Karoq buitenkant opsmuksels

Beauri

Forumguru
@giuro, grille kan inderdaad gewoon blijven zitten. Kosten durf ik niet te zeggen omdat het bij mij samen met de dakrails, raamlijsten en wat interieurdelen gedaan is. knip knip...... samen met een Xpel lakbeschermingsfolie over de hele auto heen.....knip knip.

Je mag m’n Kodiaq komen keuren hoor, je ziet geen verschil ;)

@Corné de Kluijver ik geloof je op je woord:jaja: Toch wel benieuwd naar je Xpel lakbeschermingsfolie over je hele auto, het zal heus wel je hele auto beschermen, maar bij mij doemen dan beelden op van Amerikaanse TV shows waar de mensen hun bankstel hebben ingepakt in plastic, het zal hun bankstel wel beschermen..... maar het comfort lijkt mij weg, bij een auto lijkt het mij als nadeel te hebben dat de folie wat krasgevoeliger is en toch wel in kortere tijd, dan een autolak, zijn glans verliest. Misschien was je je auto op de hand?? Zelf rijd ik nu al een aantal jaren door een lappen wastraat die veelvuldig gebruikt wordt en goed onderhouden wordt, mijn Kia zag er, na 8 jaar door die straat behandeld te zijn, nog steeds spic en span uit...... wil zelf dan ook niet meer op de hand wassen, het enige is met een emmertje water de vogelfratsen verwijderen.

Dus ja, wel benieuwd naar je beweegreden om je auto een Xpel behandeling te geven.

Zo..... even met de hond eruit, dan even de mudflaps laten monteren, volgende week tinten en ja, krijg ook steeds meer zin om mijn velgen te gaan aanpakken...... heb al een paar ideeën, maar nog geen spuiterij gevonden, hoor ik misschien ook zo bij mijn flappenmonteur:)
 

CDK

Forumguru
9A4DA772-3F43-416A-9103-4F271866DEC5.jpeg @Beauri het is een zelfhelende in mijn geval een matte en transparante lakbeschermingsfolie, dus krassen trekken er door zon of föhn vanzelf uit en de kleur Quartz Grey zie je door de folie heen.
Elke wasstraat textiel lappen of anders geven krassen op elke lap, dus het is onmogelijk dat je Kia er nog goed uit zag na een aantal jaar, maar veel mensen ergeren zich niet aan swirls, ik wel ;)
 

Beauri

Forumguru
@Corné de Kluijver Ziet er heel netjes en rustig uit, mooie wagen:thumbsup: Kan helaas niet meer zeggen; kom maar keuren, maar hij zag er echt krasvrij en heel netje uit, zeker zodanig dat ook het rode gevaar er weer met een gerust hart doorheen gereden wordt, wie is er bang voor de grote boze wolf;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Beauri

Forumguru
@Beauri Al eens overwogen zwart/rode velgen aan te schaffen?

Jazeker heb ik dat, maar dan andersom, rood als in de kleur van de auto met een paar hoogglans zwarte accenten, wilde vandaag al een paar velgen die ik er voor uit had gekozen ophalen, helaas het magazijn is op zaterdag gesloten, dus het wordt maandag...... als ze er nog zijn. Het spuiten schijnt me behoorlijk wat te gaan kosten is me al ingefluisterd, maar wie mooi wil zijn..... moet pijn lijden:cry:;)

Het kan een meerweken plan worden, maar heb reeds wielen, dus alle tijd om ook dit varkentje te wassen. De mudflaps zijn ondertussen ook gemonteerd en het staat volgens de monteur...... stoer:jaja: (vind het zelf ook niet misstaan:D )

Foto's volgen in de loop van het weekend, zal morgen wel worden op zijn vroegst.
 

Beauri

Forumguru
@064harry , had daar ook al even rondgeneusd, inderdaad wel een paar rode, maar niet iets dat me echt aanspreekt en ik wil ze toch echt in Velvet Red, de kleur van de auto en niet kersen, snoep of sport rood.

BTW, welke bandenmaat heb je om je velgen zitten?
 

064harry

Forumguru
Okay, Ik snap het ... ik ben alleen bang dat als je een keer een stoeprandje raakt o.i.d. dat je er de bratsen meteen op hebt.

Mijn banden zijn:
Vredestein
235/45 ZR 18 98Y
(Zomerbanden)
 

Beauri

Forumguru
Zoals beloofd wat plaatjes met wat opsmuksels en semi opsmuk deels nuttige toevoegingen:

zijachtermetgeelnummerbordIMG-20190616-WA0000.jpg

De voorkant had ik al laten zien bij het bestel en levertijdentopic, op de achterzijde is is ook een zwart embleem aangebracht en is de chroom tekst verwijderd.

detailbeschermingIMG-20190616-WA0004.jpg

Met geopende voorportier is te zien dat de deurbescherming niet alleen sier is, maar ook nog enigszins uitsteekt om naderend onheil op te kunnen vangen...... alleen zal dat helaas niet in alle situaties helpen, we zullen maar zeggen dat alle kleine beetjes helpen. Er zijn hier mensen die het niet mooi vinden..... niet aanbrengen dan, maar zelf toch al een hoop positieve opmerkingen gekregen dat het hem goed staat. Moet dus ieder voor zich beslissen.

knipperlichtenverschilIMG-20190616-WA0002.jpg

Niet echt een buitenkantopsmuksel, het vervangen van de bolletjes voor led exemplaren in de achterlampunits, maar het resultaat schijnt wel door naar de buitenkant...... en hoe! Op bovenstaande afbeelding is het verschil te zien tussen de knipperlichten/alarmlichten, links/bestuurderskant is de led geplaatst, rechts zat nog het bolletje.

