Boordcomputer

Hallo allemaal,

Afgelopen week is mijn teller opgestuurd geweest om de ledjes te vervangen achter de kilometerteller, nu vandaag eindelijk mijn auto weer terug en nu viel mij 2 dingen op en hoop ik dat jullie enkele antwoorden hebben.

1. Na de auto volledig getankt te hebben staat er in mijn boordcomputer een 'range' van 490 kilometer, terwijl dit bij een volle tank makkelijk 800 a 900 moet zijn.. zal dit komen omdat hij eruit is geweest en moet hij even weer 'bijkomen' of is dit een kwestie van instellingen?

2. Bij het starten van de auto geeft hij weer dat ik de batterij van de sleutel moet vervangen maar dit is reeds gedaan. Kan ik deze melding weg krijgen?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
Maikel
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat 1 betreft: weet je zeker dat hij km aangeeft en in het reparatieproces niet per abuis op mijlen is gezet?
 
Er staat echt 'km' achter dus helaas niet het geval..
Inmiddels een stukje aan het rijden geweest en hij loopt een beetje op ipv af, misschien dat hij even van slag is en weer op juiste waarden moet komen?
 

Antera

Donateur
Hij zal zich weer moeten calibreren vermoed ik. Omtrent de sleutel zou die melding vanzelf weg moeten gaan als de batterij vervangen is
 
Ik zal nog een andere batterij proberen en dan hopen dat de melding weg gaat, wat betreft de boordcomputer zal ik het even in de gaten houden en deze tank leeg rijden en opnieuw bijvullen
 
Hallo allemaal,

Probleem 1 is gelukkig uit de wereld! De boordcomputer geeft netjes het goede aantal km weer :)

Helaas krijg ik alleen de melding van het batterijtje van de sleutel er nog niet uit, iemand hier toevallig nog een oplossing voor?

En even een kleine extra vraag; weet iemand toevallig het onderdeelnummer van de spiegelversteller van een 1.2tdi greenline? (Die om de buitenspiegels te verstellen)
 

Duijzer

Donateur
Helaas krijg ik alleen de melding van het batterijtje van de sleutel er nog niet uit, iemand hier toevallig nog een oplossing voor?
Welke batterij gebruik je, en hoe oud zijn die?

Als een batterij te oud is, of van een kwalitatief minder goed merk, dan kan de auto de melding blijven geven omdat hij nog steeds niet genoeg spanning meet
 
Welke batterij gebruik je, en hoe oud zijn die?

Als een batterij te oud is, of van een kwalitatief minder goed merk, dan kan de auto de melding blijven geven omdat hij nog steeds niet genoeg spanning meet

Een Varta van 3 week oud, heb inmiddels nieuwe besteld en morgen maar eens vervangen en kijken of het helpt
 

Cordoba

Forumguru
Ook een goede batterij die in de winkel een paar jaar op de plank heeft gelegen in gesloten blister, is half leeg. Dat is ook precies de reden dat die goedkope verpakkingen met knoopcellen bij prijsvechters vaak geen goede aankoop zijn (overjarige batterijen).
 
Ik hoop dat het morgen dan beter is, ik heb dit keer 2 verschillende merken besteld en van elk 2 dus duimen maar, ik kan erg slecht tegen lampjes en meldingen die 'Niet horen' haha
 
Bovenaan Onderaan