Motor oververhit !

CBreedijk

Donateur
Dat regelt de thermostaat icm de waterpomp.

En als de laatste t niet goed genoeg meer doet dan blijft t hangen in t kleine circuit.
En daar is ook geen koelmogelijkheid en loopt de temperatuur te hoog op.
Tot +130 met alle waarschuwingen die daar bij horen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Onlangs bij de garage geweest ?
Koelvloeistof bijgevuld door dealer ?
Een luchtbel kan ook rare dingen doen in een systeem, en als die dan ook nog eens bij de temp voeler zit.....
Zou als je terugkomt van die vakantie eerst ff de motorkap openen en kijken wat het nivo in tankje koelvloeistof is voor je wegrijd...
Misschien is t wel een kwestie van bijvullen en heb je daarna er nooit meer last van....
 

Gege001

Actief lid
Hallo,

Heb ondertussen al weer een 200 km gereden (ook autosnelweg) en probleem heeft zich niet meer voorgedaan... begrijpe wie kan ?!

G.
 
Laatst bewerkt:

Supb16

Actief lid
Heb dit ook gehad met precies hetzelfde probleem met hetzelfde blok.
Ook met willekeurige intervallen, misschien dat je het probleem nu even niet ervaart maar op ten duur komt dit terug totdat het dagelijks gaat gebeuren en je stil komt te staan.

De waterpomp laten vervangen en meteen maar de riemen meelaten nemen,, dacht dat je rond de €560 kwijt was in zijn geheel bij de dealer hiervoor. (Of als je nog garantie hebt, meteen claimen)
 

i2Paq

Senior Member
Mijn vorige Skoda Rapid kreeg in 2019 ook te pas en te onpas, eerste met een grotere interval dan later, last van een oververhitte motor.
Zelfde melding en als ik dan op de vluchtstrook stond en Uit/Aan zette was het weer weg.

Erg onbetrouwbaar en je werd er zenuwachtig van.

Toen hij dus niet meer na een Uit/Aan terug viel rustig naar de dichtstbijzijnde VAG garage gereden en daar is hij gerepareerd.

Men vertelde mij dat het een bekend probleem was.
 
Bovenaan Onderaan