Aanlopen van de achterwielen

Rallye

Forumguru
Dit geeft Michelin aan bij een O1 RS, die neem ik aan de breedste standaardband binnen de O1 had:

556E4704-7653-4EFE-BDBB-AA7CD7A16A52.png

Nog afgezien van de ET-waarde van de velg, zijn je banden dus erg breed.
 

Spinal

Forumguru
Ik weet niet hoe het zit met de O1 maar de O2 heeft een ET waarde van 50. Als je dan een velg met ET 37 monteerd komt hij wel erg ver naar buiten te staan (zoals op de foto ook te zien is) dit icm een breede velg en dito band kom je in de problemen (alleen verklaard dat nog niet waarom juist de binnenkant van de modderkuip beschadigd is ipv de buitenkant)

Mijn Seat Leon 20VT (1.8T blok zoals van de TS) werd ook standaard vanuit de fabriek afgeleverd met 17” icm 225/45/17 en heeft nooit aangelopen (was 15mm verlaagd)
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Ben benieuwd of hier meerdere leden zijn die een O1 hatchback hebben waar het aanlopen van de achterwielen in de wielkasten een probleem is.

Heb om dit aan te paken de auto reeds voorzien van nieuwe dempers achter in combinatie met nieuwe (verlagings) veren.
Ook zijn de 18" velgen verruild voor 17" velgen met de hoop dat het probleem opgelost gaat zijn, maar helaas....hij loopt nog steeds aan bij minimale belading (wekelijkse boodschappen achterin is al aanlopen).

Wat voor oplossing kan er nog meer zijn behalve de verlaging weg te halen en als 4 x 4 door het leven te moeten gaan?? Zouden het steken van hulpveren (als dat al mogelijk is) een oplossing kunnen bieden??

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Heb dezelfde issue maar alleen bij flinke hobbels of belading. Ik rijd met 225/40r18 rond en met 7.5jx18 et 35
 
Ik heb het dus al bij amper belading. Daarom denk ik persoonlijk dat de vering achter gewoon te slap is. Zou het graag stugger willen hebben zodat die minder inzakt bij een klein beetje belading

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Het zijn Hunter Line CVT velgen (vossen replica) de velgen zijn 17 inch, 8J breed met een ET waarde van 35

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

Bassiemeer

Nieuw lid
Ik heb Audi S8 (2006-2010) replica’s onder m’n vRS. Banden 225/40r18, zit er iets getrokken op dus de velgen zijn 9j verwacht ik. De ET waarde is 35.

Ik had ook met m’n 12 jaar oude schokbrekers en veren dat ie heel erg door de kont zakte. En ook aanliep in de binnenspatschermen. Een H&R+koni sport set, met 15mm extra verlaging.

(let op, neem voor ook de 10mm extra verlaagde toprubber van powerflex om ook die lager te krijgen. Anders zakt de voorkant niet ondanks de H&R eigenlijk lager behoort te zijn.)

Toen had ik er nog minimaal last van. Nadat ik de aftandse achter as ophangrubbers vernieuwd had voor powerflex zie blijf ik m’n wielen kunnen zien in m’n spiegels. Eerder zag ik gewoon de wielen 1cm naar binnen verdwijnen bij het opdraaien van de snelweg. Nu lijkt het dik in orde.

A4E72FA6-D010-4B1C-9FCE-C2E26F5E4DB0.jpeg FB5AA5A4-3DBB-4DCB-A6A1-EA06F49DC125.jpeg B7CBAE17-3695-4FE4-BCAE-8A9850FAFE0F.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan