Chiptuning nieuwste 2.0 tsi

leon-cupra

Forumguru
Voor zoiets zoek je toch iemand die ver genoeg gelegen is, kwestie van een lang ritje achteraf te hebben.
:D

En zo een iemand die de software van JD gebruikt, kan die ook nog die subtiele aanpassingen doorvoeren?
Voor dergelijke wagen zou ik toch naar JD dan gaan, ongeacht de afstand.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Gebruikt gewoon exact dezelfde software, heeft alleen geen rollenbank. En is een zeer betrouwbaar en gerenommeerd adres. JD vertrouwt dat natuurlijk niet zomaar iedereen toe. Dus voor een simpele stage 1 met evt finetuning zie ik echt je punt niet
 

EdK

Forumguru
Ach zou naar de bron gaan en dus JD zelf.
Gaat er toch iets niet lekker dan weten ze bij JD eerder de oplossing dan dat je bij diever staat en ze moeten het telefonisch oplossen..

Maar goed zo denk ik er over ....

En op de terugrit is de kans groter dat je een snelheidsboete dan hebt dan vanuit diever, want dan ben je zo terug....:D
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het is een gerenommeerd bedrijf met de nodige expertise dat ook grote tuningprojecten doet en echt wel net zo goed weet wat er moet gebeuren in geval van evt onvolkomenheden. Dit soort bedenkingen zijn nergens op gebaseerd. En anders zou ik graag die feitelijke informatie verkrijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
Bij een gti zou ik met toch wel graag een run op een rollenbank willen. Kwestie van bepaalde dipjes/pieken eruit te kunnen halen. (Of eventueel problemen)
Gewoon even nieuwe software erin, betalen en naar huis ...* rillingen * ...
Is blijkbaar gespecialiseerd in tdi-tuning ... hij loopt een paar jaar achter :D
 

Rosinfield

† In Memoriam
Tjonge jonge. Kijk eens op de fb pagina van JD waar hun plaatjes gewoon tussen de rest staan en stop met dit soort op niets gebaseerde onzin.
Voor een stage 1 is een rollenbank run echt niet nodig. Een ritje met de laptop er aan volstaat om te zien of er evt nog iets moet worden aangepast. Heb dat nu al bij drie auto's zo gedaan (bij JD).
En of het dan een 1.2, 1.0 of 2.0 is, maakt echt niet uit. Het is allemaal exact dezelfde procedure.
 

Johnnyvr6

Forumguru
Ik ben dit met rosinfield eens als er een fout in de software zit haal je die er op straat ook uit met de laptop eraan. Kunt in vcds alle waarden zien en loggen dus ik zie hier ook geen probleem in.
 

leon-cupra

Forumguru
Tja, moet jij weten dat je het op die manier wilt doen.
Heb net even zijn fb erop nagelezen. Eerste bericht dat ik lees over tuning : "wat kleine aanpassingen kunnen doen" :pieker::pardon:
 

Danno

Lid
Ik weet wel zeker dat jos (jb autoservice) dit perfect kan! Hij doet niks anders. Ook met de tuning projecten deed hij eerst zelf alles testen voordat het bij de klant toegepast word. Jos had een blauwe TT met 300+ pk uit een 1,9tdi asv blok.



Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
 

Octavia32

Forumguru
Jos is een echte vakman heb destijds met mijn Octavia 2 ook bij hem de tuning laten uitvoeren van JD.

Enige wat ik wel even kwijt wil mbt 2.0 tsi’s is dat de nieuwere 2.0 allemaal maar een 11,6:1 compressieverhouding hebben en niet de 9,6:1 zoals de vorige generatie en om die reden is er dus ook niet zoveel pk winst te halen uit de nieuwe 2.0 Tsi.

Hoe ik dit weet omdat ik zelf volop aan het kijken ben naar een nieuwere auto.
En mij volledig gericht heb op de technische kant van de 2.0


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

leon-cupra

Forumguru
Ik ga niet beweren dat hij het al dan niet kan. Ik zou persoonlijk dergelijke wagen niet chippen zonder run. Deze tuner zegt zelf op zijn FB "wat een kleine verandering een groot verschil kan geven". Die run kan net dat verschil geven.
En 300pk uit een wagen halen, iedere tuner kan dat maar hem betrouwbaar houden, goed laten rijden,... dat onderscheid een goede tuner van een slechte.
Om een vb te geven, Bram was ook supercontent van zijn tuning van tuner X tot hij de de wagen door tuner Y opnieuw heeft laten afstellen. En tuner X heeft ook overal positieve review. :pardon:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat zal allemaal ongetwijfeld; maar bij een simpele stage1 is het echt niet anders dan zoals je zelf zegt software laden en that's it. De kwaliteit zit hem in die software. Een enkele keer moet er wat finegetuned worden, maar dat komt er zoals eerder gezegd dan tijdens het ritje wel uit. Laten we er niet veel meer van maken dan het is.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
De kwaliteit zit hem net in het finetunen en de kleine details. Dat is net wat tuner X onderscheid van tuner Y en wat de 1 beter maakt dan de ander. Maar soit... eindeloze discussie, ieder zijn ding ;)
 

JurgenM

Forumguru
Pedro van Hartog deed het ook op deze manier. Heb verleden jaar gehoord dat, tenzij je expliciet naar de rollenbank vraagt en betaald, hij het nog steeds zo doet. Weet niet of het waar is, misschien dat iemand van hier het kan bevestigen/ weerleggen.
Auto nakijken, stukje rijden, software aanpassen, proefritje, finetunen, nog een proefritje, was bij mij nog niet tevreden dus nog een keer binnen, terug proefrit en daarna mocht ik zelf een proefrit maken en aangeven of er nog iets veranderd moest worden. Was toch een aantal uren zoet ermee.

Ik trouwens ook want was iedere keer toch een mooi ritje voor mij.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
Bij VAG techniek doen ze sat ook zo. Stage 1 is zonder rollerbank, stage 1+ is met rollerbank. Ik vind een rollerbank ook fijner, maar ook omdat ik dan een vermogens uitdraai heb
 
Bovenaan Onderaan