Skoda Tuning ervaringen

Goedenavond,

In November 2019 heb ik een Octavia 1.4 150pk gekocht en ik zit eraan te denken deze te laten chippen ergens rond de zomer.

Na hier er al aardig wat over gelezen te hebben zou mijn voorkeur voor de tuning uitgaan naar Vagtechniek.

Maar naar wat googlen kwam ik ecu adaption.nl uit Krimpen tegen bij mij om de hoek dus

Op internet kom ik weinig over ze te weten via forums e.d, dit komt waarschijnlijk omdat ze pas sinds 2017 bezig zijn, nou vind ik dat ook nieuwe/jonge bedrijven een kans moeten krijgen om een goede naam op te bouwen en twijfel ik eraan om als het zover is bij hun langs te gaan. Om wat info in te winnen heb ik een aantal garage bedrijven in de buurt gebeld met de vraag of ze dit bedrijf kennen en wat hun mening over dit bedrijf is. Volgens deze bedrijven is de eigenaar jaren bij een Volkswagen dealer werkzaam geweest en heeft hij echt verstand van zaken, zelf deden ze ook veel zaken met hem en brengen ze er vag auto’s naar toe als ze er zelf niet meer uitkomen.

Nu is mijn vraag is er iemand bekend met ecu adaptions.nl
En als je vind dat het een slecht idee is daar heen te gaan, houd je niet in....
 

JeSko

Forumguru
Iedereen verdient een kans inderdaad, maar ik zou voor VAG Tuning gaan, je weet wat je hebt, duizenden recensies waarvan het leeuwendeel goede recensies zijn. Je speelt met je eigen wagen, je eigen kapitaal, bij VAG Tuning ben je gesteld voor een paar honderd euro en ben je 100% zeker. Ik zou niet gokken in dit geval, ookal is de andere tuner mss ook erg goed.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
mmm, de 1.0TSI 3pitter die bij mij in de fab zit kennen ze niet eens.....
Tsja een goede naam opbouwen duurt langer dan hem kwijtraken , maar als ik momenteel de keuze had voor VAG Techniek of ecu adaptions dan zou ik toch kiezzen voor VAG Techniek al ben ik 2x zo lang onderweg hiervoor
 

Duijzer

Donateur
Als ie toch bij je om de hoek zit zou ik er gewoon eens binnenstappen. Eens kijken wid hij is, hoe hij werkt en eens vragen wat het kost. Dan krijg je beeld bij zo’n bedrijf. ik zou je vraag en twijfel ook eens aan hem voorleggen. Voelt het niet goed: wegwezen.
 

Jessedew

Senior Member
Vind de site erg netjes. Heb zelf een 1.4 tsi met 140 pk, zou dan naar 190 pk kunnen. Is dat nou een beetje betrouwbaar dat tunen? Gaat de motor/turbo niet veel sneller stuk? Heb nu ook geen problemen om de caravan te trekken, dusja waarom zou ik het doen? Ga niet het
circuit op. Snap wel dat mensen het doen overigens hoor!

Ik kon geen prijzen vinden. Woon zelf in de krimpenerwaard dus voor mij ook dichtbij.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Goede tuners blijven ruimschoots binnen de veilige marges. Zo'n motor moet er opgebouwd zijn dat ook een idioot die hem nooit warm rijdt en meteen begint te planken, hem binnen de garantieperiode heel houdt. Er zit dus best de nodige rek in. Ik zou het wel altijd bij één van de vertrouwde VAG adressen doen. Hoewel zo'n bedrijf als dit misschien best goed is, maar zoals eerder gezegd, die gok waag je liever niet
 

brepus13

Forumguru
Is die 295€ actie incl rollerbank sessie? Dan zou ik het nog wel overwegen. Je ziet dan immers het resultaat. Indien het er niet bij in zit dan zou ik voor dat geld lekker naar VAG techniek rijden. Is bijna net zo duur en is gewoon goed.
 

Cordoba

Forumguru
Rollenbank bij dit bedrijf is blijkbaar een Maha, ik hoop dat het niet een rollenbank is die 2e hands van een andere tuner is overgenomen. (Ooit in Wateringen gezien dat er 4 man op de motorkap werden gezet bij een auto om voldoende druk op de voorwielen te krijgen, omdat de rollen van de Maha-bank aardig glad gesleten waren, en er slip tussen rollen en banden was).

