Waarom wachten als die auto al in de showroom staat??

fanSkoda-VW

Donateur
Net mijn Fab ingeruild met 60K. 4 1/2 jaar jong.
Reden? Asbakje vol.
Owww, dom! Zat geen asbakje in en ik rook niet eens.
Echte reden? Ze willen zooooooooooooooooo graag dat ik in een gloednieuwe Scala ging rijden, financieel interessant.
Ooit een Golf 1 ingeruild na één jaar. Kreeg er meer voor terug dan de afschrijving was.
 

leon-cupra

Forumguru
@Captain Hook , heb zo een wagen te koop staan. Fabia combi 995km. 6 maand oud. Voordeel in BE dat een koper doet : 3-4000euro.
Hoeveel moet je er hebben? Binnen de 4 misklikken heb ik er 100den beschikbaar. ;)
 

fanSkoda-VW

Donateur
Dat vermoeden had ik óók.
Wij noemen dat sluikreklame.

Daarom schreef ik dat ik nu er ook ééntje had die het 2e hands circuit inging. Eentje met veel figuurlijke toeters en bellen.

grtss
 

leon-cupra

Forumguru
Ah, nu komt de digitale aap uit de Skoda mouw; jij verkoopt auto's! :D
Net beginnen. De fabia is mijn eerste wagen.
Het vermelden van de wagen is ook niet de bedoeling om hem aan een forumlid te verkopen. Was eerder een voorbeeld van wat kan. verwacht niet dat ik snel ga verkopen aan een Nederlander. Kans is groter dat hij in BE blijft.
Daarnaast, je hoeft ook niet echt handelaar te zijn om koopjes te doen. Je moet er alleen zin in hebben om even over de grens te gaan.
 

Fabia 123

Forumguru
Bij een okkazie ga je toch gewoon op zoek naar de wagen die het best past bij jouw vereisten? Ook de kilometers, die bepaal je toch zelf. Als je max vb 10.000km wil, zoek je daar toch niet naar eentje met meer kilometers? En uiteindelijk is een okkazie (en zelfs een nieuwe) zowiezo compromissen maken of je moet zoals sommige een jaar "voorpret" willen.

Een okazie die aan mijn wensen voldoet is na aanpassing simpelweg duurder als een nieuwe of niet te koop. Daarnaast is een okazie meer een compromis, een nieuwe is gemakkelijker samen te stellen zoals je wilt. Ik ben al veel handelaren tegengekomen die beweren dat gebruikt goedkoper is. Wanneer ik die handelaren vraag om met een offerte te komen hoor je nooit meer iets of zijn ze te duur.
 

leon-cupra

Forumguru
Een okazie die aan mijn wensen voldoet is na aanpassing simpelweg duurder als een nieuwe of niet te koop.....
Wat zijn meestal je wensen waardoor dat een tweedehands duurder uit komt?
En hoe bepaal je de nieuwe? Budget telkens naar boven stellen met de steeds bijkomende eisen?
 

fanSkoda-VW

Donateur
Budget? Wasdah? Dat is toch een streefbedrag wat ten alle tijde overschreden móet worden?
Maar serieus, ik heb idd noten op mijn zang wat ik 'allemaal' in een auto wil.
Dus moet ik die inderdaad nieuw kopen, én de levertijd accepteren.
Heb ik tóch noten op mijn vals gezang en moet het toch wel eentje worden waar financieel al de top vanaf is, tja dan stel ik wél mijn eisen bij. Het is het één of het ander.
Ik zag een leuke Scala, maar 2 voor mij belangrijke dingen ontbraken, en 1 ding (de zwarte hemelbekleding) stuitte mij ernstig tegen de borst. Dus om die redenen géen auto met al wat ervaring als demo, én zeker aantrekkelijker in prijs.

grtss
 

leon-cupra

Forumguru
@fanSkoda , je gaat mij toch ook niet zeggen dat je maar 1 scala bent tegengekomen? Zat vandaag op de website van cardoen (concurrentieanalyse ), stonden al minimaal 5 nieuwe scala’s op hun site. Een tweedehands is gewoon zoeken tot jr gevonden hebt wat je wenst. Op een configurator en bij de dealer slijten kopers ook dagen, weken en maanden tot ze besteld hebben :arghh:
 

Hakar

Donateur
Topic begon over het wachten op een Skoda.
Wachten op een Skoda Octavia hoeft niet meer, die is klaar voor de zaterdag.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@leon-cupra uren bij de dealer? Nee hoor, te weinig geduld.
En voornamelijk voor de goede koffie en krantje als ik moest wachten :lezen:
Even de boekjes doorgekeken, en toen aan de verkoper verteld dat ik hetzelfde zocht als mijn Fab3-uitvoering. En dat de diverse sites ook verschillende info gaven. Dus hem het meeste werk laten doen.

2e-hands zoeken? Had wss langer geduurd, ook omdat je in dat geval vaak tóch even gaat kijken.
Wat ik inderdaad in één geval ook deed. Wat meteen mijn beslissingen makkelijker maakte omdat ik zag wat de uitvoering was (zwarte binnenbekleding :nono:) en nog zo een paar zaken.

En ik kwam er ook achter dat mijn verzekering bij aanschaf van een demo deze anders (slechter) waardeerde dan bij de aanschaf van een nieuwe. Tja. (ik meen te herinneren dat dat om de nieuwwaarde-verzekering ging) :fool:

grtss


 

Fabia 123

Forumguru
[QUOTE="leon-cupra, post: 843072, member: 13651"
En hoe bepaal je de nieuwe/QUOTE]
Gewoon achter de configurator gaan zitten.
 
Laatst bewerkt:

AdB

Senior Member
Dank voor jullie reacties. Tot slot nog dit: het klinkt misschien raar maar er is voor mij nog een reden om niet maanden te willen wachten op een nieuwe auto. Vorig jaar heb ik door een hartinfarct ervaren dat het leven zomaar ineens abrupt kan ophouden te bestaan. Hoewel het met de gezondheid inmiddels prima gaat heb ik na zo'n ervaring zoiets als "wacht niet tot morgen, leef nu en geniet nu!". Nog een fijne zondag!
 

Tuulster

Forumguru
Door panne aan onze huidige auto moesten wij ook snel beslissen.
Wanneer je even tijd neemt vind je in de voorraad meestal wel wat je zoekt, met dank aan het WWW. Bij ons ook het geval. Dit zorgt er voor dat je binnen 2 weken aan het rijden bent in je nieuwe auto.

Beter dan een aantal maanden moeten wachten...... toch?;)
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@AdB

Herkenbaar, mijn grootvader heeft jarenlang op zijn centen gezeten, jarenlang getwijfeld om een Mercedes te kopen ( zijn droomwagen ) maar nooit de stap gezet omdat hij het uiteindelijk veel geld vond, mijn Opa kocht enkel nieuwe auto's, uit stock of samengesteld, terwijl de centen er meer dan waren om 4 nieuwe Benzen te kooen. Vorig jaar is hij plots overleden.. Nooit met zijn Benz gereden, nooit die droom waargemaakt ondanks de steun van zijn vrouw, had hij het maar gedaan. Het kan idd rap gedaan zijn.
 
Bovenaan Onderaan