Skoda Scala met Amundsen (MIB3?)

Cordoba

Forumguru
Dat valt vies tegen. Bijna alles gaat via het infotainmentsysteem
......Ze verwachten de nieuwe unit op 14-2. Ik baal wel, maar het is niet anders.

Ik had geen idee dat er in 2020 nog auto's zonder audiosysteem geleverd werden, in mijn beleving was dat al minstens 5 jaar zo goed als onmogelijk, en al 25 jaar lang hoogst ongebruikelijk (after market systemen tel ik niet mee).
 
Ik geloof niet dat ik je reactie begrijp. De auto is ook niet geleverd zonder audiosysteem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem meegekregen. De auto doet het verder prima, kan dus alleen geen settings wijzigen, radio en nav. Ik kon een andere auto meekrijgen, maar die was niet van hetzelfde uitrustingsniveau. Lees: geen automaat.

Daarnaast heb ik niet de luxe om geen auto te hebben aangezien mijn oude auto 's middags zou worden opgehaald door een opkoper. Nadruk op ZOU, want hij meldt zich 30 minuten voor afspraak af. Speciaal gisteren vrij genomen om de nieuwe op te halen, de oude te verkopen en de nieuwe auto te ontdekken qua features.

Al met al is de euforie van gisteren ver te zoeken.
 

Johndoe44

Actief lid
Dat is echt vervelend zeg! Ik snap je gevoel hierin heel goed!

Reden Waarom ik vroeg of ze hem hebben ingenomen is omdat ik hem destijds ook mocht meenemen zo. Maar toen kreeg ik dus een paar keer dat de auto niets meer deed omdat de accu leeg was. De accu werd leeg getrokken door de scherm op de achtergrond en de SOS knopje die rood flikkerde. Als jij dat ook heb dan zou ik je wel aanraden om hem in te leveren want de frustraties worden dan alleen maar erger en erger.

Ik hoop dat het snel geregeld wordt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is echt vervelend zeg! Ik snap je gevoel hierin heel goed!
.... Maar toen kreeg ik dus een paar dat de auto niets meer deed omdat de accu leeg was. De accu werd leeg getrokken door de scherm op de achtergrond en de SOS knopje die rood flikkerde. ....

Dat was bij mij niet het geval. Sterker nog, deze ochtend de accu even los gehad. Doet het systeem het ineens! Kon alles instellen en configureren. Helemaal top!

Ik de auto nog eens uitgezet, motor gestart/gestopt. Systeem blijft werken!! Ik helemaal blij....

...echter na een half uur wil ik de auto gebruiken: probleem weer terug! En nu ook dat knipperende sos lampje.(wat ik dus eerst niet had)

Maandag toch maar eens bellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cordoba

Forumguru
Ik geloof niet dat ik je reactie begrijp. De auto is ook niet geleverd zonder audiosysteem.

Als het niet werkt, is het effectief hetzelfde als zonder audiosysteem. De ellende is alleen dat bijna alle instellingen tegenwoordig ook via datzelfde systeem lopen, bij een auto van 20 jaar terug kon je bijvoorbeeld de dashboardverlichting nog met een wieltje instellen, maar dat loopt nu allemaal via het info-systeem.
 

Johndoe44

Actief lid
Dat was bij mij niet het geval. Sterker nog, deze ochtend de accu even los gehad. Doet het systeem het ineens! Kon alles instellen en configureren. Helemaal top!

Ik de auto nog eens uitgezet, motor gestart/gestopt. Systeem blijft werken!! Ik helemaal blij....

...echter na een half uur wil ik de auto gebruiken: probleem weer terug! En nu ook dat knipperende sos lampje.(wat ik dus eerst niet had)

Maandag toch maar eens bellen.
Klote!! Ik ben benieuwd! Ik hoop dat het bij jou meevalt...
 
Ik had last van een hikkend geluid van de Amundsen. (bij zowel muziek als ook telefonie) Steeds als de auto een nacht in de "kou" had gestaan.
Als de motor/auto warm was geworden was de hik weg. Nu bericht van de dealer. Pon geeft toestemming voor het plaatsen van een nieuw regelapparaat. Dit gebeurt op 10.
Geen idee wat een regel apparaat is, maar dat hoor ik wel bij de dealer
 

EdK

Forumguru
Wees blij dat het hikken was en niet bibberen !!
In laatste geval was het volgens PON een product eigenschap geweest....:pardon:
 

Johndoe44

Actief lid
Dat was bij mij niet het geval. Sterker nog, deze ochtend de accu even los gehad. Doet het systeem het ineens! Kon alles instellen en configureren. Helemaal top!

