Restauratie Skoda Felicia Pickup

SteGo

Donateur
Zelf volg ik met veel genoegen onderstaand YouTube-kanaal waarin ze een Felicia Pickup flink onder handen nemen. Zijn er meer volgers hier?

Jaren geleden had ik het plan om een Felicia Fun aan te schaffen maar toen kwam het er niet van omdat ze te duur waren of in slechte staat. Maar ik blijf het wel een sympathiek pickup'je vinden. :jaja: Jammer dat dit soort kleine pickup'jes tegenwoordig niet meer gemaakt worden voor de Europese markt.

 

Stripedkrijn

Forumguru
Ja hallo, ik vind het heerlijk om dit allemaal te zien. Vele jaren lang was ik zeer regelmatig op bezoek bij een sloopbedrijf waar ook schadewagens vakkundig werden gerepareerd. Dat was altijd fascinerend om te zien. Heel veel vakmanschap kwam daarbij kijken. Net zoals deze knapen laten zien dat ze niet bang zijn, weten wat ze doen en zo'n auto weer helemaal opbouwen tot welhaast nieuwstaat. Ik hoop alleen dat ze de zaak flink gaan anti-roest behandelen.
 

Stripedkrijn

Forumguru
Ik heb een paar afleveringen bekeken. Het zijn wel slimme gasten! Ze gebruiken als het kan veel kant en klaar spul maar die tussendorpels worden keurig netjes apart gezet.
Zo blijft de structuur van de auto behouden maar wordt toch wel heel veel vernieuwd. Als je dit zou blijven doen is uiteindelijk zowat alles weer nieuw!
Maar juist omdat het dan heel veel min of meer losse stukjes zijn met heel veel naden erin is het van het uiterste belang om een heel goeie antiroest behandeling te doen.
 

SteGo

Donateur
Ik vind het heel gaaf om te zien dat ze de wagen zo grondig aanpakken. Economisch gezien is de wagen het natuurlijk absoluut niet waard, des te meer respect voor de jongens dat ze er zoveel tijd in steken. Ik ben echt reuze benieuwd naar het eindresultaat.
 

Stripedkrijn

Forumguru
Daar heb je een punt. Maarrrr...in de laatste jaren van de Echte Skoda's, zeg maar die met de motor achterin, liepen er genoeg Skoda's 110R rond waar ze nu een moord voor zouden doen. Díe zijn toen allemaal naar de sloop gegaan. Dus als je dan voor relatief weinig centen zoiets in de vingers krijgt dan is het beslist de moeite waard om daar een juweeltje van te maken. Ik weet trouwens niet hoe lang de Tsjechen met de Felicia bezig zijn (geweest). Misschien is het een soort on-going project en wordt er op dit moment nog steeds driftig gesleuteld.
Hoe dan ook: een leuke Youtube!!
 

SteGo

Donateur
Inmiddels zijn de jongens alweer een heel stuk verder ... en zag ik zowaar ander Skoda curiosa voorbij komen in deel #12;

Een Fabia Sedan :D :thumbsup::
fabia sedan.png

En een Yeti TDI 4x4 ... ook nog nooit gezien in Nederland:
yeti tdi 4x4.png

Maar het gaafste blijft natuurlijk de Felicia Pickup zelf. :jaja:
 
Bovenaan Onderaan