Nieuwe Seat Leon uitgelekt

RefleCs

Forumguru
Just my 2 cents....

VAG weet duidelijk niet meer wat het met Seat aan moet. De Leon, die echt een eigen identiteit had, heeft dat nu compleet verloren. De voorkant is eerlijk gejat van de Ford Focus en de achterkant is slecht geleend bij Kia. Het lijnenspel is een chaos en geeft een onrustig beeld. Mij kan de nieuwe Leon niet bekoren.

Het interieur is nog het meest herkenbaar. Dat waant je in een Seat en daar zijn de strakke lijnen wel doorgevoerd. Het blijft saai maar wat mij betreft het best gelukte deel van de auto.

Ik mis het sportieve karakter wat ik ook mis bij de nieuwe Ford Focus.
 

leon-cupra

Forumguru
De schrijfletters voor de modelaanduiding (Leon) vind ik echt een design-misser: het past m.i. totaal niet bij het strakke Seatlogo dat er iets boven zit. Verder krijg ik de indruk dat dit een opzetje is, om straks makkelijk een compleet elektrisch aangedreven Seat te kunnen leveren. Niet alleen de Apple i-pad op het Tesla-dash maar ook de mini-dsg pook, de fake uitlaten en de sterk aflopende lijn van de motorkap (á la Tesla) lijken dit te bevestigen: een Leon met brandstofmotor, leverbaar als plug-in, maar ik verwacht binnen 2 jaar ook als volledig elektrische auto.
Die "leon" doe je er toch onmiddellijk af. Plaatsing vind ik ook niet mooi. Verstoord het geheel.
Dashboard en pookje is toch gewoon de nieuwe trend. Kijk naar de scala, de 04, de golf 8, allemaal hebben ze die stijlelementen.
Hybride, plug-in is al bevestigd, zie onderstaand bericht
https://autofans.be/nieuws/officieel/45149-officieel-seat-leon-toe-aan-nummer-vier-2020
 

leon-cupra

Forumguru
Daarnet tegen gekomen: de cupra-versies :yeah::yeah:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/cupra-leon-tot-310-pk-ook-als-plug-inhybride/

Wel stom dat ze alleen de sportstourer in 4wielaandrijving zullen aanbieden :banghead:
Achterkant van de sportstourer is zo knap ... waar mag ik tekenen ?? :pardon:
1qny1subm91b_800.jpg

De hatchback doet met de diffusor en uitlaten beetje megane RS aan.
Maar voor beide varianten zijn de cupra-versies wel zo veel knapper/bruter dan de vorige. Mooi werk van Seat/cupra
 

leon-cupra

Forumguru
Als je een sportieve tak (Cupra) wilt uitbouwen moet je het idd niet alleen met een hybride doen maar dan gaat het om de peekaa’s.
 

Rallye

Forumguru
Dan zal de handgeschakelde versie wel heel duur worden........ Net als bij de toekomstige RS trouwens.
 
Bovenaan Onderaan