Skoda Tuning ervaringen

Eltjo

Forumguru
1/ 2.0TDI 140 pk CR CFFB met 6-handbak
2/ Tuningservice, Kabelweg in Huizen
3/ Stage 1
4/ Van fabrieksopgave 140 - 320 naar Tuningservice 187 pk - 413 Nm. Geen grafiek, wel rijplezier
5/ De motor heeft veel meer koppel onderin (waar het mij om ging) en draait soepeler en blijft ook in hogere toeren er flink aan trekken. Ik hou het werkelijke brandstofverbruik netjes bij en heb geen verschil gemeten.
6/ Uitgevoerd bij ca. 230, nu bij 250 dkm
 

Testedoene

Forumguru
Mijn 1.2 is ondertussen reeds +70.000 km geleden gepasseerd bij de sportschool. Ging van 105pk (op de testbank 113) naar 136 (144 was mogelijk maar ik wou een extra veiligheidsmarge).
Ik ben een rustige chauffeur maar kan nu probleemloos schakellui rijden en inhalen waar nodig zonder hartkloppingen.
 

Eltjo

Forumguru
@Testedoene Bij die laatste regel kan ik me helemaal aansluiten. Wellicht is het handig om je antwoorden uit bericht 1 voor dit topic even op een rijtje te bundelen:) als het met bewerken nog lukt.
 

oco1979

Forumguru
Apec zegt net het zelfde hier de mail van toen ik het vroeg van de egr.

klopt,deze sta meestal dicht,zelf gecontroleerd met diagnosetoestel.
Bij regeneratieproces werkt die terug zoals normaal.
Met andere worden ,zal meest van de tijd dicht staan.

apec gechipt by the way
 

Wouter1

Forumguru
Volgende week krijgt onze F2 1.2 tdi ook krachttraining in Marum.
Ik was het eigenlijk niet van plan, maar vorige week begon de egr klep storing op te spelen... (code P0405), en omdat software matig verhelpen minder dan de helft kost als de egr koeler vervangen besloten voor de software oplossing te gaan...
Na resetten van de storing, het tanken van premium diesel (Total) en het hanteren van een iets minder eco rijstijl de storing niet meer terug gezien.
Maar goed, ik neem aan dat de egr klep zijn beste tijd gehad heeft na inmiddels 180k km. Dus a.s. maandag eerst naar de dealer voor ontsjoemelen en dinsdag door naar Marum.
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
 

CDK

Forumguru
Na ontsjoemelen krijg je toch garantie? En gratis vervangende delen bij problemen? Of is dat al weer ingetrokken :pieker:
Na het kuurtje van VVT krijg je wel een fijner rijdende auto terug, dat dan weer wel :)
 

Wouter1

Forumguru
De garantie dat de egr klep kapot gaat...;)

Tja, ik zou het kunnen gokken, maar ik heb geen zin in gezeik.
Bovendien voldoe ik niet 100 % aan de gestelde eisen om voor garantie regeling in aanmerking te komen....
 

VAG-man

Forumguru
Inmiddels iemand ervaring met deze tuner. Zit vlak bij mij vandaar.

Vag Techniek heb ik hoog zitten, maar geeft voor de TSI lagere tuningswaarden aan. 200pk en 310Nm tegenover 210pk en 340Nm bij veel andere tuners.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Inmiddels iemand ervaring met deze tuner. Zit vlak bij mij vandaar.

Vag Techniek heb ik hoog zitten, maar geeft voor de TSI lagere tuningswaarden aan. 200pk en 310Nm tegenover 210pk en 340Nm bij veel andere tuners.

Wat je daarbij wel moet weten is dat hun beleid is om bewust aan de lage kant te gaan zitten. Dit om te voorkomen dat mensen kunnen gaan zeggen dat ze minder hebben gekregen dan waarvoor ze hebben betaald. In de praktijk liggen de waarden wel hoger. De mijne kreeg volgens de website ook "maar" 245 pk, maar dat is dus behoorlijk meer
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Tsja cijfertjes die op papier wat zeggen, maar in praktijk ga je die echt niet voelen hoor

Ik vind 10% verschil in Nm wel de moeite waard. Vanaf welke percentages is het wel te voelen? Misschien kan ik beter niet gaan tunen?

@Rosinfield ja dat is mij bekend dat ze wat lager zitten, maar misschien één van de andere aanbieders ook wel.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Tunen doe je niet voor de cijfers. Denk dat je 25 a 30% goed voelt. En de pk's zijn leuk om zo nu en dan even aan te spreken, maar het koppel is minstens zo belangrijk. Die verhogen het rijgenot en dat voel je aldoor
 

VAG-man

Forumguru
@VAG-man jb autoservice in dieverbrug is ook goed te doen voor je. Hij kan hem tunen met de software van jd engenering. Kan alleen zonder rollerbank.

Ja klopt. Ik ken ze. Ze hebben mijn vorige auto ook gedaan. Zeker tevreden over. Ze maken gebruik van JD Engineering software. Ook zij geven 210pk en 340Nm! Maar het kost €599,- en Dynamic Tuning rekent hier €340,- voor. Dit verschil vind ik te groot.

@aiva tco adoks Ja dat klopt! Ik ben destijds met ze mee gereden met mijn vorige auto.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik denk altijd maar zo, op het aankoopbedrag van je auto gaat het om een schamel bedrag en better safe than sorry.
Ik was nu bij VAG techniek ook goedkoper uit vanwege de korting, maar anders had ik het net zo makkelijk gedaan.
 
Bovenaan Onderaan