Karoq style 1.5TSI DSG 150 pk geen gas respons bij koud of vochtig weer

Rainesh

Forumguru
Er is een nieuwe software update uit voor diverse 1.5t blokken.

Waaronder voor sw versie 05E906018AF, nieuwe versie is 9834.

Ik zie dat er voor meerdere blokken een update uitgekomen zijn.
 

oco1979

Forumguru
ben altijd nieuwsgierig wat die update juist heeft veranderd.
Koude motor die slecht loopt kan slechte afstelling zijn.(mapping)
Waarbij motor zo rap mogelijk op temperatuur moet komen(milieu kwestie).
Daarbij kan die wat gaan verzuipen(te veel brandstofinspuiting) wat een rare gasrespons kan geven.
 

Rainesh

Forumguru
is deze update ook voor de Kodiaq 1.5 toevallig? belde vorige week mn dealer maar die wist nog van niks..
Voor vrijwel bijna ieder nieuw 1.5 blok was er een update uit zag ik. Net een nieuwe Tiguan van 4 maanden oud gehad en daar was ook een update voor uit.
 
is een dealer verplicht een update te installeren of alleen wanneer zich problemen voordoen? Zelf rij ik een 1.4 uit 2017, maar ik heb de afgelopen 2 jaar nog geen update gehad. Lijkt mij sterk dat er geen update is uitgekomen. Ik ervaar ook geen problemen, heb alleen de drang om altijd de nieuwste update te installeren en zo ook bij de auto.
 

Rainesh

Forumguru
is een dealer verplicht een update te installeren of alleen wanneer zich problemen voordoen? Zelf rij ik een 1.4 uit 2017, maar ik heb de afgelopen 2 jaar nog geen update gehad. Lijkt mij sterk dat er geen update is uitgekomen. Ik ervaar ook geen problemen, heb alleen de drang om altijd de nieuwste update te installeren en zo ook bij de auto.
Kans is er dat je al de laatste versie hebt voor de 1.4. Daar zijn maar 2 voor uitgekomen, circa 2 jaar terug.
 

EdK

Forumguru
Soms word tijdens een servicebeurt ook de update gedaan zonder dat het verder vermeld word door de dealer ( mondeling )
Ben er toen eens achter gekomen door een stikker in me kofferbak bij reservewiel
En toen ik in mijn onderhouds boekje keek stond daar een code bijgeschreven
Toendertijd een mail gestuurd wat dat inhield en bleek een update te zijn, alleen wat er was geupdate kon men niet vertellen.
Ze hangen er een kast aan die contact maakte met PON of Skoda.CZ en zo werd deze geupdate....

En doordat die kast er aan hangt en er dan een update tevoorschijn kwam wist de dealer dat de wagen geupdate moest worden. Voordat die kast er aan hing wist hij het ook niet... ( zijn woorden toen )
 

Rainesh

Forumguru
Dat klopt. Zodra Odis verbinding heeft met VAG, dan wordt er vanzelf een melding gegeven als er speciale updates uitgevoerd moeten worden.
 

SNARFB

Senior Member
Net met de dealer gebeld en maandag a.s. wordt de nieuwe update geïnstalleerd. Fingers crossed! Hopen dat we eindelijk van die 'stotter-ellende' af zijn.
Heb overigens de gaspedaal-response aangepast. Deze staat nu op de Audi-stand. Geweldige aanpassing! Auto reageert veeeel beter. @Rainesh: Ben ik deze aanpassing na de update weer kwijt?
 

BramBam

Forumguru
Zojuist mijn Kodiaq voor 30000km beurt naar de dealer gebracht. De bevestiging gekregen dat de update voor mijn auto er ook (eindelijk is). Ben benieuwd.

Software nummer: 05E906018AF

Heb nu software versie: 6085
 

Pendragon

Forumguru
@BramBam ben ook heel benieuwd. Ik heb ook een update gekregen poosje geleden (geen idee welk nummer) maar moet heel eerlijk zijn dat ik er niet super veel van merk dat ik een update gekregen heb. Hij schokt bij koude motor wel wat minder, maar ook weer niet spectaculair. Ik ga zeker nog een keer langs @Antera voor de gas response.
 

Rainesh

Forumguru
Zojuist mijn Kodiaq voor 30000km beurt naar de dealer gebracht. De bevestiging gekregen dat de update voor mijn auto er ook (eindelijk is). Ben benieuwd.

Software nummer: 05E906018AF

Heb nu software versie: 6085
Dat is de allereerste versie.....

Je gaat naar 9834 als het goed is.
 

Pendragon

Forumguru
Als ze die update gedaan hebben, kun je dat ook ergens zien of kan de dealer dit alleen zien (of wel met vcds/vcp)? Ik ben namelijk heel benieuwd wat ze er toen bij mij ingestopt hebben. Ging namelijk heel raar. Update duurde heel lang, daarna moesten ze bepaalde dingen ook nog resetten (heel gek) en toen ik de volgende dag in het half donker op de weg zat werd ik door iedereen gewezen op het feit dat ik groot licht gebruikte. Dat was niet zo, maar de lampen schenen veel te hoog. Dat is door de dealer toen weer gecorrigeerd. Al met al een rare update.
 
Bovenaan Onderaan