Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

MennoW

Forumguru
Dat over dat vrijschakelen had ik gelezen ja. Hangt er natuurlijk wel van af of het niet te hinderlijk is voor de bestuurder maar ook of het voor de andere passagiers wel handig is..

Je hoeft het niet te doen.
Verantwoording ligt natuuurlijk altijd bij de bestuurder.

Daarom wilde ik juist de virtual cockpit.
Dan heb ik de fullmap navigatie voor mn neus en kunnen die apen van mij lekker TV kijken.
Bijkomstig voordeel concerten e.d. op DVD & FLAC (audio bestandsformaat) klinken zo goed op dat Canton systeem.

Via USB en SD kon ik in de Superb alleen kijken als ik de beelden converteerde naar MKV bestand op een kleiner beeldformaat.
HD pakte die niet.
Is dat nu ook verbeterd?
 

KodiaqS2

Senior Member
Daarom wilde ik juist de virtual cockpit.
Dan heb ik de fullmap navigatie voor mn neus en kunnen die apen van mij lekker TV kijken.
Bijkomstig voordeel concerten e.d. op DVD & FLAC (audio bestandsformaat) klinken zo goed op dat Canton systeem.
grappig. ik heb die virtual cockpit niet gedaan. Ik gebruik navigatie vrijwel nooit en als ik het gebruik (tot nu toe) is het over het algemeen gewoon m'n telefoon.. Ik ben bang dat ik toch niet van die losse ipads / dvd spelers af komt (vooral niet met die 3e zitrij.. zie ze vanaf daar niet op het Columbus scherm kijken..)
 

Space_NL

Senior Member
@herby1 moet ik met jouw tool zelf dan nog de flitspalen (of andere POIs) hebben, of lever jij deze mee met jouw tool? SII uit 2014, wil gerust eens proberen maar heb zelf geen abo bij flitspalen.nl ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

lsp

Forumguru
@herby1 moet ik met jouw tool zelf dan nog de flitspalen (of andere POIs) hebben, of lever jij deze mee met jouw tool? SII uit 2014, wil gerust eens proberen maar heb zelf geen abo bij flitspalen.nl ofzo.

Je hebt zelf een lijst nodig van POI... in het juiste formaat ... dat kunnen idd flitspalen zijn :yeah:

Ik heb wel een beknopte handleiding voor je in pdf.. (niet gecontroleerd door @herby1 )
 

Daydreamke

Actief lid
Hier ook geen virtual cockpit. Navigeren gebeurd altijd via carplay met mijn Iphone. Carplay op de virtual cockpit weergeven is niet mogelijk....
 

Skodiak

Senior Member
Hier ook geen virtual cockpit. Navigeren gebeurd altijd via carplay met mijn Iphone. Carplay op de virtual cockpit weergeven is niet mogelijk....

Precies ook mijn afweging. Flitsmeister, Maps en Waze draaien daar niet op idd. VC is natuurlijk wel mooie gadget waar je meer informatie over verbruik/systemen etc in één overzicht kriigt wat met normale klokkenwinkel niet lukt.
 

hemi24

Forumguru
Vandaag een dagje een Golf met VC gereden : MOOI!!!

Bij de volgende wagen moet dat er wel op!

Persoonlijk vind ik dit geslaagder dan die weergave van Seat en Skoda met temperatuur en tankermeter naast het scherm...
 

Bijlagen

  • E740D8E5-1287-41D0-9A64-2A69DCD7E6A6.jpeg
    E740D8E5-1287-41D0-9A64-2A69DCD7E6A6.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 117
  • 2D779ECB-DB91-4AE2-9B45-1BA233F3D17E.jpeg
    2D779ECB-DB91-4AE2-9B45-1BA233F3D17E.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 124
  • CA21AB2F-44FD-48EA-857F-F3C7DF05FD6F.jpeg
    CA21AB2F-44FD-48EA-857F-F3C7DF05FD6F.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 97

Rallye

Forumguru
De verwijzing naar de RNS510 in de thread op Briskoda doet mij vermoeden dat de verwijzer niet door heeft dat een Octavia in 2014 al voorzien was van de MIB Columbus (in VW-speak Discover Pro). Zijn advies gaat dus niet op.
 

Smeeuwis

Donateur
Als de tweede SIM in je laptop wel gelijktijdig werkt met de andere SIM in je telefoon, heeft dat mogelijk te maken met de wijze van aanmelden door het apparaat op het mobiele netwerk.

In het menu van mijn Columbus (9,2 inch Superb 3) kan voor de in de auto geplaatste SIM worden aangegeven dat deze alleen voor data mag worden gebruikt. Wellicht dat daar de oplossing voor je zit.

Dat lees ik ook net in de handleiding van mijn nieuwe O3 met Columbus. Ik had al een duo sim (data en bellen) besteld voor ik op dit topic stuitte. Kreeg dus wat twijfels of het zou gaan werken maar in de handleiding staat dit dus duidelijk benoemd. Ik ga dat morgen direct proberen, nog geen tijd voor gehad. Zal t resultaat hier posten.
 

T!M

Lid
Titel zegt genoeg... de muziek (spotify) hapert meer dan regelmatig :(. Hebben meer mensen hier last van? Wie weet een oplossing?
 

dn-co

Actief lid
Dat lees ik ook net in de handleiding van mijn nieuwe O3 met Columbus. Ik had al een duo sim (data en bellen) besteld voor ik op dit topic stuitte. Kreeg dus wat twijfels of het zou gaan werken maar in de handleiding staat dit dus duidelijk benoemd. Ik ga dat morgen direct proberen, nog geen tijd voor gehad. Zal t resultaat hier posten.
En is het gelukt?
 

DimiTator

Actief lid
Ik heb een Suberb (02/2018) met Columbus. Welke Samsung modellen bieden maximale compatibiliteit? Ideaal zou zijn dat ik zelfs Google Maps, Waze op het Columbus scherm kan hebben. Welke modellen laten zich draadloos opladen?
 

Rallye

Forumguru
Een deel-antwoord: bij een Columbus van 2018 is Smartlink (Android Auto en CarPlay) geactiveerd. Als je daar een Android telefoon op aansluit moet je gewoon Maps of Waze kunnen draaien...
 
Bovenaan Onderaan