Ervaringen met Ekowax?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canon-Eye

Forumguru
Is er iemand die bekend is c.q. ervaring heeft met de producten van Ekowax?

Wassen zonder (extra) water: opspuiten, kort inwerken, vuil en nattigheid krasvrij (!?) eraf vegen met een microvezeldoek en daarna glanzend wrijven met een tweede microvezeldoek. Zou een waslaag achterlatendie meerdere maanden standhoudt.

Voor mijn gevoel te mooi om waar te zijn - maar wie weet...

Ekowax.jpg
 

Hakar

Donateur
Nog nooit van gehoord, maar dat had ik in een ver verleden ook niet van Plastico, en dat bevalt me prima.
Ekowax zit volgens hun eigen gegevens in de oude zuivelfabriek in Donkerbroek.
Misschien eens langsgaan?
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb jaren geleden (06-08-2015) mijn auto van binnen en buiten laten doen door 2 bevriende studenten (van mijn zoon). Ze hadden als afstudeerproject een bedrijf met website en app opgezet en ontwikkeld. Ze maakten geen gebruik van water. Werkten met allerlei spraytjes en heel veel verschillende microvezel doeken. Je kunt zeggen wat je wilt maar in hun geval werkte het wel en zag de auto eruit om door een ringetje te halen. Sterker nog: het project heette Gentle Car Cleaning en ze kwamen in een spijkerbroek met witte blouse en een vlinderstrik. Mooi concept als afstudeeropdracht.
 

Rofffel

Forumguru
Swirlvrij kan dat nooit blijven.
Als je direct afveegt zal t ongetwijfeld schoon eruit zien maar zand e.d. wrijf je toch weg, over de lak.
M.a.w. een mini schuurpapiertje als je het mij vraagt.
 

Japanese Power

Donateur
Dat was ook mijn gedachte maar geen swirl of krasjes te zien. Aangezien ik de auto altijd zelf doe met de spulletjes van CC snap je dat ik kritisch ben. Maar goed, ik geef ook de voorkeur aan water maar da’s wellicht de oude stempel ;)
 

VAG-man

Forumguru
Mijn vader gebruikt dit óók, maar dan dacht ik een ander merk op zijn nieuwe Audi A4:pieker:
Ik heb nooit aandachtig durven kijken hoe de lak van dichtbij eruit ziet.

Het lijkt mij onmogelijk om de lak swirlvrij te houden.
Als dit zo was zou iedere professionele detailer dit gebruiken.
 

Sjirk

Nieuw lid
Toevallig kwam ik deze topic tegen en wil daar graag nog op reageren om veel onduidelijkheden weg te nemen. Wassen Zonder Water klinkt in eerste instantie heel gek, maar als je weet hoe het werkt, is het eigenlijk helemaal zo gek niet meer. Wassen met water heeft best wel aardig wat nadelen, het geeft vlekken, strepen, veroorzaker van roest en storingen en is absoluut niet krasvrij. Als je een auto afspuit of afspoelt zal er altijd vuil en zand achterblijven wat je vervolgens met een spons of borstel gaat verplaatsen. En of je nu met een 1 of 2 emmer systeem werkt zal niet eens zo heel veel uitmaken. Na het wassen moet je de auto doorgaans nog afzemen, waardoor je weer risico loopt op krassen, aangezien je door de natte ondergrond geen zandkorrels meer kunt waarnemen.

Een product als Ekowax Wassen Zonder Water werkt totaal anders, de techniek die hiervoor wordt gebruikt is Nanotechnologie. De fijn vernevelde spray zorgt er voor dat het vuil losweekt en wordt ingekapseld, waarna het simpel en krasvrij met een microvezeldoek verwijderd kan worden van je lak, maar ook je ramen, kunststof, chroom, aluminium of wat voor niet poreuze ondergrond dan ook. Met een 2e doek wrijf je nog even licht na voor een streep- en vlekvrij resultaat en heb je gelijk de auto voor enkele maanden in de wax staan. Gemiddeld hoeft zo'n klusje nog geen half uur te kosten.

Deze techniek wordt al vele jaren wereldwijd toegepast, maar is in Nederland nog redelijk onbekend. Zelf verkoop ik dit product inmiddels al bijna 4 jaar met succes op veelal oldtimer, camper, motor en boten beurzen. Ook diverse proffesionele auto- en autopoetsbedrijven maken er gebruik van. Kijk anders ook gerust eens op de website of facebook site voor ervaringen en reacties van onze klanten.

Met vriendelijke groet,

S. Schepers
Ekowax Cleaning Products
 

s-line

Forumguru
Je houd je lak nooit swirlvrij, zodra je er ook maar met de zeem of handdoek aanzit krijg je al swirls..zelfs als je hem goed hebt gewassen
 

VAG-man

Forumguru
Is dat zo @s-line?
Kan het niet swirlvrij blijven met een harde lak?
Ik heb jaren lang mijn Audi A2 met de had gewassen en gewaxt, maar nooit swirls gezien. Helaas is dat bij mijn huidige Skoda S2 wel anders. Deze lak is van stuk mindere kwaliteit (lees zachtere lak) dan die van Audi.
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Is het niet gewoon zo dat jouw A2 nog met goede lak is gelakt en je S2, die moderner is, met "milieuvriendelijke" lak gespoten is? Makker van mij wast zijn C klasse altijd thuis en volgens het boekje, auto is 3 jaar oud en heeft ook Swirls, alle modernere auto's hebben inferieure lak tegenover die van enkele jaren geleden, puur door striktere milieu eisen.
 

s-line

Forumguru
Ik geloof er niet in dat als je met wat voor doek,spons,zeem,watermagneet dan ook over je auto gaat er niets van swirls of kleine krasjes te zien zijn. Wat voor lak dan ook.
 

VAG-man

Forumguru
@WhiteSuperB
De A2 was van 2003. Ik heb van 2 verschillende schadeherstellers gehoord dat specifiek de A2 erg harde (krasvaste) lakken hebben.
Maar goed als @s-line (ook schadehersteller?) dit ontkent geloof ik het ook. Ik heb de auto toch niet meer.:D
 

s-line

Forumguru
Producteigenschap van autolak blijkbaar - dus waarom zou je je daar nog druk over maken? :pardon:
Ik maak mij er niet druk om, maar dat uren polijsten en alle andere manieren om swirls te verwijderen zijn vaak van korte duur.... meestal tot de eerste wasbeurt. Daarom zet ik de auto’s gewoon af en toe in de was, en de swirls.... tja die zitten mij gescheten
 

Sjirk

Nieuw lid
Leuk Sjirk. Maar alleen maar lid worden om je eigen product te promoten......:thumbsdown:

Als je de rest van de reactie had gelezen, had je kunnen weten dat ik toevallig deze topic tegen kwam en een eerlijk antwoord heb gegeven op de vraag in deze topic. Aangezien er zo te zien weinig mensen met ekowax ervaring hier lid zijn, zal toch iemand jullie van deze informatie moeten voorzien. Ik zou zeggen probeer het zelf maar eens, het zal je enorm verrassen.
 

Desperado

Forumguru
3 berichten waarin je alleen maar probeert je eigen product te verkopen en promoten. Nee, bedankt.
En nee, ik ga het niet proberen vanwege de belachelijk hoge prijzen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan