Zonnewering voor de Karoq

Zonnewering voor de Karoq?

  • Sunset (optie uit lijst van Skoda)

    Stemmen: 13 46,4%
  • Tinten door vakbedrijf

    Stemmen: 7 25,0%
  • Sonniboys (of ander hoogwaardig merk zonneschermen)

    Stemmen: 5 17,9%
  • Combinatie van Sonniboys&Tint (tint vakbedrijf of Sunset)

    Stemmen: 3 10,7%
  • Solarplexius (polycarbonaat getinte platen)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    28

Beauri

Forumguru
De bronvermelding staat onder de onderste foto:jaja:

@Pendragon heeft met die post heel wat likes naar binnen gesleept(ja ook 1 van mij ;) ), plaatjes maken het allemaal zoveel duidelijker.
 

Beauri

Forumguru
Heb een vraag neergellegd bij Sonniboy, of ze de sonniboy ook gaan voeren voor de Karoq.
Mocht ik antwoord krijgen, laat ik het hier wel weten.

Graag, had zelf verleden jaar ook al eens hier en daar wat info proberen op te doen, maar het bleef bij vage antwoorden.
 

Hakar

Donateur
Vanochtend antwoord gekregen.
Helaas hebben wij deze set nog niet leverbaar en verwachten wij binnen 2/3 maanden.
Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat uiteraard graag.


Mail of bel gegevens vindt je terug in de site waar @EdK naar verwees.
Is dat niet zo 1,2,3 te vinden, dan hierbij de link van hun verschillende mailmogelijkheden.
Beetje scrollen naar beneden en je ziet ze staan
http://climair.nl/servicedesk.php
 
Laatst bewerkt:

Beauri

Forumguru
@Hakar , dank je, dat geeft nog hoop voor deze zomer, verwachten zij binnen 2/3 maanden, dat is beter dan het nieuws dat ik 4 maanden geleden ontving via mail:

Sehr geehrter Herr Beauri, bis der Sonnenschutz fertig konzipiert ist, dauert es noch ein Weilchen.

Wann genau dieser zum Verkauf stehen wird, können wir Ihnen zum jetzigen Zeitpunkt noch nicht sagen.

Sollten Sie noch Fragen haben, stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.

Beste Grüße

Yvonne Eckert

Sachbearbeiterin Vertrieb
Auftragsabwicklung In- / Ausland

ClimAir PLAVA Kunststoffe GmbH
Am Spitzacker 20-22
61184 Karben
Tel: +49 (0) 6039 / 9163 22
Fax: +49 (0) 6039 / 2185

HRB-Nr. 91047
Amtsgericht Hanau
Geschäftsführer: Guido Hommel
Ust.-IDNr.: DE112589356

Mehr Informationen über unsere Produkte / More information about our products: http://www.climair.de Besuchen Sie unsere Videoplattform / Visit our video platform: http://www.youtube.com/ClimAirPlavaGmbH
Werden Sie Fan von ClimAir / Become fan of ClimAir on: Facebook/ClimAir


Die neue App kann ab sofort für Android und iOS heruntergeladen werden. Suchen Sie einfach in Ihrem App Store nach “ClimAir”.
The new app can be downloaded instantly for Android and iOS. Just search in your app store for “ClimAir”.



-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: Beauri
Gesendet: Dienstag, 13. November 2018 23:06
An: info@climair.de
Betreff: Allgemeine Anfrage

Sehr geehrte Damen und Herren,

Leider ist mein Deutsch nicht seht gut, aber ik hoffe dass sie mir erzahlen kunnen ob irre sonnenblenden auch nog fur den Skoda Karoq kommen?

Ik hab ein rote Karoq bestellt(kommt juni 2019) ohne privat glass, finde ihre blenden sehr schon, schwarz mit rot, muss fabelhaft werden, hoffe dass es auch fur den Karoq kommt?

Zuvorkommend,

Beauri (Niederlande)

Mijn Duits is zeer zeer roestig, met het NL adres moet het nu wel beter lukken, dank je @Hakar, zal ze in de gaten houden. Als het er voor de Seat ook al is zou je toch denken dat ze niet het hele wiel opnieuw hoeven uitvinden, dan toch enkel de achterste zijruitjes, maar fijn te weten dat ze wel heel nauwkeurig zijn en voor een uiterst nauwkeurige pasvorm gaan, een merk dat goed op zijn naam past lijkt mij:thumbsup:
 

Pendragon

Forumguru
De bronvermelding staat onder de onderste foto:jaja:

@Pendragon heeft met die post heel wat likes naar binnen gesleept(ja ook 1 van mij ;) ), plaatjes maken het allemaal zoveel duidelijker.
Bedankt voor het compliment en delen mag altijd. We zijn hier om elkaar te helpen. In mijn geval was ik nog geen 300 euro kwijt. Het was 255 euro zo uit mijn hoofd.
 

Beauri

Forumguru
De aflevering nadert en Climair/Sonniboy laten het momenteel nog helemaal afweten.

De zomer is niet ver weg meer en we willen ons hondenkind zo aangenaam mogelijk
verplaatsen, dus willen we toch wel graag zonnewering hebben.

Kwam vandaag dit tegen:

https://www.solarplexius.nl/zonwerend-raamfolie/skoda/karoq/2019

In de tekst staat zonwerend-raamfolie, maar dat is het niet, het zijn kunststof platen, in
dit geval zijn ze op maat te bestellen en beloven ze, zoals alle reclames doen, weer de
hemel op aarde. We zijn niet goedgelovig, dus daarom maar even hier gevraagd:

Zijn er hier leden die ervaring hebben met dit systeem?

Net als bij het Sonniboy systeem is dit weer redelijk eenvoudig te verwijderen en terug
te plaatsen als het zomerweer ons weer gaat verlaten, iets wat met achteraf aanbrengen
van folie aanbrengen en getinte ramen niet meer kan.

Iemand ervaring?
 

EdK

Forumguru
Tsja ik kon het niet.... maar het is niet echt mijn ding als ik zo het filmke bekijk.
Je kunt dan wel je raam open doen achter maar met die dichte platen zal er weinig frisse lucht naar binnen komen lijkt me
Dat is met de Sonniboys wel het geval...
En dan het zijraam wat ze laten zien in 2 delen !!??? en dan tot 1 maken met een plakstrippie....
Nee simpel gezegd niet mijn ding.
Dan maar tot er orginele sonniboys op markt zijn met van die DORA schermpies rijden en dan dus maar evengoed wat zon naar binnen...
Of een goedkoop rolletje plakfolie kopen en zelf er ff opplakken en zodra er orgineel is dan weer lekker die folie verwijderen..

Maar goed dat is mijn mening
 

Beauri

Forumguru
Bij de Karoq bestaat het achterdeel uit aparte ramen:

skodakaroqredvelvet3_17.jpg

Niet zo gek dat ze daar dan ook aparte schermen voor hebben.

De zeldzame keren dat ik de achterruiten open, is dat als hij in de zon heeft
gestaan en ik even snel de hitte uit de wagen wil hebben, dit kan ook door
alleen de voorruiten te openen. Voor de rest rijdt ik altijd met gesloten
ruiten, de frisse lucht komt door de roosters aan de voorzijde van de cabine.

De bediening van de achterruiten voor de achterpassagiers staat meestal
ook uit, kunnen ze niet eigenwijs met de achterruiten spelen, koop tenslotte
geen stille auto om dat dan weer te laten vergallen door de herrie van gasten
die zonodig de ruitjes op een kiertje open willen hebben...... der zitten in de
Karoq ook frisse luchtroosters achterin, gaan ze daar maar voorhangen als
ze frisse lucht willen hebben.

Dus als het wat is..... zou ik het wel willen, Sonniboy morgen nog maar eens
vragen waar ze blijven......
 

Okki

Donateur
:ot:


Waarom worden die zinnen op
zo'n rare
afgekapt?


Edit: @Beauri een pb gezonden....we komen er wel uit...;)
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Net als bij het Sonniboy systeem is dit weer redelijk eenvoudig te verwijderen en terug te plaatsen als het zomerweer ons weer gaat verlaten,
Dat kan inderdaad, maar in de ruim 12 jaar dat ik nu Sonniboys in 3 verschillende auto's heb gebruikt, heb ik ze er nooit uitgehaald. Gewoon nergens voor nodig wat mij betreft, ook in het donker nog voldoende uitzicht naar achteren. Dat zal met een redelijk getinte folie niet heel anders zij, denk ik.

Mijn voornaamste reden om ze permanent te laten zitten is dat de inkijk naar de achterbank (en in de vakantie ook naar de kofferbak) zo goed als nul is.

<edit>
Aanvullend: die Sonniboys heb ik ook altijd gebruikt in combinatie met de Sunset optie, oftewel het maffiapakket (zoals een van mijn zonen het noemt).
 
Laatst bewerkt:

Beauri

Forumguru
Vanmorgen een berichtje richting Climair en reeds antwoord gehad:

Hallo Herr ......,


Wir sind fast fertig mit den Sonnenschutz. Aber dieses fast wird noch ca. 6-8 Wochen dauern. Ich hoffe sie können noch ein bisschen warten.


Grüße in die Niederlande.



Sollten Sie noch Fragen haben stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.


Mit freundlichen Grüssen


i.A. Carsten Hollmann

Reklamations- & Retourenmanagement


ClimAir PLAVA Kunststoffe GmbH

Am Spitzacker 20-22

61184 Karben

Tel: 06039/9163-57

Fax: 06039/2185



HRB-Nr. 91047

Amtsgericht Hanau

Geschäftsführer: Guido Hommel

Ust.-IDNr.: DE112589356



Ja.... hier zal ik dan nog even over nadenken, 6-8 weken wachten of binnenkort met Solarplexius eens gaan kijken of dat bevalt.

@Okki, bedankt voor de fijne conversatie, gaat helemaal goedkomen:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki

EdK

Forumguru
Ik zou lekker wachten, deze week is al bewolkt en regenachtig en volgende week wat meer zon....
En die tijd wachten is het zeker waard.
 

Canon-Eye

Forumguru
Eens. Sonniboys zijn niet de voordeligste, maar m.i. met afstand de beste én netste oplossing. Bovendien kun je de zijruiten ook nog gebruiken voor wat ventilatie, en dat gaat je met dichte platen dus niet lukken...
 

Canon-Eye

Forumguru
Zal best - zij het alleen bij hogere snelheden, hè.
Maar alstie lekker in de zon heeft gestaan, dan wil hij toch wel effe de snel de hitte kwijt en dat gaat heel goed en met de achterste zijruiten een paar cm open. Tenzij daar zo'n plexiglasplaat voor zit natuurlijk, dan krijg je de herrie van de voorste zijruiten direct naast de oren...
 
Bovenaan Onderaan