ŠKODA SCALA

spikehome

Forumguru
@philippe bakker Tja België dat kan je niet vergelijken met Nederland qua prijzen.
Ik keek naar een nieuwe Golf TCR maar die is hier onbetaalbaar (voor mij dan) maar in België kan ik die wel bestellen.
 

Okki

Donateur
En dan nog okkazie :sterretjes:

2500 km erop....dus die gok zou ik wel durven nemen als "bijna nieuw"

Mijn rs met automaat kostte 24000 en was 1 jaar oud ..

mijn Rapid met alles erop en eraan kostte € 19.990....koop je hem nu nieuw (voorraad) ook niet meer voor....(nu € 23.990 met minder opties)

Prijzen veranderen heren....je kan op het moment als je iets wilt alleen kijken wat je nu kan kopen en niet naar wat je toen kon kopen....
 

spikehome

Forumguru
Das waar. Waarom koop je dan niet in België ? Mijn volgende wordt sowieso in Duitsland aangekocht.
Huidige GTI komt ook uit duitsland ex lease bij volkswagen ook wat ouder vol options.
Dus ik wacht nu op mijn toekomstige opvolger :)
Maar dat gaat geen TCR worden maar waarschijnlijk de Octavia 4 of Golf 8 nog even wachten dus.
Al vind ik de Scala ook wel aantrekkelijk nog even wachten voor dat hij hier bij de dealer staat.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Net even gekeken wat er gebeurt wanneer ik de Scala 1.5 zoveel mogelijk als mijn GTI configureer. Waarbij overigens vreemd is dat de combinatie navigatiepakket + virtual cockpit onmogelijk is. Zo maar liefst €3000 duurder uitkomen.
De GTI is dan wel niet splinternieuw, maar voel me toch een soort van spekkoper ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Rosinfield je moet de Business Edition kiezen daar zit dat allemaal al op. kan je zelfs voor de 1.0 motor kiezen

ik kom dan full options uit op 35k met een 1,0:cry:
Ja, dat weet ik ook wel. Maar ik was dan absoluut voor de 1.5 gegaan en dan heb je geen keuze.
Die configuratie van jou met de 1.0 komt dan nog €1000 hoger uit. Bizar.
 

leon-cupra

Forumguru
2500 km erop....dus die gok zou ik wel durven nemen als "bijna nieuw"
Uiteraard, maar het is wel niet meer nieuw.
Je neemt er dan al bepaalde "gebruikschade" bij, kleine krasjes en dergelijke en dan hoef je ook niet eisen dat ze het herstellen
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb die gok zelfs zonder meer genomen bij een auto met 23 000 km. Ziet er geheel als nieuw uit, geen krasje te zien. Maar dat hoeft uiteraard niet of is misschien zelden het geval.
 

leon-cupra

Forumguru
Das waar. Waarom koop je dan niet in België ? Mijn volgende wordt sowieso in Duitsland aangekocht.
Als Nederlander is het niet voor elk type wagen interessant om in BE aan te kopen. Weet wel dat op het moment dat ik mijn RS verkocht, een belgische RS zeer gegeerd was in NL.
En kopen in DE, ook sterk afhankelijk van het model. Een 1.0 ga je hier ook aan interessante prijzen kunnen kopen aangezien er een groot aanbod is, een RS daarintegen, veel meer keuze in DE wat de prijzen druk.

Nieuw is op dit moment zeer interessant in Zweden. Kennis heeft zo een passat 240pk diesel gekocht in Zweden, andere kennis een mercedes EQC. Voor stukken minder dan hier.
Ook nog veel gelezen dat UK interessant is voor nieuwaankoop.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik heb die gok zelfs zonder meer genomen bij een auto met 23 000 km. Ziet er geheel als nieuw uit, geen krasje te zien. Maar dat hoeft uiteraard niet of is misschien zelden het geval.
Je hebt ook een witte hé. Dat scheelt enorm. Bij mijn MX5 wou ik eerst een soulred. Na twee wagens gezien te hebben met max 10.000km was mijn zin snel over in een Soulred. Ieder krasje , iedere steenslag zag je van kilometers ver. De witte die ik nu heb, had eigenlijk iets meer schade dan de soulreds, maar op een afstand zie je het amper.
 

philippe bakker

Forumguru
Als Nederlander is het niet voor elk type wagen interessant om in BE aan te kopen. Weet wel dat op het moment dat ik mijn RS verkocht, een belgische RS zeer gegeerd was in NL.
En kopen in DE, ook sterk afhankelijk van het model. Een 1.0 ga je hier ook aan interessante prijzen kunnen kopen aangezien er een groot aanbod is, een RS daarintegen, veel meer keuze in DE wat de prijzen druk.

Nieuw is op dit moment zeer interessant in Zweden. Kennis heeft zo een passat 240pk diesel gekocht in Zweden, andere kennis een mercedes EQC. Voor stukken minder dan hier.
Ook nog veel gelezen dat UK interessant is voor nieuwaankoop.
Zijn die landen ook op autoscoot ?
 

EvoII

Nieuw lid
Gisteren proefgereden in de scala. 1.5 tsi dsg in sportuitvoering. Leuke wagen, heel veel ruimte, maar wát een geld. Een aangeklede 1.5 dsg met de meeste opties komt zo op 37k. Nee, niet bepaald een aanbieding. Het was wel een lekkere combi, rijd goed ook. Alleen die cruise control (niet adaptief) is wel wennen. Die zit dan op de stengel van de richtingaanwijzer. Heel anders dan bij mij eigen auto. En van adaptief terug naar gewone cc is echt wel een teruggang. Zou niet meer zonder willen. Op de scala een optie a 390 euro. Op mijn ibiza standaard. Pon is hier de boel wel heel erg aan het uitmelken heb ik het vermoeden.
 
Bovenaan Onderaan