Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye @Corné de Kluijver @mwhite

Antraciet is mss ook wel wat ja, zou misschien beter staan bij het chroom op de auto:pieker:

Ik kan in ieder geval elke ral kleur kiezen die ik wil, en ook speciale poeders zoals de tiger reeks, een belachelijk sterk poeder met veel glans/glitters in verwerkt. Keuze te over:pieker:
 

VAG-man

Forumguru
De bovenste, antraciet grijs.
Zeker niet zwart kiezen. De vorm van de velg komt dan minder uit.
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Ja daar ben ik ook wel een beetje bang voor, dat de vormgeving van de velg door het zwart een beetje verloren gaat... Nog tips qua kleuren voor de witte Sup? Er is zoveel mogelijk, ik wil het liefst een donkere kleur, niets te flashy, maar de velg haar vorm mag inderdaad niet verloren gaan en het moet ook nog passen bij het chroom, aangezien een chroom delete geen optie is wegens veel te duur voor de Sup.
 

JeSko

Forumguru
@Peter-036

Klopt de remklauwen zijn wat roestig, net als de schijven, dus dat zou wel eerst goed opgepoetst moeten worden vooraleer ik ze kan lakken. Oftewel remklauw covers, al weet ik niet hoe leuk dat zit... En kleur tja... Het is geen racewagen, rood vind ik enkel gepast onder een RS bijvoorbeeld, niet onder een 1.6 tdi.:nailbiting:
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik zou beginnen met de velgen schoon maken met een ijzerverwijderaar. :cool:

Geheel zwart zou ook niet mijn keuze zijn, tenzij je er bijvoorbeeld een velgbeschermer in contrasterende kleur er op.
 

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Ik heb monello non ferro staan, bedoel je zoiets? De velgen zien eigenlijk vooral vuil, maar je krijgt het er gewoon met de vinger af. En velgbeschermers vind ik niet mooi eerlijk gezegd, tenzij in dezelfde kleur als de velg zodar je ze niet ziet zitten.
 

Jewepe

Forumguru
@WhiteSuperB

Ik zou zeker niet voor (mat)zwart gaan. Dat contrast is te groot (ik vind dat dat "ketst") en de vorm van de velg komt niet uit de verf (mooie velg trouwens). De tip van anthraciet of gunmetal grey zou ik ook willen geven. Eventueel titanium grey (zit een beetje een blauwzweem/blauwe gloed overheen)
 

JeSko

Forumguru
@Jewepe

Hmm toch velen die zwart dus afraden:pieker: ik ga morgen eens een kleurenwaaier of drie meenemen van het werk, anthraciet of gunmetal grey moet ik eens goed bekijken, ik heb geen flauw idee hoe dat gaat staan onder zoveel wit:pieker: lastige keuze in ieder geval, de velgen kleur is cruciaal voor de looks van de auto uiteraard...
 

Jewepe

Forumguru
ik heb geen flauw idee hoe dat gaat staan onder zoveel wit

Kies eerst een paar antraciet/grijstinten uit die je wel mooi lijken en ga dan met die selectie (een stuk of drie à vier) naar je auto en leg de kleurenstaal op de witte lak. Tien tegen één dat er een winnaar uitkomt. En zo niet, herhaal de procedure.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Cordoba

Ik heb monello non ferro staan, bedoel je zoiets? De velgen zien eigenlijk vooral vuil, maar je krijgt het er gewoon met de vinger af. En velgbeschermers vind ik niet mooi eerlijk gezegd, tenzij in dezelfde kleur als de velg zodar je ze niet ziet zitten.

Ik bedoel inderdaad Non Ferro of een vergelijkbaar middel, de kleur van de vervuiling op de velg doet mij namelijk sterk aan vliegroest (meestal afkomstig van de remschijven) denken, maar het kan natuurlijk ook zand zijn van vergelijkbare kleur. Als je de non ferro gebruikt zie je snel genoeg of ie paars kleurt van het ijzer.

Kleuren is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik zie regelmatig auto's met volledig zwarte velgen (en banden) waardoor er in de wielkasten eigenlijk alleen maar grote zwarte gaten zijn te zien. Voorbeeld van een zwarte velg met contrasterende beschermer:
rimsavers-rood-corvette-3-vierkant_1_.jpg
 

eriktv

Forumguru
@WhiteSuperB
De tip van anthraciet of gunmetal grey zou ik ook willen geven. Eventueel titanium grey (zit een beetje een blauwzweem/blauwe gloed overheen)
+1!

En die remklauwen kun je (samen met her zichtbare deel van de wielnaven) prima op een krikje en een krukje met een staalborstel, schuurpapier, remmenreiniger, afplaktape (!) en hittebestendige lak (bijv. hammerite voor radiatoren) behandelen.
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Ik ga vandaag of morgen eens wat testplaatjes lakken, de resultaten drop ik dan hier, want ik ben er echt nog niet over uit. 7030 word het alvast niet, steenachtig qua kleur vind ik niet staan onder een auto.

@Jewepe

Vandaag of morgen, want het is hier nog steeds druk, ga ik testplaatjes lakken, ik denk dat dat een nog beter beeld gaat creëren :jaja:

@Cordoba

Straks eens testen thuis, mij leek het geen vliegroest maar het kan zijn, we nemen het zekere voor het onzekere. :thumbsup: oei oei nee dat vind ik, sorry voor het taalgebruik, foeilelijk:stop:
 

brepus13

Forumguru
Voor wat het waard is vind ik zwart juist wel erg lekker op een witte auto! Zeker omdat je de donkere tinten ook op je lampen (en ruiten?) hebt zitten trek je daarna die lijn door en blijft het geheel in balans.... gelukkig is het jouw auto en mag je gewoon doen wat jou het mooiste lijkt.
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Ik had mijn hoofd ook eigenlijk helemaal op zwarte velgen staan om eerlijk te zijn, ik vind dat enorm goed staan onder een witte auto, maar alle reacties over hoe de velg door dat zwart wat verloren gaat doen me sterk twijfelen. En inderdaad zowel de lampen, derde remlicht als ruiten zijn allemaal al donker getint, dus het zou imo een mooi geheel vormen. Misschien een zeer donkere tint nemen die naar het zwart leunt, maar meer de vorm van de velg aangeeft? Zoals bv 7021 ( black grey ). Al ben ik bang dat het allemaal niet zo mooi matched als ik uiteindelijk had gehoopt en dan sta je daar:pieker:
 

Tuulster

Forumguru
Hoogglans zwart kan in tegenstelling tot de meningen hierboven wel heel mooi zijn op een lichte auto volgens mij.
Maar dan wel de velgrand afdraaien :jaja: :thumbsup:

5-7-1200x800.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan