Octavia 3 vs Renault Megane (nw model)

Mettes

Forumguru
@jadijkstra2000 : Ja hoor, achterklep kan bijgesteld worden.
De dempertjes een kwartslag draaien en dan komen ze los .
Daarna kan je deze verlengen of inkorten.
Hierna op tegengestelde manier terug monteren.
Op deze manier kan je de achterklep beter laten aansluiten op de carrosserie.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Toch nog ff een dingetje wat ik tegen kwam en waarvan ik de logica niet snap.

Ik sta bij de winkel, wil met de sleutel de deur op slot doen (heb geen keyless entry), druk op de knop... gebeurt niks.
Oke, dat kan...batterij leeg ofzo (bij skoda krijg je netjes een melding!) anyway, dan gebruik je de sleutelbaard... toch?
Daar gaat het mis...
Op de Megane zit GEEN centrale vergrendeling om alle portieren met de sleutel op slot te doen...stond ik bij de winkel en kon ik de auto open laten....

Gebeld met Renault om dit te melden, krijg ik als antwoord, ja dan moet u via de kofferbak en de bank plat doen, vanuit de kofferruimte handmatig de achter portieren op slot doen, dan via de bestuurderskant de passagiersdeur op slot en uiteindelijk de bestuurdersportier...

Serieus? In welk jaar leven we ...

De grap is, als je in de auto zit en je drukt op knopje (binnen de auto), gaan alle portieren wel op slot.
Is dit slechte bezuiniging of Franse Logica....?
 

VAG-man

Forumguru
Is dit slechte bezuiniging of Franse Logica....?
Eerder Franse logica. Zakelijk heb ik in de jaren 90 veel Franse auto's gereden. Toen was een koelvloeistofmeter in je dashboard een uitzondering. Terwijl je in het warme en soms bergachtige Frankrijk dit juist belangrijk is.
Momenteel rijd ik zakelijk een Peugeot Partner, waarbij de hendel onder het dashboard om de motorkap te openen al na de 3x sneuvelde.:banghead:
 

jadijkstra2000

Forumguru
En VAG vs Renault...bij Renault zou je tijdens rijden de motorkap kunnen ontgrendelen...bij VAG hebben ze hem zo geplaatst dat je niet aan de hendel kan komen als het portier gesloten is :)

Maar het statement van Renault vond ik belachelijk... ik belde net om te zeggen dat de binnenportieren niet handmatig zijn te vergrendelen, toen ging hij nog even navragen, ja meneer dan heeft u gewoon pech als u in het buiteland staat... naja, koop ff nieuw batterijtje, dan kun je verder! Ja...maar als de sleutel kapot is? Ja, dan heb je pech....
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij zit in de nieuwste Card van Renault nog altijd een sleutel...

Beetje jammer van de algemene kennis van de callcentermedewerker...
Beetje jammer dat jij geen boekje bij je auto hebt gekregen...
 

Bijlagen

  • EFA37133-2232-423B-A74A-28D65349BC03.png
    EFA37133-2232-423B-A74A-28D65349BC03.png
    765,7 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Lees net dat @jadijkstra2000 geen card heeft maar gewoon een sleutel...

In dat geval was er waarschijnlijk een deur of klep niet goed gesloten, of was even opnieuw de auto starten en stoppen ook genoeg geweest.
Wil wel eens voorkomen dat als je de sleutel te snel terugdraait en uittrekt dat de auto niet genoeg tijd heeft om te ‘communiceren’.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Wat ik begrijp van @jadijkstra2000 heeft hij wel een sleutel, maar geen sleutelgat om te gebruiken? :banghead:
Rare jongens, die Fransen :shutup:

Jawel, ik heb geen keyless entry, dus gewoon sleutelgat, die ik dus gebruik om handmatig op slot te doen.
Maar dit "probleem" is met alle Renault's voor zover ik begrijp, Scenic, Clio, Megane en bij de Talisman schijnt er helemaal geen sleutelbaard meer aanwezig te zijn om bij nood de auto te openen/sluiten.

Slechte zaak, zeker de reactie van de Dealer vond ik heel slecht, eerst wisten ze het niet en later zeiden ze, Renauit heeft er zo over nagedacht....of niet, live with it...

Nou is het misschien muggeziften, want hoe vaak komt zoiets voor, niet vaak hoop ik :) Ik kwam het tegen en mijn ervaring in deze uitzondering was dus bijzonder slecht.
 
Dit was wel interessant om te weten. Mijn maatje overweegt om een Renault Megane Cabriolet 2008 te kopen. Ik zal hem deze forum tonen, zodat hij de juiste keuze kan maken. Hij vindt de Megane past bij hem, maar mijn voorkeur gaat naar de Mazda MX-5.
 

BigCheese

Forumguru
Ik zie dit oude draadje nu voor het eerst. Ik heb de afgelopen jaren een auto van de zaak gereden. De fijnste auto's waren toch wel de VW Golf en de Golf Plus, en de Skoda Yeti. Vervolgens heb ik 5 jaar gereden met een Peugeot 308SW tegen een hele aantrekkelijke bijtelling. Maar wat een vreselijke wagen was dat. Slappe vering, afwerking met de Franse slag, paar keer massavliegwiel moeten vervangen en nog heel veel kosten voor de baas. Ik was heel blij dat ik hem mocht inleveren na 180.000 km ergernis en ben heel snel weer aan de Skoda gegaan.

Joris, die MX5 lijkt me de betere keuze, maar het is wel een hele andere auto natuurlijk. Afgezien van het feit dat het beide cabrio's zijn kun je ze eigenlijk nauwelijks vergelijken.
 
Bovenaan Onderaan