Porsche 911 Carrera S (992)

sitechris

Donateur
Welke auto ik koop als ik de loterij win? Een Porsche 911 natuurlijk. Helaas onbereikbaar want er missen een paar nullen op mijn bankrekening. Gelukkig zijn daar onze vrienden van Autoblog.nl die een fantastische rijtraining (aanrader!) aanbieden in de hagelnieuwe Porsche 911 Carrera S (type 992). Ik was er als één van de eersten bij en mocht dus ook als één van de eersten rijden. Kan de nieuwe Porsche 911 de torenhoge verwachtingen waarmaken?

https://driveaholic.nl/rijtest-porsche-911-carrera-s-2019/
 

VAG-man

Forumguru
Ik bedoel ermee dat ik het een professioneel verslag vond met ook lef voor een negatieve toon. Dat durven de meeste autojournalisten niet.
 

sitechris

Donateur
Inmiddels ook met de Carrera T gereden. Dat is de basisversie (385 pk) met wat Performance-opties en een handbak. En ja, deze T verkies ik boven de 65 pk sterkere S.

 

leon-cupra

Forumguru
Wat een kwijlbak zo een 911. Daar zou je toch een nier voor verkopen om ooit een 911 te kunnen bezitten. :D

Aan de ene kant wel spijtig dat een 911 een “daily” is geworden. Heel gemakkelijk om er dagelijks mee te rijden maar dat echte sportwagenkarakter (hard, luid, emotie, listig , …) is er toch al lang uit. Dat verklaart ook wel het succes van een 911.

Enigste spijtige van de 992 is die vleugel. Dat trekt echt op niets. Dat was bij de eerdere 911 reeksen toch wel knapper opgelost.
IMG_2915.jpeg


Ooit…ooit moet het er eens van komen … alles wat ik zou kunnen wensen in 1 …
IMG_2917.jpeg
 

SuperBeeb

Forumguru
Die vleugel is inderdaad :banghead:
Net alsof de achterklep nog openstaat. Zelfde op de KJN coupé.
Doe mij maar een mooie 993 Targa...
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

leon-cupra

Forumguru
@VAG-man , versta je wel …. zo een 992 turbo s is uiteraard geen Skoda. :deuk:

Neen, een cabrio van een 911 is wel een stukje minder knap dan een coupé door die bult op de “kont”, maar wanneer we over een droomwagen (of eentje die er ooit eens moet komen) spreken, dient het voor mij wel een cabrio zijn. Cabrio rijden is zo ontzettend fijn.

Vind je in het algemeen een 911 een afzichtelijke wagen mss? Indien wel … burn in hell :mad:;)
 

leon-cupra

Forumguru
In de juiste spec heeft de targa wel iets … maar dat is toch niet het echte “cabrio-rijden”.
Wel enorm waardevast zo een targa.
IMG_2919.jpeg
 

Tees

Donateur
Die achterkant van de 992 :nono:. En dan vooral die vleugel :nono::nono::nono:
Doe mij ook maar een ouder model, liefst een 993 (zoals die in de post hierboven van @SuperBeeb). 997 kan ook, maar dan niet in cabrio, dan krijg je alweer zo'n rare kont.
 
Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Doe mij ook maar een ouder model...
Eens... (maar dat kan niet anders na in deze classic gereden te hebben) ;)

53081576371_b82ba809f4_b.jpg


53082078598_2c7ec1c5e3_b.jpg


53081779764_dfc0871e56_b.jpg


Iets meer ontopic: ook TopGear heeft z'n licht over de nieuwe 911T laten schijnen.
 
Bovenaan Onderaan