Octavia III RS

polle90

Forumguru
Zeer tevreden over de tuning. Het verbruik is ongeveer hetzelfde gebleven, ook zo tussen de 8 en 9l/100km.
Wel met redelijk veel autosnelweg, hier rond de kerktoren gaat m naar de 10l/100km ongeveer.
 

Olivier

Senior Member
Verleden week vrijdagavond op de E17 van Waregem naar Gent, terwijl ik aan 't inhalen was op het 3de rijvak, plots 'n Mercedes C break, die zich bijna in de achterklep boorde, terwijl ik toch zo'n 140km/u reed.
Ik zette de dsg in S-stand, en gaf flink gas, maar die ster bleef op zo'n 1,5 meter afstand kleven.
Pas toen ik terug kon invoegen op het 2-de rijvak, werd alles me duidelijk, toen die ster me al ronkend inhaalde.
C43 AMG, kon ik nog net lezen. Amai, wat 'n verschil met m'n 230pk'tjes.
Gelukkig maak ik dit niet elke dag mee, of ik voel hier 'n tuning aankomen. De vraag is dan nog, of je zelfs met 300pk, zoiets kan volgen? Denk het niet.:nono:


Dirk je zou verschietten wat je kan bijhouden na tuning ;) heb al enkele keren naast zware bakken gestaan , dat ze achterna moeilijk konden geloven dat dit maar een 2litertje is, terwijl hun wagen een v6 turbo /v8 heeft.(zij moeten dan natuurlijk standaard vermogen hebben zonder tuning :tongue:) Alleen als je vanuit stilstand vertrekt ben je gekl**t met de wielspin.. Dat is het ennigste waar ik zot van kom sinds de tuning
 

Olivier

Senior Member
Mn RS van 2017 zit nu op 51000km en toont aan dat ik een onderhoud moet uitvoeren. Nu de auto uit garantie is wil ik het onderhoud terug zelf doen. Kan je ergens vinden wat er volgens skoda zelf moet gebeuren aan bepaalde km stand?
 

Fmoon

Forumguru
Kan je opvragen bij de dealer. Vroeger kon je dat ook online zien, weet niet of dat nog kan. Bij 50.000 iig bougies vervangen indien het een benzine betreft. Verder is het gewoon het reguliere spul, olie, filtertje... Zit die al dicht bij de 3 jaar? Dan zou ik de remvloeistof ook meteen meepakken.
 

oco1979

Forumguru
Mn RS van 2017 zit nu op 51000km en toont aan dat ik een onderhoud moet uitvoeren. Nu de auto uit garantie is wil ik het onderhoud terug zelf doen. Kan je ergens vinden wat er volgens skoda zelf moet gebeuren aan bepaalde km stand?

beetje zelf aanvoelen.
olie en(lucht)olie filters kan je om de 10.000-15.000km doen.
bougies bij sportief gebruik eerder vervangen om de 60.000km.
remvloeistof om de 2jaar zeggen ze.
De rest,banden,remmen,ruitensproeiers(vloeistof) koelmiddel enz..... eens bekijken of vervangen.
Wees gerust dat je niet slechter zal doen dan dealer ;).
Nu en dan eens uitlezen op foutmeldingen.
 

wachma

Actief lid
Wij hebben de DQ380 en kan met gemak 600nm aan hoor ;)
Ik had op mijn rs 220 de dq250 mqb. deze had 427pk en 533Nm. Ik heb mits goed warm te rijden nooit problemen gehad. Ik heb hem niet gespaard ;) en het beestje is na 5 jaar weg gegaan op +-135000km.
533Nm was echt meer dan voldoende, meer heb je echt niet nodig. Je krijgt het anders gewoonweg niet meer op de baan.
Om een id te geven. In herneming ging de skoda nek aan nek met een bmw M4 met dkg. en een top van 290 op gps was mogelijk. Maar een paar keer gedaan want veilig voel je je niet meer. Van 0-100 was je natuurlijk altijd de klos :) (best gemeten tijd met de standaard michelin pilot super sport was 5,8sec).
 

Spector

Forumguru
Passen er eigenlijk 235 op de extreme velgen of moet er dan een spacer tussen om ze in de kasten te proppen?? Zou het aan te raden zijn? Mijn originele Pzero's zijn op na 2 jaar trouwe dienst en na de winterbanden moet ik over op iets nieuws (waarschijnlijk Michelin).
 

MaxN

Donateur
Zou normaal prima moeten passen, volgens mij. Lijkt mij ook niet dat dit tot problemen met aanlopen zal zorgen.
Zeker aangezien de Xtreme velgen relatief smal zijn voor 19" velgen. Het is een 7,5J velg, waar de meeste 18" en 19" velgen vaak 8J of 8,5J zijn.
 

Jooo...

Forumguru
IMG_5637.jpg IMG_5638.jpg Gaat volgens mij geen probleem zijn. Links je bestaande setup met 225/35/19 en rechts met 235/35/19. Maar mag ik vragen waarom je breder wil?
 
Bovenaan Onderaan