Luuk's Audi

LT83

Forumguru
Zo...we zijn inmiddels weer wat maandjes verder.
Hierin weer heerlijk mogen genieten van de S4, het is echt wel een fijne auto.
Heb hem nu zo'n 1,5 jaar alweer en hoewel ik echt weleens speur naar iets nieuws nog geen concrete drang op dit moment.

Zijn de afgelopen maanden probleemloos geweest, nee dat niet bepaald. Het nieuwe uitlaatsysteem van JM heeft me eerlijk gezegd veel narigheid bezorgd.
De eerste keer een klein gaatje in 1 van de racekats, waarvoor ik terug ben geweest naar JM om te laten repareren.
Daarna een lasnaad gescheurd op de aansluiting van de middenpijpen met kats onder de auto vlak voor de overgang naar de catback. Oftewel een hoop kabaal en aan 1 zijde de zooi aan de grond. Gelukkig 40km nadat ik snachts met het gezin teruggekomen ben van een weekje duitsland. Zag mezelf al staan op de Autobahn zegmaar. Goed, nieuwe uitlaat opgestuurd door JM en hier laten monteren. 3 weken later, lasnaad van de voorpijp op de flens van het spruitstuk gescheurd. Komen weer 2 (verstevigde varianten) nieuwe onder vandaag. Het wordt netjes opgelost, maar blijft klote. Veel frustratie en tijd mee kwijt en niet onbelangrijk aardig wat daagjes niet kunnen genieten.

Ook is er een sensor in de S-tronic (trapsensor) kapot gegaan waardoor de hele bak er vanonder en uit elkaar moest. Bekend euvel van deze modellen, maar toch zonde.

Vandaag worden er tegelijk met de uitlaat wat nieuwe ferodo ds2500 blokjes op de vooras gezet en dan hoop ik weer lekker wat gast te gaan geven komende weken :D

Verder wat offtopic nieuws, er staat sinds lange tijd geen Skoda meer op de oprit. De Octavia van de vrouw heeft plaats gemaakt voor een Golf6 Variant 1.2tsi Highline. Best een fijn autotje, lekker luxe, comfortabel en ruim. Binnenkort nog wat extra pony's van JD onder de kap duwen en dan kan mevrouw er wel weer even mee vooruit ;)
 

sitechris

Donateur
Zag idd al een post op SO online. Succes met gas geven de komende tijd! Gaat vast wel lukken nu alles weer als nieuw is. Feli met de Golf. Met chippie ook qua prestaties dikke prima. Fijn blokje die 1.2 TSI
 
Jeetje dat gaat niet goed daar bij Jelmer..
Jammer hoor. Nu maar ook genieten van jullie nieuwe ride.
Ps. Ik kan nog wel wel een ander merk adviseren
 

sitechris

Donateur
Nou, probleem was toen dat ik met ander merk op de vooras reed dan op de achteras. Dat was echt desastreus bij BMW (. Nu rijd ik ook met wintersloffen maar wel van zelfde merk en is het verder prima. Kan gewoon topsnelheid rijden zonder doodsangsten ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
Zo we zijn weer een tijdje verder en er valt er wel wat te melden

paar weken geleden naar MP Carworks geweest voor een Dual Pulley Upgrade en cleaning van de inlaat. Inlaten zagen er nog super schoon uit, dus schoonmaken was niet nodig. De Grotere APR krukaspoelie zou voor een mooi beetje extra koppel zorgen en bovenin nog enkele extra paardjes, de drang naar nog meer heeft het dus toch gewonnen van het rationele denken :tongue: Onderin lijkt hij ook zeker wat feller, maar
de Audi loopt nog niet helemaal top na de montage van de krukaspoelie, ik mis voor mijn gevoel (en volgens de stopwatch) wel wat vermogen.
Al paar kleine zaken gecontroleerd (ontluchten compressor en slip vd langere riem), nu nog een setje NGK (graadje kouder) bougies liggen die ik ga proberen en anders toch even langs JD voor een check.

Het uitlaatsysteem is echter gewoon een drama gebleken, binnen 8000km is het custom maden JM systeem vijf (!!!) keer gescheurd. Ik moet wel zeggen dat Jelmer tot op de dag van vandaag absoluut niet wegloopt voor het geheel en in basis een prima service geeft, maar ik ben na alle ellende het punt van nogmaals repareren wel gepasseerd.
Het is gewoon klote als iets constant kapot gaat en het geeft een berg frustratie, kost een bult tijd en de auto staat stil. Oftewel het vertrouwen in een goede afloop was weg.
Deze week is er een mooi "handmade" systeem van Kiwiparts gefabriceerd en gemonteerd. Wat dikkere voorpijpen en ook de middenpijpen met racecats zijn wat verder doorgetrokken (tot op de achterdemper) zodat er direct na de cats geen versmalling meer zit. Het is echt een plaatje geworden qua laswerk, ongekend vakmanschap in mijn ogen
Voor de liefhebbers --> https://www.facebook.com/kiwiparts.nl/

Hopelijk gaat dit systeem de temperatuur die de 3.0tfsi genereerd goed partij bieden en gaan we een probleemloos en vermogensvol voorjaar en zomer tegemoet

p.s. Corne nogmaals bedankt voor de tip he :D
 
Tja,.
Ik volg kiwi ook al heel lang. Die leveren echt vakwerk zeg.
Geniet nog maar van je slurper zo lang het kan. Ik denk dat jou wagen ludicrous waardig is
 
Bovenaan Onderaan