Led of xenon in projector koplampen van de Fabia 3

Henrik

Forumguru
Van harte. Leuk om t eleven dat je zo enthousiast over de Faab bent dat je (ogenschijnlijk) ongezien een “nieuwe” koopt.
Vind dat altijd wel een beetje spannend hoor, een importauto kopen zonder er in gereden te hebben, of hem te hebben gezien. Maar ik ga er van uit dat je dit aankoopproces heel bewust hebt doorlopen en een prachtige wagen ervoor krijgt.
veel plezier en veilige km’s gewenst!
 

larsy

Forumguru
Tof om het zo eens te doen .. ik koop meestal in mijn buurlanden NL of DE
Maar dit is me toch net te ver ...

Ik denk dan dat je een kennis of handelaar hebt die hem goedkeurde ginder ? En hem zal meenemen. of hoe gaat dit gaan .
Iets anders zou ik niet echt vertrouwen .
 

bluskabouter

Forumguru
@Ronnie als je eenmaal met het brandweervirus in aanraking bent gekomen.... heb het ook al 30 jaar onder de leden. :)

Gefeliciteerd met je aankoop, veel veilige kilometers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Waalko Kramer

Forumguru
Afgelopen vrijdag toch maar overstag gegaan, een witte Fabia III Combi Style uit 2016 aangeschaft.
De Fabia is voorzien van een 1.2 TSI met 110 pk en DSG 7, en verder behangen met bijna alle mogelijke opties.
.......
Nu nog mijn "oude" Fabia verkopen.....


Gefeliciteerd en ik hoop dat je niet zo vaak bij de garage komt als ik met mijn witte Fabia Combi 1.2 TSI DSG7 style businessline pro. (januari 2016)

 

Ronnie

Forumguru
Ik hoop het ook niet, blijft toch een gokje.......
In principe komen mijn auto's nooit in de garage, ik doe het allemaal zelf.
Toevallig is de auto gisteren in Nederland aangekomen, a.s. maandag ga ik hem ophalen.
Vrijdag naar de RDW in Almelo en dan wachten op het kenteken.
 

Ronnie

Forumguru
Ik gebruik een garage/handelaars kenteken, maar je kunt bij de RDW ook een eendagskenteken aanvragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

45069

Senior Member
Je kunt online een 1 daags kenteken aanvragen, dit om met de auto naar een keuringsstation te rijden.
Verzekering moet je dan ook nog regelen.
Na keuring moet je bij de douane aangifte doen voor eventuele bpm. Als dat afgehandeld is, krijg je een kenteken. Kan ooit binnen een week afgehandeld zijn. Dan nieuwe kentekenplaten laten maken. Tussendoor mag je niet rijden met de auto.
Tip let op met je handelaars/kenteken !!!
Als de auto niet op de handelsvoorraad staat van de eigenaar/bedrijf van het -handelaarskenteken , kan de douane/belasting moeilijk doen, boetes zijn erg hoog en ze nemen de platen zo in .
Als particulier kun je beter het gratis 1 daags kenteken aanvragen
 

Desperado

Forumguru
Klopt. Handelaarsplaten zijn in principe ook alleen bedoeld voor proefritten. Daar kunnen ze heel moeilijk over doen als ze voor dagelijks gebruik worden gebruikt.
 

Ronnie

Forumguru
Nog geen foto's....
Auto is eergisteren naar de RDW geweest, geen problemen. Gisteren braaf de BPM afgedragen en nu dus een paar dagen wachten op het kenteken......
Alleen is er een probleempje met de adaptive cruisecontrol, dit geeft een foutmelding.
Straks in alle rust maar eens aan de laptop hangen....
 

Waalko Kramer

Forumguru
Volgens mij heeft de Fabia van 2016 geen adaptieve cc, maar heeft front assistent!!

Ik had er ook problemen mee. Auto opnieuw gekalibreerd en uitgelijnd.


Succes er mee..
 

Cordoba

Forumguru
Bij mij had de radar van de front assist ook een tikje gehad, waardoor ie scheef stond en opnieuw uitgelijnd en afgesteld moest worden. Die front assist werkt nu wel behoorlijk, maar ik kan er nog steeds niet enthousiast van worden, als ik kon kiezen had ik liever inklapbare spiegels dan front assist, maar helaas heb je die keuze niet bij een Fabia.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Nog geen foto's....
Auto is eergisteren naar de RDW geweest, geen problemen. Gisteren braaf de BPM afgedragen en nu dus een paar dagen wachten op het kenteken......
Alleen is er een probleempje met de adaptive cruisecontrol, dit geeft een foutmelding.
Straks in alle rust maar eens aan de laptop hangen....


En heb je inmiddels al foto's van je Faab?
 
Bovenaan Onderaan