Achterkant nieuwe superb

Ik ben mijn Supberb nog bested net voor de FL uitkwam (Vrij totaal uitgerust), nu tijdens de bestelling is deze omgezet naar het FL model en hebben ze uiteraard gekozen voor de goekopere verlichting ipv de nieuwe matrix verlichting.
Daardoor heb ik dus ook niet de chomen lijn tussen de achterlichten, iemand een idee of dit afteraf te plaatsen is .
 

EdK

Forumguru
Superskoda.com in de gaten houden
En dat soort chromen strips zijn ook wel op rol te verkrijgen, maar of het de juiste look krijgt....

Heb het wel eens bij die chinees Ali voorbij zien gaan, dus daar dan zoeken
 

Vinny

Forumguru
ik heb ongeveer hetzelfde voor gehad.
ik heb mijn IV besteld in januari de verkoper verzekerde me dat de nieuwe achterlichten op alle Superb's van 2020 zaten.
niet dus. Als geen matrix besteld hebt heb je de goedkopere achterlichten ook.
De verkoper zegt dat hij dit vermeld heeft ik ben 100% zeker van niet. Jammer maar ik zal hem zo moeten slijten.
 
Bij mij idd ook niets over vermeld, als ik op voorhand geweten had hoe ze de verlichting van de style zouden downgraden had ik zoiezo de matrix besteld... maar als je niets weet op voorhand, zit je daar met je terug hologeen pinkers :pieker:
 

JeSko

Forumguru
De verkoper zegt dat hij dit vermeld heeft ik ben 100% zeker van niet. Jammer maar ik zal hem zo moeten slijten.

Je kan niemand nog op hun woord pakken, je zou alles op papier moeten laten zetten; jij garandeert me dat de led lampen erop zitten? Zet het dan effe op een papiertje met handtekening." Kijken hoe happig ze dan nog zijn om zaken te beloven/garanderen.

Bij mij bleef de auto gewoon staan, zonder LED ano 2020 is gewoon raar op zo'n auto.
 
Goh je vertrouwd op wat in de brochure van de wagen staat zeker, uiteindelijk heeft hij wel led lichten maar bv mijn style heeft enkel de leds vanachter op de zijkant, op het kofferdeksel brand er niets meer.
Pinklichten die zijn in halogeen terwijl in de pre facelift op de style het wel in led was.
Nu zit je daar met een FL wagen van bijna 50 000 eur zonder de strip, zonder kofferdeksel led en met halogeen pinkichten.

Heb hier toch mijn beklag op mail naar de dealer gezet maar vrees dat hier weinig mee zal gebeuren.
 

JeSko

Forumguru
@johan scheenaerts

Zeer zeker, maar je bent niet de eerste die zo gekloot word, ik zie en lees hier wel vaker zulke fratsen terug. Denk verder ook niet dat ze je zullen tegemoetkomen, dealerservice trekt op niks van wat ik hier vaak meekrijg.

Bijna 50.000 pfuh, mijn 2014 Elegance full options S2 was destijds 29.500 euro. Damn.
 

JeSko

Forumguru
@Peter-036

Ja ik noem dat ook altijd halogeen ipv gloeilampje, macht der gewoonte maar men weet wel wat er met bedoeld word.

En ja die vermelding geeft ze wettelijk gezien het recht om klanten te naaien, maar het trekt op niets en staat heel ver van goede service of enige klantvriendelijkheid. Het is gewoon ridicuul dat je een auto besteld waar full LED op zit volgens hun brochures en verkopers, maar die vervolgens deels met gloeilampen komt, dan nog voor 50.000 (!!!!!) Euro. Je mag er dan toch vanuit gaan dat het er wel degelijk opzit. Dit valt nooit door te schuiven naar de klant als zijnde ; tja, het is nu zo.
 

Vinny

Forumguru
ik voelde me al in de steek gelaten voor ik de wagen ging afhalen en dit door zowel de dealer in Kruisem als door Skoda België.
Da wagen zelf vind ik prima rijden, maar mocht ik het nu moeten herdoen zou ik zeker geen Skoda meer nemen.
ik was de service gewent van bij Honda en Mazda maar daar kunnen ze jammer genoeg bij Skoda niet aan tippen.
 

JeSko

Forumguru
@Vinny

Service en klantvriendelijkheid staan bij Japanners op nummer 1, kan VAG inderdaad nog een serieus puntje aan zuigen.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb het al vaker gezegd: bij bestelling van een nieuwe auto moet je geen genoegen nemen met een contract waar merk, model, motorisering, uitvoering en eventuele extra's op staan. Regelmatig wordt ook de inhoud van een pakket of een uitvoering gewijzigd tussen besteldatum en leverdatum, en dat heeft soms bizarre gevolgen, iemand die bijvoorbeeld een 1000 euro duurdere uitvoering of pakket besteld omdat ie een bepaalde optie wil hebben, vervolgens veranderd tussentijds de inhoud van de uitvoering of pakket en heb je ondanks de uitgave van 1000 euro extra nog steeds niet de gewenste optie. Laat een verkoper maar gewoon alle opties die in een uitvoering of pakket zitten, stuk voor stuk vermelden in de koopovereenkomst, daar wordt ie tenslotte voor betaald, en als ze dan achteraf de regels veranderen voldoen ze gewoon niet aan de koopovereenkomst.
 
Idd wat ik ga doen volgende keer, wij hebben op het bedrijf een strenge regeling qua co2 uitstoot. Ik had een redelijk stevig budget dus dacht ik ga voor een volledig volle superb met alles op en aan, op de style versie kon je gaan lichten nemen anders dan wat op de style zit. Heb eigenlijk een hoop opties genomen gewoon omdat het kon, moest ik geweten hebben dat matrix lichten de nieuwe standaard voor de volledige led was geweest dan had ik nu wel wat laten vallen op de matrix te nemen.
bij men vorige Octavia had ik het dan weer andersom, wagen besteld dealer helemaal niets laten weten dat als ik een maand wachten met bestellen dat er een nieuw model was....
Gewoon door het gebrek aan communicatie blijf ik volgende keer toch ook weg bij vag

maar idd mijn superb rijdt ook wel bangelijk goed daar los van !
 

Cordoba

Forumguru
@johan scheenaerts Dit ligt maar voor een klein deel aan Vag (als fabrikant), maar vooral aan de dealer/verkoper die je getroffen hebt. Voor Belgie zal D'Ieteren (zoals Pon in NL) ook nog invloed hebben op de uitvoeringen en de inhoud van de pakketten, en dit is niet alleen bij Vag een probleem, maar hoor het ook bij andere merken.
 

EdK

Forumguru
Ja ik noem dat ook altijd halogeen ipv gloeilampje, macht der gewoonte maar men weet wel wat er met bedoeld word.
Ja zo noem ik altijd een schroef een spijker en een spijker een bout ..........
En als ik dat op t werk zeg snapt niemand het.....

Maw gebruik de juiste benaming want ik noem jou ook geen Truus, anders denken ze allemaal hier dat je een dame bent en als je dan een keer op een meeting zou bukken........:pieker::nailbiting::nailbiting::cheers:
 

casejunky

Forumguru
ik voelde me al in de steek gelaten voor ik de wagen ging afhalen en dit door zowel de dealer in Kruisem als door Skoda België.
Da wagen zelf vind ik prima rijden, maar mocht ik het nu moeten herdoen zou ik zeker geen Skoda meer nemen.
ik was de service gewent van bij Honda en Mazda maar daar kunnen ze jammer genoeg bij Skoda niet aan tippen.


Das typisch, ik zou juist wel weer een skoda nemen maar niet omwille van de service.

Mijn superb is namelijk in onderhoud van een mazda garage en daar kan de skoda/vw dealer niet aan tippen.
 
Ik heb het al vaker gezegd: bij bestelling van een nieuwe auto moet je geen genoegen nemen met een contract waar merk, model, motorisering, uitvoering en eventuele extra's op staan. Regelmatig wordt ook de inhoud van een pakket of een uitvoering gewijzigd tussen besteldatum en leverdatum, en dat heeft soms bizarre gevolgen, iemand die bijvoorbeeld een 1000 euro duurdere uitvoering of pakket besteld omdat ie een bepaalde optie wil hebben, vervolgens veranderd tussentijds de inhoud van de uitvoering of pakket en heb je ondanks de uitgave van 1000 euro extra nog steeds niet de gewenste optie. Laat een verkoper maar gewoon alle opties die in een uitvoering of pakket zitten, stuk voor stuk vermelden in de koopovereenkomst, daar wordt ie tenslotte voor betaald, en als ze dan achteraf de regels veranderen voldoen ze gewoon niet aan de koopovereenkomst.


op mijn offerte/bestelbon stonden alle optie's nogtans vermeld , per pakket ook apart ...

bvb:
pack Style Premium II :

- Elektrische bediening passagierszetel vooraan aan de binnenkant van de rugleuning van de zetel
- Elektrisch verstelbare lendensteun zetels vooraan

- Zijdelingse airbags voor- en achteraan, met hoofdairbag - Zetelbekleding - Leder Style

- Elektrisch verstelbare zetels vooraan met geheugenfunctie voor de bestuurderszetel

- Zonder opberglades onder de zetels vooraan

en dan onderaan de volledige standaard uitrusting van de style op die moment .

ik heb nu wel niet optie per optie gekeken als aller erop zat:arghh:
wel nog een superb3 bij mij
 
Bovenaan Onderaan