Verder zie ik bij dit bedrijf dat er vooral de nadruk gelegd wordt op de elektronica en software. Chippen is natuurlijk wel software, maar het is wel belangrijk dat er ook voldoende kennis is van de hardware/motortechniek, om te voorkomen dat er motorschade ontstaat door slechte tuning.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Desperado Dit was een speciale clubmeeting waar niet gechipt werd, maar alleen gerold. Dit bedrijf had overigens wel een hele goede naam als tuner binnen de Volvo-wereld.
 
@Duijzer, ja dat was ik ook van plan er binnenkort er keer langs te rijden en een praatje te gaan maken. Dat verhaal van de evt. 2de hands rollerbank neem ik dan ook gelijk mee.

Bij twijfel wordt het idd Vagtechniek, maar wil er toch een keer binnen stappen ook omdat de garage waar ik met mn vorige auto kwam echt wel te spreken over ze is.

Toch fijn zo’n forum, met alle tips en meningen die je hier aangerijkt krijg kom je toch weer beter beslagen te ijs
 
Net even langs gereden bij ecu adaptions, ze waren niet aanwezig.
Gelijk even gebeld en gevraagd of ik een x zomaar binnen kan wippen omdat ik eerst wel eens rond wil kijken voor er iemand aan mijn auto zit, dit was geen probleem.
Als ik dan nog vragen heb kunnen we die gelijk doornemen.

wordt vervolgd.....
 

tomtom

Nieuw lid
Weg weer gevonden. Geen enkele probleem gehad met racechip afgelopen jaar. Ondertussen er wel weer even uitgehaald ivm winterbandenwissel/grotebeurt. Binnenkort nieuwe auto bestellen, leasetermijn loopt af halvewege dit jaar, dus de racechip is te koop.
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Hier 180000km nu, buiten het eerder aangehaalde geen problemen. Maar 500000km gaat die met dat kastje erbij op niet halen denk ik...
 
Vandaag weer eens langs gereden, het is dan jammer dat je tussen de klanten door te woord wordt gestaan, dus niet alles wat je van te voren aanvragen bedacht heb vraag je dan...

De dingen die ik wel te weten ben gekomen:
De file’s/mappen voor een 1.4 hebben ze gewoon liggen, dus in hoeverre is het dan op maat? (maar volgens mij doet iedereen het zo?)
€295 is ex. een run, met run is €395 heb toen gezegd dat ik bij vagcom dordrecht zag dat die chippen wie hun voor €225, dan wilden ze voor €295 wel incl. run doen duurde het hele verhaal wel een stuk langer.

Ze doen niks met hardware/onderhoud, wel alles op software gebied. (Sleutels in lezen ed)

Voor de rest nog een verhaal die ik van meer tunings bedrijven lees op internet/forums.
Ze beweren dat er wereldwijd maar een stuk of 4 bedrijven zijn die hun eigen software schrijven en de rest koopt het in. En laten hun nu net 1 van die 4 zijn en daardoor verkopen ze hun software wereldwijd.....

Maakte trouwens andere tuners niet zwart.

Al met al vind ik het hele tunen iets waar je moeilijk de vinger achter krijgt.
Volgens mij hebben de tuners gewoon de mappen kant en klaar liggen en doen ze als je geluk hebt nog een beetje fine tunen.
Voor de rest is het dan wel handig als je er bij 1 gaat die er echt verstand van heeft en het niet bij iemand doet die ff snel €200 wil pakken.
Een run is leuk voor een uitdraai maar lees ook verhalen dat die rollenbanken gemanipuleerd kunnen worden.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik zou zeggen, neem geen enkel risico. Er is een handjevol zonder meer betrouwbare in VAG gespecialiseerde bedrijven.
Daartoe zou ik me beperken.
 

Jewepe

Forumguru
Na hier er al aardig wat over gelezen te hebben zou mijn voorkeur voor de tuning uitgaan naar Vagtechniek.

Ik zou dit voornemen gewoon in actie omzetten. Het kost bij VAGtechniek exact € 90,- méér dan bij ECU adaptions. En wil je voor dat bedrag een risico nemen met je Octavia? Een investering van een kleine € 30.000,-.

PS. Ik heb destijds mijn Passat laten tunen door VAGtechniek en spreek dus uit ervaring.
 
Bovenaan Onderaan