Ik de auto nog eens uitgezet, motor gestart/gestopt. Systeem blijft werken!! Ik helemaal blij....

...echter na een half uur wil ik de auto gebruiken: probleem weer terug! En nu ook dat knipperende sos lampje.(wat ik dus eerst niet had)

Maandag toch maar eens bellen.
Hoe is het afgelopen met je Scala? Heb je nog gebeld naar de dealer?
 
Ik heb wel contact gehad, maar we laten het even zoals het nu is. Bij mij blijft alleen dat ledje knipperen, schermen gaan netjes uit, dus accu loopt niet leeg. Men verwacht over 3 weken een nieuwe unit.

Ik had ze nog gewezen op een terugroep actie van vorig jaar waarbij de firmware versie van 1.55 naar 1.56 wordt gebracht, maar dat mogen ze niet (meer) doen van de fabriek. Er zou dan nog steeds een kans bestaan dat het later weer terugkomt.

Update:
Even wat aanvullende info. We hebben deze auto via het werk van mijn vrouw (van den Udenhout) met een aantrekkelijk leasecontract voor personeel. We hebben afgelopen vrijdag de auto dan ook opgehaald onder het bijzijn van meerdere collega's. Totaal 3 auto's afgeleverd. Deze auto's waren al aan de importeur geleverd medio 2019, ze zijn dus niet persoonlijk geconfigureerd en besteld. Het betrof allemaal een business edition, dus met Amundsen systeem.

Een van die collega's heeft vandaag aangegeven dat ook zijn systeem nu hetzelfde probleem geeft. Persoonlijk denk ik dat deze auto's de terugroepactie, om dit probleem te verhelpen, hebben gemist omdat ze dus ergens in de opslag stonden oid. Maar dat is mijn persoonlijke speculatie.

Ik ben wel benieuwd of het 2e defecte systeem nu de boel wellicht in een stroomversnelling naar de importeur/fabrikant kan worden gecomminceerd.
 
Laatst bewerkt:

Johndoe44

Actief lid
Het is dus een bekend probleem! Laten we hopen dat het snel geregeld wordt. Je kan er in ieder geval nog mee rijden dus dat is wel goed.

Ik heb destijds op een gegeven moment zelf contact onderhouden met Pon. Dit omdat ik maar geen nieuws kreeg van zowel de dealer als de garage. Het heeft bijna 6 weken geduurt voor het uiteindelijk opgelost was. Ik hoop dat dat juliie bespaard blijft.
 
Het is absoluut een bekend probleem. Er is tenslotte een terugroepactie geweest. Op het duitse forum wat ik afgelopen week tegenkwam regende het exact dezelfde problemen destijds. Sterker nog...er waren ook al meldingen van nieuwe Passat rijders die hetzelfde mib3 systeem hebben. Ook daar schijnt het dus voor te komen. Hopen dat er dus iemand bij VAG zijn benen onder zijn lijf uitwerkt...
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ik heb geen echte problemen, maar ook ik ga naar de dealer terug.
reden:
- Drukknop temperatuur-menu werkt maar één keer. dan uitsluitend te bereiken via touchscreen. Na een tijdje werkt het weer.
- S-pin ingesteld én geactiveerd, blijft vragen.
- Geen geluid tijdens het rijden, uiteindelijk ontdekt op het scherm "klankinstellingen geluid" dat de computer denkt dat:
"De klankinstellingen zijn weer beschikbaar nadat het telefoongesprek, het bericht, of het inparkeren beëindigd is".
Remedie? Stoppen, uitschakelen, uitstappen, op slot en opnieuw beginnen.
- En ik moet de stoelverwarming nog even goed testen. Lijkt niet iedere keer meteen de max. warmte af te geven. De 2e keer van inschakelen wel.

Maar ik heb 4 jaar garantie, alle belangrijke zaken werken. De auto heeft haar eigen software al 2x bijgewerkt, dus ik heb geen haast.
Verder tevreden, behalve (producteigenschap) dat in Drive (DSG) het toerental te ver zakt b.v. bij rotondes. Oplossing: Tikje tegen de pook, zet de D in S-stand.

grtsss
 
Mag ik vragen welke versie software je nu hebt?

Ik heb overigens al het gehele weekend gewoon een werkend systeem...elke keer weer spannend als ik in stap
 
@fanSkoda bedankt. Jij hebt 1.56. Ik zit nog op 1.55 waar dus veel problemen mee zijn. De dealer wel echter geen update uitvoeren omdat ze van de fabriek geen update mogen uitvoeren, maar de unit moeten vervangen.
 
Bovenaan Onderaan