Kamiq probleempjes.....

Alpha

Donateur
Omdat we nog niet echt een topic hebben voor probleempjes hierbij de aftrap met een eerste terugroepactie.

Dit lijkt op het issue dat in het Scala Amundsen topic staat. Alleen is e.e.a. blijkbaar inmiddels gefixed met software.

Terugroepactie: Online Connectivity Unit / e-call softwarefout


Zojuist dus contact gehad met mijn garage. Startte van de week de MySkoda app (die grijs groene niet de wit groene) op en kreeg een melding dat er een terugroepactie was. Ik moest contact opnemen met de garage.

Zo gezegd zo gedaan. Volgende week donderdag krijg ik een software update op het OCU-regelapparaat. Terugroepactie geldt voor KAMIQ en Scala en staat inmiddels ook op de RDW site.

Wellicht een tipje voor andere KAMIQ rijders. Bij mij is het lampje gewoon groen... Maar blijkbaar is mijn chassisnummer toch aangemerkt als "moet terug komen".

terugroepactie.png
 

Clever

Nieuw lid
Hallo, bij brandde het groene lampje bij s.o.s. ook niet tevens kon ik geen hoofdgebruiker aanmaken. Recall/terugroep aktie is uitgevoerd nu werkt het groene lampje en heb ik een hoofdgebruiker aan kunnen maken.

Werkt nogal verwarrend en zijn geen duidelijke handleidingen voor.

Je gaat als volgt te werk:
- Groen/zwarte "my Skoda" app downloaden. Dus niet "mijn Skoda".
Registreren
- "Skoda connect" app downloaden.
Registreren (email en ww en s-pin) noteren.
met 2 autosleutels naar de auto.
- Hoofdgebruiker aanmelden.
wordt na wat instellingen gevraagd om op de sleutels te drukken.
- Als het werkt zie je bij de "Skoda connect" app 3 icoontjes met: Rijgegevens, deuren en lichten, wagenstatus.

Verwacht er niet te veel van !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Clever

Nieuw lid
Nog een tip !

Wifi inloggen werkt alleen op de volgende security: WPA2 AES.

Dank je !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
:ot:, maar in dit geval m.i. toch relevant:

1. Er zijn vooral mannen actief op dit forum.
2. Rood/groen kleurenblindheid is een afwijking die vooral (of mogelijk zelfs alleen) bij mannen voorkomt.

Grote lappen groene tekst zijn voor die categorie slechter leesbaar, reden om het gebruik daarvan niet aan te bevelen...

<edit>

@Clever , ik zie dat je de tekstkleur hebt aangepast. Top! :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:
hey skodaboys en girls, sinds woensdag mijn kamiq gaan afhalen, 2 problemen, nl,
het inloggen op de amundsen was direkt gelukt, maar als ik datapaketten wil kopen lukt het niet... iemand raad?
Ook op men smartphone de skoda app geinstalleerd, maar kan niet op afstand de auto vergrendelen of ontgrendelen, wel laten claxoneren en knipperen, benzineverbruik nazien etc...zou volgens de mevrouw van de naverkoop aan mijn toestel liggen, nl dat deze nog geen android 10 is....momenteel nog in bezit van samsung s7.....iemand een oplossing? Nieuw smartphone halen? Hoofdgebruier instellen is ook gelukt en zonder pincode.....:sterretjes:
 

Alpha

Donateur
Op afstand openen en sluiten kan alleen nadat je bij je dealer bent geweest met een geldig ID. Zij moeten deze functie vrijschakelen. Voor de data pakketten moet je bellen met de firma die de pakketten beschikbaar stelt. Meer info hier: https://skoda.cubictelecom.com/nl .

Heb zelf nog geen datapakketjes gekocht maar blijkbaar moet je hier ook eenmalig bewijzen dat de auto van jou is. Kan ook zijn dat je alleen maar het account hoeft aan te maken. Leef ff de FAQ bij Cubic.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sprudeldude

Nieuw lid
Hebben jullie last met het updaten van jullie software?
Bij mij blijft hij meer dan een half uur draaien en uiteindelijke gebeurt er niets.
Heb vorige keer in de garage gevraagd of ze hem konden updaten en was geen probleem.
Maar nu opnieuw duurt het verschrikkelijk lang.
Normaal? Of staan er bepaald settings niet juist?:arghh:

Bijvraag, moet de motor draaien maar de auto stilstaan voor te updaten? Of kan ik ondertussen ermee rijden?
 

Alpha

Donateur
Ja, dat klopt. Als er geen update beschikbaar is blijft hij hangen op "zoeken naar update".

De Update installeert zich op moment dat de motor niet draait. Als je toch de motor zou opstarten dan pauzeert de update en wordt deze later afgemaakt. Dat "voltooien" van een update is ook een dingetje. Je krijgt niet echt een status voortgang. Opeens is er een melding dat de update voltooid is.

In begin februari heb ik wel 8 updates gehad. Soms zelfs 2 dagen achter elkaar. Sinds dat de Skoda fabrieken dicht zijn geweest heb ik geen update meer gezien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sprudeldude

Nieuw lid
Dus enkel contact aan zou voldoende moeten zijn?
Als ik via instellingen naar Systeeminformatie ga dan geeft hij wel wat informatie. Daaronder kan ik dan software updaten selecteren.
De informatie die er staat, wilt dit dan zeggen dat er een beschikbaar is? Of is dit van de huidige versie? Waarbij ik dan vervolgens op software updaten moet duwen op te checken of er een nieuwe update is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sprudeldude

Nieuw lid
Ok, bedankt voor de duidelijke uitleg. Dus als ik het goed begrijp, als ik enkel dit zie (bijlage) staan wilt het eigenlijk zeggen dat dit de huidige versie is. Er is een update beschikbaar als ik er ook effectief een melding van krijg?
 

Bijlagen

  • IMG_3954.jpg
    IMG_3954.jpg
    184,3 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt door een moderator:

Alpha

Donateur
@Sprudeldude correct. Dat zijn je huidige versies. Waarbij jouw navigatiedatabase zelfs een nieuwere versie dan die van mij is! Navi updates zijn helemaal nog niet over the air beschikbaar gesteld.
 
Bovenaan Onderaan