madrettor!!

Nieuw lid
@madrettor!!
Als je radio ontvangst slecht is moet je hem even in de andere plug doen.
De ene is AM en de andere FM antenne.

Marco.

Thnx Marco. Ga ik proberen
Ik had iets gelezen over dat er 2 antennes op de auto zaten zodat de beste ontvangst gegenereerd zou worden?
Dacht eerst dat bijv de 1 voor de radio was een de ander de GPS.

Iig thnx Voor de reactie
 

madrettor!!

Nieuw lid
IMG_20190722_163125.jpg
@Marcooctavia of iemand anders enig idee wat dat kleine vierkant doet in het midden van het dashboard bij de voorruit.
Al losgehaald, gaan draadjes naartoe.
Dacht eerst dat het standaard GPS antenne was misschien.
Hoor graag als iemand het weet.
 
sinds een week een witson ful screen head unit ingebouwd in mijn skoda octavia 3 1.2 tsi.
draait op android 8.0.
Bijna alles werkt naar behoren en is behoorlijk rap (4gb rom). Sommige aps ondersteunen geen splitscreen wat wel jammer is.
Heb alleen nog vraagje over een aansluiting die ik niet thuis kan brengen. Heb de verkoper gevraagd maar antwoord was nogal onzinnig.
Op foto staat een usb (male) die verbonden is met harnas en (ik denk) de kabel die de oorspronkelijke usb aansluiting verbindt.
De bestaande radio was een swing standaard radio (kleine schermpje).
iemand een idee waarvoor die usb aansluiting dient? (eerste foto)
tweede foto is de orginele skoda kabel die met de head unit verbonden wordt maar daar tussen zit dus die usb die op zijn beurt weer met een zwart rode kabel naar de quadlock stekker gaat.
 

Bijlagen

  • usb harnas.png
    usb harnas.png
    133,1 KB · Weergaven: 118
  • IMG_20190722_142831.jpg
    IMG_20190722_142831.jpg
    175,9 KB · Weergaven: 127
  • IMG_20190704_142037.jpg
    IMG_20190704_142037.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 111

madrettor!!

Nieuw lid
Bekijk bijlage 74697 Bekijk bijlage 74698 Bekijk bijlage 74699 Bekijk bijlage 74700 Bekijk bijlage 74701 Bekijk bijlage 74702 Bekijk bijlage 74703 Bekijk bijlage 74704 Bekijk bijlage 74705 Bekijk bijlage 74706 Bekijk bijlage 74707 Bekijk bijlage 74708 Bekijk bijlage 74709

Zo, Radio binnen en ingebouwd. Besteld via magazijn Duitsland, scheelt sowieso invoerrechten en lekker snel binnen, 7 dagen.
Uitbouwen was zo gebeurd, nieuwe radio erin eigenlijk ook. Geen keuze hoeven maken qua stekker want ze hadden ze gewoon allebei erbij gedaan. Echt plug and play, wel wat instellingen aangepast zoals taal en primaire navigatiekeuze.
Zat alleen enkele fakra antennekabelverloop bij terwijl in de Yeti een dubbele zit. Maar ffe zo aangesloten maar niet zo tevreden over ontvangst dus nu maar een wachten op bestelde dubbele fakra om te kijken of dat beter is.

Bluetooth module van de Skoda onder bijrijdersstoel los getrokken. Bleef natuurlijk vragen om te pairen maar heeft geen zin meer. Nog beetje twijfel of ik hem demonteer of laat zitten. Geen idee of het makkelijk is om de bekabeling te verwijderen en weet niet of er een markt voor is. Geloof dat er weinig mensen nog zitten te wachten op een swing met BT module.

Gebruik telefoon als hotspot, zag in dit forum al voorbeelden over bijv. automate dat dmv een flow te maken op je telefoon deze automatisch naar hotspot gaat als hij in bluetooth contact komt met de radio maar krijg het met mn Nokia niet voor elkaar. Maar eens verder proberen als ik er weer zin in heb.

Voor diegene die nog twijfelen, gewoon doen, fluitje van een cent om in te bouwen en je hebt in verhouding tot origineel een stuk meer radio voor heel wat minder centjes.

Heb zelfs nog cameraatje toegestuurd gekregen als cadeautje omdat ik een review geplaatst had.
Kost geen drol maar toch leuk.
Na de vakantie maar eens inbouwen.
Pics en review hier duurt dus nog ffe.
 

Bijlagen

  • IMG_20190801_180733.jpg
    IMG_20190801_180733.jpg
    380,2 KB · Weergaven: 63

Spinal

Forumguru
Wie weet wat er gebeurd als je de reset knop indrukt? Start de unit opnieuw op of gaat ie helemaal terug naar fabrieksinstellingen?? (en ja ik kan hem indrukken en kijken wat er gebeurd maar wil het graag van te voren weten)
 

Marcooctavia

Forumguru
Wie weet wat er gebeurd als je de reset knop indrukt? Start de unit opnieuw op of gaat ie helemaal terug naar fabrieksinstellingen?? (en ja ik kan hem indrukken en kijken wat er gebeurd maar wil het graag van te voren weten)

start opnieuw op.
Is wel eens nodig na update.
terug naar fabrieksinstellingen gaat via extra menu.
Je kan ook je bovenste balk naar beneden vegen en daar zit ook een reset.

Marco.
 

Spinal

Forumguru
Die van mij is 2x vastgelopen, ik moet dan de auto opnieuw starten om de radio te resetten. Het zou makkelijk zijn dat al rijdend te kunnen dmv de reset knop. Vandaar de vraag
 
Beste.
Zit met probleem.
Heb een Witson px5 head unit. Auto is een Octavia 1.2 TSI uit 2013 model 3.
Orgineel een swing unit erin.
Laatst ging bandenspanning lampje aan. Bandenspanning gecontroleerd en in orde.
Nu moet ik bandenspanning opnieuw kalibreren of resetten. Normaal gaat dat in het swing car menu. Helaas vind ik dit menu niet op de nieuwe head unit. Iemand een idee waar ik dat wel kan vinden?
 

Eemspoort

Forumguru
Mijn Superb heeft daar een eigen knopje voor naast de versnellingspook. Paar seconden ingedrukt houden en klaar.
Heeft de Octavia dat niet?
 
Bovenaan Onderaan