Welke fietsendrager? Welke hebben jullie? Ervaringen?

De Stip

Forumguru
Tjeemig, wat een keuze en wat een hoop adviezen. Ik ga ze op een rijtje zetten en dan hoop ik de juiste ertussen uit te kunnen pikken die voor ons het meest geschikt is. De Thule en de Uebler komen mij daarbij tot nu toe het meest prettig / praktisch over.
 

barretje

Senior Member
Hier hebben wij ook een uebler, nooit een moment spijt van gehad. Zeer stabiel er makkelijk in gebruik. Succes met je keuze!
 

turboturbo

Forumguru
Over die Pro User heb ik destijds toen ik in dat rabbit-hole zat, ook veel positiefs over gelezen. Kwam destijds ook als beste koop adviezen uit Duitse testen etc.
 

De Stip

Forumguru
Tja en als je dan besluit zo'n drager aan te schaffen, blijkt opeens dat het leveren ervan een probleem is vanwege beschikbare voorraad, gesloten winkels en productielijnen. Ik dacht dat er zat van die dingen op de plank zouden liggen.....
 

De Stip

Forumguru
Online ook niet op voorraad?

Online wel, maar ik wil ze graag even bekijken en er wat vragen over stellen. Het mooiste zou zijn, als er een winkel in de buurt (open) is, die meerdere merken verkoopt.
Zo lijkt me de combi van een Thule drager, waar ik ook zo'n grote bagagezak op kan plaatsen het meest ideaal. Maar als die al bestaat, wil ik die dus graag even in het echt bekijken.
 

Desperado

Forumguru
Ik denk dat het voor die prijs wel wat is, maar zo op het plaatje oogt het al goedkoop/kwalitatief minder. Die bandjes aan de klemmen waarmee je het frame vastzet bijvoorbeeld vind ik niks. Dat gaat te makkelijk kapot met als gevolg dat je fiets eraf valt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Niet inklapbaar, zo te zien. Lastig meenemen voor "erbij" als je de fietsen op de caravan vervoert naar de kampeerplek en van daaruit ze soms op de auto wil meenemen naar een andere fietsstartlocatie.
 

De Stip

Forumguru
Vandaag toch besloten om de Aldi fietsendrager aan te schaffen. Prijs/kwaliteit gaf de doorslag. En dat spreekt de Skoda rijder toch aan.... ;) Ik ga hem later op de dag uitproberen en laat nog wel weten wat mijn bevindingen zijn. Overigens is hij wel inklapbaar, in tegelstelling tot wat men dacht.

Bedankt tot zover voor jullie feedback. Ongetwijfeld dat voor de zeer frequente gebruikers een Thule product zeer rendabel is, maar voor die paar keer dat ik hem gebruik.....
 

EdK

Forumguru
Volgende bericht: (*@*&^$))(* rij ik de eerste de beste verkeersdrempel over, hoor ik me toch een klap......
Dus gestopt, denken jullie ??
Juist de fietsendragen met fietsen van de trekhaak afgevallen...........
Kost me wel 2 nieuwe elektrische fietsen en nu een echte drager van Thule.... :deuk::deuk:


Sorry kon t even niet laten....:nono::pardon:
 

De Stip

Forumguru
Geeft niet @EdK , ik mag het niet hopen.... De set ziet er degelijk uit en is gekeurd door de RDW. Verder zie ik er online best aardige recensies over, dus daarom durfde ik de "gok" te wagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

De Stip

Forumguru
Oeps, wat ik over het hoofd gezien heb, is dat deze drager niet opvouwbaar is :( Daar moet ik even een nachtje over slapen, want om nog zo'n onhandelbaar groot ding erbij te hebben in de schuur, stond niet op mijn wensenlijstje.
 
Bovenaan Onderaan