Bandenspanningsindicator

Gege001

Actief lid
Hallo,

Heeft er iemand een idee waarom de bandenspanningsindicator soms één wel bepaald wiel aanduidt als zijnde "verliezende bandenspanning" en er soms een "algemene" boodschap van spanningsverlies wordt gemeld zonder dat één welbepaalde band wordt aangeduid ?

Dit laatste is vervelend, want met welke band is er dan een probleem en dan moeten ze alle vier worden gecontroleerd....

Iemand nog deze ervaring ? Reden ?

Alvast bedankt !

G.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Tsja wat is daar verkeerd aan om periodiek je banden rondom te controleren ??
Loopt meer uit dan je vaak vermoed in 1 a 2 maanden hoor, dus maw bijvullen kan dan zeker geen kwaad
Vooral als de temperaturen lager worden.
 

Gege001

Actief lid
Ik kreeg deze melding al enkele weken geleden, heb toen alle banden gecontroleerd en op de juiste druk gebracht en ik krijg nu al meteen weer een melding (zonder melding van WELKE band het precies is).

G.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Gehele jaar door is de juiste bandenspanning belangrijk...
Dat wordt door mijn reactie geenszins ontkend en is ook zeker niet zo bedoeld. Regelmatig controleren is met lagere temperaturen des te meer belangrijk omdat er dan meer lucht wordt verloren.
 

Antera

Donateur
Ik kreeg deze melding al enkele weken geleden, heb toen alle banden gecontroleerd en op de juiste druk gebracht en ik krijg nu al meteen weer een melding (zonder melding van WELKE band het precies is).

G.


Calibreer even de bandenspanning dan zal het misschien minder snel voorkomen of ga op zoek naar de band die elke keer afloopt misschien
 
Bovenaan Onderaan