Uitlijnen: askanteling nog buiten spec

Eltjo

Forumguru
wat wordt er dan precies tot het sub-frame gerekend?
409407000.png
http://www.oemepc.com/skoda/part_si...407/subcategory/407000/part_id/2703880/lang/h
 

Eltjo

Forumguru
Bedankt, duidelijk. 23) "Aslichaam" uit de link vond ik een beetje rare beschrijving voor sub-frame.
 
Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
3. Het stuur staat zo goed als recht, maar ik heb gemerkt dat naar rechts sturen net tegen een "zwaarder punt" aangaat (net hinderlijk) wat bij naar links sturen pas later wordt gevoeld. Zou dat hierdoor kunnen komen?
Ik bedoel daarmee dat de middenpositie altijd vager is dan ietsje verder (ca, 11:30u links en 12:30u rechts), anders zou de minste geringste stuurbeweging op de snelweg resulteren in forse koerswijziging.
Nu rijd ik al weer een tijd weer "thuis" en ondervind dit niet meer. Kennelijk leggen ze de weg meer hellend aan in het vakantieland.
 

Eltjo

Forumguru
Dat was in de zomer al geregeld. Regelmatig (as/bak/ophanging?) geluid op gladde weg
Ik was het vergeten terug te koppelen.
Nu rijd ik al weer een tijd weer "thuis" en ondervind dit niet meer. Kennelijk leggen ze de weg meer hellend aan in het vakantieland.
Toch hield ik, ondanks wat ik schreef, een beetje het gevoel dat het stuur scheef stond of dat ik toch tegen een "zwaarder" punt aan zat te duwen tijdens het rijden.
Nu ook het wiellager is vervangen moet ik nog maar eens kijken of ik dat nog steeds zo ervaar.

Edit: Nee, ook dat gevoel lijkt weg te zijn. Kennelijk heeft het slechte lager invloed gehad (op de massa tussen de oren..).
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan