Speakers achter

Weslee

Nieuw lid
Dag,

Ik heb de optie om speakers naast de hoedenplank te monteren. Er liggen alleen geen kabels in. Nu heb ik de autoradio eruit gehaald en zie ik dat er wel kabels in een soort gootje lopen.

Nu is mijn vraag: hoe kom ik erachter waar die kabel afloopt, aangezien ik niet verder bij de desbetreffende kabels kom.

Een andere vraag: stel ik kom er gewoon niet bij, kan ik dan de kabels uit het blokje trekken en andere standaard audiokabels in het blokje plaatsen?

Ben vrij noob met dit soort dingen.

Alvast bedankt!
 

Hakar

Donateur
Welk gootje bedoel je?
Ik zou niet zomaar stekkertjes uit blokjes trekken en dan andere kabeltjes proberen er in te frutselen.
Wat voor uitvoering Fabia heb je?
Ook dit speelt mee in het wel of niet beschikbaar zijn van kabels voor audio achterin.
In het algemeen, geen speakers aanwezig, dan ook geen kabel aanwezig, dus zelf trekken / aanleggen.
 

Hakar

Donateur
Als, dat klopt.
En het kan dat wanneer er geen speakers zitten dat er wel bedrading loopt.
Ik nam mijn eigen Elegante Fabia 1 als voorbeeld, en daar zitten geen speakers en aansluitingen voor speakers in de achterdeuren en achter de bekleding in de kofferruimte.
 

Weslee

Nieuw lid
Welk gootje bedoel je?
Ik zou niet zomaar stekkertjes uit blokjes trekken en dan andere kabeltjes proberen er in te frutselen.
Wat voor uitvoering Fabia heb je?
Ook dit speelt mee in het wel of niet beschikbaar zijn van kabels voor audio achterin.
In het algemeen, geen speakers aanwezig, dan ook geen kabel aanwezig, dus zelf trekken / aanleggen.

Achter de radio zit een soort buisje waar meerdere audiokabels doorheen lopen. Dus ook de kabels voor speakers achter. Nu weet ik niet hoe ik die eruit krijg of waar ze lopen. Ik heb een Fabia 1 1.4 comfort
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ik had ooit een F1c Elegance (2002) en die had wel degelijk affabriek ovale speakertjes achterin de vaste zijstukjes van de kofferruimteafdekking. Van de achterportieren weet ik het niet meer, maar dat zal dan vermoedelijk ook wel zo geweest zijn...
 

Weslee

Nieuw lid
Ik had ooit een F1c Elegance (2002) en die had wel degelijk affabriek ovale speakertjes achterin de vaste zijstukjes van de kofferruimteafdekking. Van de achterportieren weet ik het niet meer, maar dat zal dan vermoedelijk ook wel zo geweest zijn...
Het gaat ook om de stukjes van de kofferbak afdekking
 

EdK

Forumguru
Wel wat ik van me fabia 1 nog weet is dat ik het geluid erg slecht vond
Heb toendertijd de orginele speakers in voordeuren vervangen voor nieuwe van Pioneer
De tweaters laten zitten die paralel over de deurspeakers zaten

Achter in deuren zat geheel niets en ook geen bekabeling !
In de kofferbak zijkanten konden een tweetal ovalen speakers geplaatst worden, deze uiteindelijk ook van Pioneer angeschaft.
Maar heb toen vanaf de radio kabels moeten leggen naar de ovalen speaker..
Ook toen leek het er op dat er draden moesten liggen, maar deze nooit kunnen vinden in de wagen, ook niet met leggen van de nieuwe kabels.
Doordat ik een hekel heb om in bestaande draden te knippen heb ik een verloop stekker 1 op 1 aangeschaft en in dit verloop uiteindelijk de verbindingen gemaakt.
 

Cordoba

Forumguru
Wat er ligt aan bekabeling voor opties die je auto niet heeft is een pure gok. Bij mijn F1 combi beweerde de dealer dat ie kofferbak verlichting had, maar bij het loshalen van de zijkant voor montage van achterspeakers kwam alleen de kabel te voorschijn. Kabels voor de achterspeakers waren er niet, en ik heb de kabels getrokken en bijgeprikt in de ISO-stekker. Ik heb de stekkertjes voor in het ISO-blok bij Rick Donkers gevonden. Ik ken overigens ook voorbeelden binnen de VAG-groep waar bekabeling voor achterspeakers tot bij de B-stijl ligt.
 
Bovenaan Onderaan