2-de start//reserve accu installeren

Ik wil een 2-de accu installeren in skoda felicia glxi 1999. door voortdurende centrale deurvergrendeling problemen loopt accu leeg en telkens die er uit halen, andere erin en lege accu laden, is me een karwei. Dus wil ik 2-de accu in auto plaatsen met een schakelunit zodat als de ene leeg is ik over kan schakelen op andere, welke is geladen door het rijden. Als ik op de 2-de accu rijd kan de eerste weer laden, totdat vol en achter hand houden als andere weer leeg is. Iemand idee welke oplossing? acculader voor 2-de accu, automatische accu-scheider, laadstroomverdelers, etc etc?
 

Duijzer

Donateur
Ik zou er gewoon een (gezekerde) kabel naar toe leggen met een switch tussen de plus. Op het moment dat je dan rijdt zet je de schakelaar om en laadt de reserveaccu bij door de originele accu. Bij uitstappen even de schakelaar om en je hebt de volgende keer een volle accu.

Je zou natuurlijk ook de problemen met de centrale vergrendeling op kunnen lossen of deze permanent verwijderen;)
 

Johnnyvr6

Forumguru
Als je dat relais gebruikt kan je het ook nooit vergeten. Schakelt namelijk netjes in bij 13.2V en weer af onder de 12.8V. Voordeel hiervan is dat de accu altijd geladen is en dat er een contact op zit om de 2e accu bij te schakelen op het moment dat de eerste te leeg is .
 
Dit is het enige wat je nodig zou hebben.

https://www.accudienst.nl/p90915/sa...MI5cefi-i-5AIVFON3Ch3dbQpvEAQYASABEgJ1DPD_BwE

Hiermee kun je 2 accu’s koppelen nog 2 zekeringen erbij en je bent klaar.

Alleen zou ik gewoon het probleem oplossen is waarschijnlijk goedkoper dan een 2e accu systeem. Wat je ook nog zou kunnen doen is een massa schakelaar plaatsen.

al vaak bezig geweest met probleem cdv, maar heb er een sik van gekregen, een hele lange sik.
ik heb 2-de accu staan, dus die kost al niks.
als ik weer wat geld heb zal ik zo'n ding aanschaffen en er mee aan de slag gaan
bedankt
 
Ik zou er gewoon een (gezekerde) kabel naar toe leggen met een switch tussen de plus. Op het moment dat je dan rijdt zet je de schakelaar om en laadt de reserveaccu bij door de originele accu. Bij uitstappen even de schakelaar om en je hebt de volgende keer een volle accu.

Je zou natuurlijk ook de problemen met de centrale vergrendeling op kunnen lossen of deze permanent verwijderen;)
breek me de bek niet open over die cdv
hoe vaak ik het deurschot al heb afgehaald, niet op 2 handen te tellen
ik ben er nu zover mee dat de cdv wel werkt, niet geheel naar behoren, want trekt dus nog ergens de accu leeg
ik denk dat ik voor de oplossing van johnnvr6 ga
bedankt
 
heb de centrale deurvergrendeling van de bestuurdersportier er af gegooid
nu maar hopen dat de accu vol blijft
en dan is dit probleem opgelost
 
Bovenaan Onderaan