Karoq ervaringen

Pendragon

Forumguru
Gaaf @Pendragon , dat ziet er toch stukken beter uit! Ik ben er ook blij mee en hou straks met de aanschaf van mijn zomer set rekening met een aangepaste ET waarde. Dan kunnen de spacers in gebruik blijven bij de originele winter set.
Waarom heb je specifiek voor de door jou genoemde maatvoering gekozen? Ik heb gewoon vóór en achter 40 mm over de gehele as en bevalt prima.
Dank je wel! Ik vond voor 40mm over de as heen teveel. De achterwielen zitten standaard verder in de wielkast dan voor en nu zitten ze precies gelijk (voor en achter). Had het van tevoren gemeten. Vandaar dus
 

Pendragon

Forumguru
Dat rijdt vast subliem die 210 pk! Hopelijk kan men bij VAG techniek zsm de code kraken om mijn Karoq MY20 van de power update te voorzien.
Heb jij de DSG (mocht je die hebben uiteraard), ook meteen aan laten passen en waarom bij TVS? Pure interesse hoor.
Rijdt fantastisch! Ik had dsg eerder al laten doen bij TVS en omdat de ecu toen nog niet gekraakt was kreeg ik een mooie combi korting waarbij ik nu motor stage 2 en dsg stage 2 heb. De dsg stage 1 kosten gingen er vanaf.
 

Adibo

Actief lid
Beste mensen,

Na 1,5 gezeik met auto gehad te hebben ben ik van de dealer en Karoq verlost.

Auto was in een jaar meer dan 20 keer terug geweest naar de dealer. Zelfs 2 keer naar de PON.

Uiteindelijk kon de dealer trilling van het stuur (een van de vele problemen) niet oplossen en gaf als opmerking dat het om een product eigenschap gaat!

Daarbij gaf de dealer nog een hele nare, onprofessionele opmerking: “Meneer, u heeft hiervoor een BMW gereden. De kwaliteit van een Skoda niet te vergelijken met een BMW. Skoda is duidelijk van mindere kwaliteit dan een BMW!!”

Ik moet blijkbaar mijn verwachtingen naar beneden stellen als ik een Skoda aanschaf.

Wat deze dealer, Muntstad, niet weet is dat ik voor de BMW Skoda Superb heb gereden en dat die Superb JUIST de reden was om weer Skoda te gaan rijden.

Hierbij het kenteken van de auto, Skoda Karoq SR-577-S SR577S. Hopelijk indexeert google deze en zal de nieuwe koper dat ook zien. Dit is puur om wat informatie te geven aan de volgende eigenaar, auto heeft namelijk ook schade gehad en is ook daarbij slecht gespoten.

Ik stap over naar MB.
 

rogierl

Senior Member
Netjes dat je rekening houdt met de indexatie! Goed bezig en vervelend dat je gedoe hebt gehad met je auto. @Adibo
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Desperado

Forumguru
Soms vraag ik me af waarom sommige mensen toch een bepaald automerk verkopen als ze het zelf geen goed product vinden. Iets met niet goed genoeg voor BMW dus dan maar Skoda ofzo....
Ik hoop dat je veel plezier hebt van de Benz @Adibo Erg jammer dat je zo uit Skoda bent weg gepest.
 

De Stip

Forumguru
De Karoq is vandaag terug van 2 dagen bij de dealer. Ze hebben mijn lijstje met opmerkingen keurig verwerkt en de auto is nu naar mijn zin.

CarPlay werkt weer naar behoren (software opnieuw geladen blijkbaar)
Alle bestuurders hulpsystemen weer gekalibreerd ivm diverse foutmeldingen
Trekhaak klapte niet uit bij knopje indrukken en is weer gangbaar gemaakt
Tank klepje is beter afgesteld en gaat nu makkelijker open
"Scala" simply clever ruitenwisser vuldop geplaatst (ziet er keurig uit en werkt natuurlijk ideaal)
Kentekenplaat achterzijde op de juiste hoogte gemonteerd (zat eerst te hoog en er was dus een lelijke richel zichtbaar)
De cargo elementen zijn nu bijgeleverd (waren niet in de auto aanwezig bij aflevering)
Afdek dopjes wielbouten zijn weer aangevuld (enkele vermist, reden onbekend)
Schakelaar set, links op het stuur vervangen (was gammel en ik accepteerde het verhaal producteigenschap niet)
Delen van popnagels uit de koffer klep gehaald (die horen daar niet en veroorzaakten rammeltjes)
Stuur staat nu netjes in de rechtuit stand

Fijne avond!
 

Henrik

Forumguru
Netjes dat ze dat allemaal hebben opgepakt. Ik zie mezelf al aankomen met deze lijst bij de dealer. Lijkt me een leuk gesprek aan de balie. :D
 

De Stip

Forumguru
Ach @Henrik , netjes zou je het kunnen noemen. Ik heb ze echter eind oktober ruim €43.000,- betaald. Dan mag je zo'n service toch wel verwachten?
 

rogierl

Senior Member
Ach @Henrik , netjes zou je het kunnen noemen. Ik heb ze echter eind oktober ruim €43.000,- betaald. Dan mag je zo'n service toch wel verwachten?
Precies; het moet verdomme niet gekker worden. Ik vind mijn "driving mode wordt niet opgeslagen"-topic ook nog steeds van de zotte. Nog steeds geen oplossing en ik heb me er stiekem al bij neergelegd dat ik van Skoda ook geen oplossing ga krijgen :(.
 

Desperado

Forumguru
Als je zoveel geld neerlegt voor een product mag je verwachtten dat het netjes is.
Maakt niet uit wat voor kleinigheid het is. Dan maar een zeikerd zijn.
 

De Stip

Forumguru
De achterbumper is er dus af geweest ivm de defecte trekhaak. Nu ligt het alsof de naden op de hoek niet meer zo netjes aansluiten als voorheen. Ligt dat aan mij of is dat zo? Willen jullie morgen even bij je eigen Karoq kijken of die soortgelijke afwijkingen hebben?
 

Bijlagen

  • 4bbc7179-c7e1-4556-96ac-5b733ec73e5f.JPG
    4bbc7179-c7e1-4556-96ac-5b733ec73e5f.JPG
    129,3 KB · Weergaven: 195
  • c703028b-817f-495d-b265-5ad4270f85a3.JPG
    c703028b-817f-495d-b265-5ad4270f85a3.JPG
    140,4 KB · Weergaven: 188

Japanese Power

Donateur
Daar hoef je geen Karoq voor te hebben om te zien dat dit niet sluit zoals het hoort aan te sluiten. Misschien kun je hem zelf erin klikken maar ik zou lekker even naar de dealer rijden.
 

De Stip

Forumguru
Ik heb de kentekenplaat vast laten zetten met popnagels, welke daarna met blauw en gele plastic dopjes zijn afgedekt. Ziet er keurig uit en valt niet zomaar van z'n plek. Dus als het een beetje meezit, ook niet in dievenklauwen.
 
Bovenaan Onderaan