Het grote AliExpress forum

MY00

Senior Member
Besluit van Alie is of een refund van 70 cent of terug sturen naar China. Kosten voor pakketje met verplichte tracking naar China 24,50 per zending. Dat voor een koopprijs van 8 euro per stuk.

Dat is vreemd ik heb elke keer dat ik een issue had 100% vergoeding gekregen. Zelfs 1x het volledige bedrag terug net geen 800 euro en de verzendkosten van 130 euro. Maar dat was wel begin 2019 en ik bestel er best wel wat en heb maar 5 of 6x iets gekregen waar ik een klacht over had.
 

EdK

Forumguru
elke keer dat ik een issue had 100% vergoeding gekregen. Zelfs 1x het volledige bedrag terug net geen 800 euro en de verzendkosten van 130 euro.
Wat is het verschil tussen 100% vergoeding terugkrijgen en het volledige bedrag ???:pieker::pardon:
 

HarrieSkoda

Forumguru
Dat is vreemd ik heb elke keer dat ik een issue had 100% vergoeding gekregen. Zelfs 1x het volledige bedrag terug net geen 800 euro en de verzendkosten van 130 euro. Maar dat was wel begin 2019 en ik bestel er best wel wat en heb maar 5 of 6x iets gekregen waar ik een klacht over had.

Zo jij durft....?! Niet bang voor inklaringskosten, BTW en dergelijke kosten?

Toevallig nu de eerste keer dat een pakket van me is vastgehouden door de douane. Via PostNL een brief ontvangen dat ik een BVA webformulier in moest vullen.

Gedaan, en nu 4, dagen later, krijg ik een update in de PostNL app; antwoord met informatie voor import aangifte ontvangen.

U kunt geen andere tijd of plaats kiezen voor deze zending.

Ben dus benieuwd of;
- zending bij mij aan huis geleverd wordt (staat geen ander PostNL punt of adres vermeld verder)
- ik kosten moet gaan betalen voor de ‘moeite’ die PostNL heeft moeten doen (ter info: pakketwaarde onder de €22,-)

Weerhoudt me niet om de volgende bestelling bij AE weer te plaatsen, maar ben wel erg benieuwd hoe het af zal lopen...
 

Michelv.

Forumguru
Wel met deze ;)


€ 36,45 30% Off | OSRAM H11 LEDriving Ampul Led H7 H4 Koplamp H8 H16 HB3 9005 Auto Licht LED Lamp 9003 H8 9006 HB4 HB3 H7 Wit 6000K 1 Paar
https://a.aliexpress.com/_UebND

bij mijn golf 7 in ieder geval geen foutmelding, en een bak met licht(heb mijn coming/leaving home via de mistlampen)
 

MY00

Senior Member
Zo jij durft....?! Niet bang voor inklaringskosten, BTW en dergelijke kosten?

Nee, er stond bij dat deze er 100% niet bij kwamen. Men stuurt het pakket dan via een ander europees land naar Nederland en dan komen de kosten er niet bij. Dit gebeurt ook vaak met telefoons.
 

Frup

Forumguru
Niet vergeten! Het jaar van de Rat begint over een paar dagen.
Vanaf 25 januari vieren de Chinezen hun nieuwjaar. Ik las dat het feest twee weken duurt tot 8 februari. Veel bedrijven en fabrieken zijn dan dicht. Aliexpress vermoedelijk ook.
 

Bakkertje

Forumguru
Wisten jullie al dat je in de ali app op je smartphone punten kunt sparen en je aan kunt melden voor gratis spullen?
Zojuist kwam ik erachter dat ik een setje bleutooth oordoppen heb gewonnen. Ik moest nog wel even 0,01 euro betalen zodat ze weten waar het naartoe moet.
 
Bovenaan Onderaan