achteruitrijlichtenverschilIMG-20190616-WA0003.jpg

Hierboven het verschil met de achteruitrijverlichting, ook hier links/bestuurderskant het led exemplaar en rechts nog het bolletje. Bij daglicht al heel duidelijk te zien dat de leds veel meer licht geven, voor weinig van Ali en door mij(niet echt handig/echt niet handig) in 40 minuten geplaatst inclusief het maken van de plaatjes.

spatlapenbijrijderskantIMG-20190616-WA0006.jpg

Ze zitten eronder de mudflaps, niet echt superopvallend, staat best netjes en mocht men nu nog vragen..... wat is het.... kan ik zeggen, staat erop:)

spatlapvoorIMG-20190616-WA0005.jpg

Van dichtbij, een plaatje van de voorkant aan bestuurderszijde, degene die we zelf waarschijnlijk het meest in het oog kunnen krijgen, ziet er netjes uit en alsof het er altijd op gezeten heeft....

Nog te doen:

1 Morgen, als ze er nog zijn, een velgenset ophalen en naar de spuiter brengen.
2 Woensdag a.s. naar de tinter
3 Tzt rode reflecterende bies in de achterbumper
4 Dakspoilertje van Superskoda, vind hem ...... ja, helaas nog steeds niet op voorraad/leverbaar

Zo, dat was het weer even, houd jullie op de hoogte, plaatjes andere projecten volgen.

nummerzwartbuitenplaatjekaroqIMG-20190609-WA0001.jpg

Zo kwam hij bij de delaler vandaan, reeds voorzien van zwarte grillerand, zwarte spiegelkapjes, zwarte emblemen en de deurbescherming.
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Super dat jou dealer die modificaties heeft gedaan. Ziet er super uit....nou alleen die velgen nog...die zien er niet uit...:laugh:
 

Beauri

Forumguru
Okay, Ik snap het ... ik ben alleen bang dat als je een keer een stoeprandje raakt o.i.d. dat je er de bratsen meteen op hebt.

Mijn banden zijn:
Vredestein
235/45 ZR 18 98Y
(Zomerbanden)

Ben ook bang voor stoeprandaanvaringen, maar dat kan met een slimme bandenkeuze een beetje opgevangen worden, wat dat aan gaat ben ik dan wel weer blij met de velgen/bandcombinatie die erop zit, de band vangt de stoeprand op, niet de velg....... ze hebben helaas alleen de verkeerde kleur. Dank voor de info @064harry :thumbsup:

---------

@Okki - ja, dat heeft de dealer idd netjes gedaan, ben er wel tevreden over, dealer vond het zelf "een geslaagd project" en daar was ik het ook mee eens toen hij onder het kleed bij de aflevering vandaan kwam. De velgen op zich vind ik helemaal niet lelijk, vind ze zelfs eigenlijk wel mooi, alleen die kleur die vloekt bij de rest van de auto, in het zwart had het beter gestaan. Helaas vallen voor mij de zwarte velgen ook af, de zwarte kleur maakt teveel dat het design wegvalt en ik vind dat er teveel een paar van die zwarte gaten onder je auto hangen, al staat het met de juiste belichting best wel chic..... helaas is de zon hier vaker vertrokken dan aanwezig. Hoop dat de velgen, die ik op het oog heb, morgen nog beschikbaar zijn. Dank voor het compliment:)
 

EdK

Forumguru
En de bestaande velgen opnieuw laten poedercoaten in de kleur die je wil ?
Zijn genoeg bedrijven die dat kunnen
 

Beauri

Forumguru
@EdK - ja, heb ik overwogen en ook 2x contact gezocht met een website van een zogenaamde velgen expert die ten tijde van het poedercoaten dan zolang ook nog een vervangende leenset voor je auto hebben..... geen respons gehad. De huidige wielen kunnen als ik morgen de andere set krijg en die klaar is, worden voorzien van een winterbandensetje en in het zwart gepoedercoat worden..... al denk ik bijna dat ik dat niet zal doen..... heb nooit van banden gewisseld voor de winter..... Poedercoaten is wel mooi vind ik, maar wordt, als ik het goed begrepen heb, al wel lastiger als je het in een specifieke kleur wilt hebben. Het wordt wat duurder met spuiten en als het resultaat wordt zoals ik het me voorstel, dan heb ik het er wel voor over. Dank voor het meedenken:thumbsup:
 

EdK

Forumguru
maar wordt, als ik het goed begrepen heb, al wel lastiger als je het in een specifieke kleur wilt hebben.

Met deze toko doen wij zakelijk zaken
https://www.gijsenpoedercoating.nl/poedercoaten/

En als je de rubriek poedercoaten leest dan hebben ze alle RAL kleuren op voorraad maar zijn andere kleurenpallets ook mogelijk.
Nu weet ik niet in welk deel van het gehucht Holland je woont maar neem aan dat ook bij jou in de buurt een vergelijkende toko zal zijn....

stukje gekopiërde tekst:

Kleuren
Ten aanzien van het kleurenpalet kan worden gekozen uit het RAL-kleurensysteem. Daarnaast zijn special kleurenwensen zoals metallic- of structuurpoeders, alsmede effect- en blanke lak mogelijk. RAL-kleuren zijn bij ons steeds op voorraad.
 

De Stip

Forumguru
Bovenaan Onderaan