Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Net onderweg melding gekregen: controleer banden, auto aan de kant gezet, niks te vinden, dan maar ge - reset via de reset knop naast mijn versnellingspook, voorlopig blijft de melding weg. Benieuwd of ik er opnieuw met te maken ga krijgen...
 

leon-cupra

Forumguru
Als je nieuwe banden gemonteerd hebt of je banden opgeblazen moet je het systeem terug instellen zodat de wagen weet wat de nieuwe druk vd banden is. Doe je dit niet geeft hij meestal na een tijd een melding.
Heb dit ook eens gehad toen ik de RS had afgehaald. Ben je aan het vlammen op de autostrade ineens die melding :banghead:
Paar dagen later viel mijn frank dat de vorige eigenaar de winterbanden er nog op staan had en net voor ik hem ophaalde nog gewisseld naar zomervelgen
 

JeSko

Forumguru
@Johnnyvr6

Bedankt kerel!! Euhm...Dus ze liggen fout? Kan moeilijk geloven dat zo'n gerenommeerde bandencentrale dat zou flikken... Ik las ergens dat draairichting voor vele banden niet uitmaakt? Als het wel zo is moet hij het wel rechtzetten...

@Corné de Kluijver

Haha ja maar we weten allemaal dat het voor jouw niet snel groot genoeg is haha :D
 

EdK

Forumguru
Als goed is staat er een pijl op de band die de draairichting aangeeft
En die moet je dan ook wel aanhouden !
Dus word ff velgen wisselen morgen....
 

EdK

Forumguru
misschien moeten ze op herhalings cursus.
Mijn bandenboer is voldoende opgeleid
Toen ik laatste keer banden voor nodig had bij de yeti werden de velgen met banden van achter naar voren gedaan en de nieuwe banden werden achter geplaatst.
Werd niet over gediscuseerd maar kreeg nadat ik de sleutels overhandigd kreeg wel een uitleg waarom men dit deed.
Tsja en dat is hier ook al in den treuren verteld.
Maar geeft voor mij aan dat ik bij een goede bandenboer kom.
Dit verwacht ik niet uit eigen beweging van bv een kwikpit


En ja wie werkt maakt fouten, geen enkele monteur is foutloos ....
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Mijn bandenboer heeft normaliter ook echt wel kennis van zaken, dus wss een verstrooidheidje geweest, heeft me ook uitgelegd hoe deze banden zelfs met 19 inch door de BE keuring geraken ( een berekening met percentages waar ik geen hol van snap ) en daarvoor heeft hij echt wel de nodige kennis nodig. Maandag moet ik toch terug, ze gaan de banden dan nog eens controleren en aandraaien, zal het dan aan hem voorleggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan