nicknameless
Forumguru
Deze is al van een tijdje geleden, maar ik wilde 'em met jullie delen.
Ik had begrepen van de eigenaar dat er slechts 20 exemplaren van dit type op Nederlands kenteken staan.
Afgelopen weekend (13-11-2017) stond er weer eens een detail gepland na ruim 6 maanden weinig tot niets gedaan te hebben vanwege de hernia operatie die ik achter de rug had.
En meteen maar een flinke auto, een Skoda Superb.
Vorig jaar had ik al een keer een auto gedaan, namelijk zijn BMW 320d ede executive. Ditmaal ondernam de eigenaar nogmaals de reis vanuit Kampen om af te zakken naar Den Haag om zijn nieuwste aanwinst onder handen te laten nemen.
Vrijdagmiddag afgesproken om de auto neer te zetten zodat ik in de weinige uurtjes dat er nog licht was buiten, de auto alvast kon wassen, foamen en kleien zodat ik zaterdagochtend (7 uur) meteen aan de bak kon.
De auto bij aanvang:
Als eerste werd de auto gefoamd zodat vastzittend vuil los kon weken en zo veilig werd afgevoerd zonder deze aan te raken.
De velgen behandeld met een de-ironizer.
Nadat de auto was gefoamd en gewassen, de lak gekleid. Van de liggende delen kwam niet heel veel vervuiling af, des te meer van de zijkanten.
Nieuw stuk klei vs. gebruikt stukje klei...
Nadat de auto gedroogd is en naar binnen gereden, was het tijd om de lak te inspecteren.
Wat bewegend materiaal.
Omdat de eigenaar mij vertelde dat de achterklep recentelijk was overgespoten vanwege wat schade, heb ik de lakdiktemeter erbij gezet.
Aan de achterzijde was duidelijk te zien dat de lak wat dikker in z'n velletje zit dan de rest van de lak.
De lak liet zich vrij makkelijk corrigeren, hiervoor diverse Scholl polijstmiddelen en pads gebruikt, zowel roterend als met de dual action machine.
De vele uurtjes over de lak aaien en wrijven resulteerde weer in een sprankelende diep zwarte lak.
Wat zwart is, hoort zwart te blijven
Zelfs de zeer strenge Monello Faro inspectielamp zag dat het goed was.
Deel I
Ik had begrepen van de eigenaar dat er slechts 20 exemplaren van dit type op Nederlands kenteken staan.
Afgelopen weekend (13-11-2017) stond er weer eens een detail gepland na ruim 6 maanden weinig tot niets gedaan te hebben vanwege de hernia operatie die ik achter de rug had.
En meteen maar een flinke auto, een Skoda Superb.
Vorig jaar had ik al een keer een auto gedaan, namelijk zijn BMW 320d ede executive. Ditmaal ondernam de eigenaar nogmaals de reis vanuit Kampen om af te zakken naar Den Haag om zijn nieuwste aanwinst onder handen te laten nemen.
Vrijdagmiddag afgesproken om de auto neer te zetten zodat ik in de weinige uurtjes dat er nog licht was buiten, de auto alvast kon wassen, foamen en kleien zodat ik zaterdagochtend (7 uur) meteen aan de bak kon.
De auto bij aanvang:
Als eerste werd de auto gefoamd zodat vastzittend vuil los kon weken en zo veilig werd afgevoerd zonder deze aan te raken.
De velgen behandeld met een de-ironizer.
Nadat de auto was gefoamd en gewassen, de lak gekleid. Van de liggende delen kwam niet heel veel vervuiling af, des te meer van de zijkanten.
Nieuw stuk klei vs. gebruikt stukje klei...
Nadat de auto gedroogd is en naar binnen gereden, was het tijd om de lak te inspecteren.
Wat bewegend materiaal.
Omdat de eigenaar mij vertelde dat de achterklep recentelijk was overgespoten vanwege wat schade, heb ik de lakdiktemeter erbij gezet.
Aan de achterzijde was duidelijk te zien dat de lak wat dikker in z'n velletje zit dan de rest van de lak.
De lak liet zich vrij makkelijk corrigeren, hiervoor diverse Scholl polijstmiddelen en pads gebruikt, zowel roterend als met de dual action machine.
De vele uurtjes over de lak aaien en wrijven resulteerde weer in een sprankelende diep zwarte lak.
Wat zwart is, hoort zwart te blijven
Zelfs de zeer strenge Monello Faro inspectielamp zag dat het goed was.
Deel I
Laatst bewerkt: