer. In dit geval ook gedaan en lag de fout aan hun kant.
 
Bovenaan Onderaan