Altijd online met ŠKODA Connect en gratis simkaart

Phoenix2149

Senior Member
Simkaart waren ze vergeten bij mij. Heb 3 jaar Skoda Connect.

Wat ik begreep zit er een jaar abbo bij.

Desalniettemin werkt de “mijn Skoda” app gewoon. Ik zie de ritten die mijn vrouw maakt. Of de auto op slot is en zo.

Dus er wordt wel degelijk verzonden zonder simkaart.

Het kan 100% niet zijn dat ik in de buurt van de auto ben want ik zit in Barcelona.

Iemand een idee?
 

Rallye

Forumguru
Logisch. De MijnSkoda-app heeft niets met Skoda Connect te maken.......

Ter toelichting: je hebt MijnSkoda, een aparte module van Pon, die over een eigen simkaart beschikt en dus de gegevens verstuurt die jij in de MijnSkoda-app ziet. En je hebt Skoda Connect van Skoda zelf (verwerkt in de radio/navi), dat werkt via een simkaart of de wifi-hotspot van je telefoon. Heeft ook een andere app, MySkoda volgens mij.
 
Laatst bewerkt:

BramBam

Forumguru
Andere vraag die deels hierop betrekking heeft. Ik krijg Skoda Connect helemaal niet aan de praat. Continu server error na invoeren pincode in de auto bij registratie/activatie.

Zelfde communicatieproblemen als bij levering. Dealer wijst naar PON. PON wijst naar dealer om het op te lossen.

Zijn er mensen die recent hun Skoda hebben gekregen met dit probleem ?
 

Kweetnie

Senior Member
Ja, gisteravond is het mij gelukt Maar ging inderdaad niet vlekkeloos. De auto was nog aan het registreren terwijl de app al aangaf dat het gelukt was..

Ik heb de verbinding opgebouwd via de hotspot van mijn telefoon.
 
Laatst bewerkt:

BramBam

Forumguru
Hmmmm. Hotspot, WLAN en simkaart geprobeerd. Helaas pindakaas.

2 verschillende meldingen:
Registratie mislukt of Server niet bereikbaar. Aan de foutoplossing wordt gewerkt. Probeer het later opnieuw, alstublieft.

Contact gehad met Skoda Nederland en dealer. Er schijnen server(capaciteits) problemen te zijn, waardoor de servers het gewoon niet aankunnen. Aankomende week staat groot onderhoud gepland om hier iets aan te doen.

In de tussentijd moet ik het blijven proberen, want je kan er soms dus wel doorheen komen.
 
Laatst bewerkt:

jongetje

Forumguru
Ze lopen toch wel te prutsen bij Pon/skoda. Eerst al maanden ellende met de mijn skoda app voor de ingebouwde module. Nu weer problemen met deze functionaliteit. U updates van navigatie kaarten duurt ook telkens langer.
 

hendrik38

Forumguru
binnenkort komt bij mij ook een kodiaq. Graag zou ik een simkaart in de auto ergens willen proppen met een data bundel. Via die simkaart zou ik graag google maps e.d. willen gebruiken en skoda connect. Is er nu ergens een slot waar die simkaart in kan?
 

tha a

Senior Member
binnenkort komt bij mij ook een kodiaq. Graag zou ik een simkaart in de auto ergens willen proppen met een data bundel. Via die simkaart zou ik graag google maps e.d. willen gebruiken en skoda connect. Is er nu ergens een slot waar die simkaart in kan?
Als je de columbus navigatie hebt iig wel. Dan zit er een simkaartslot in de navimodule in t dashboard kastje
 

Giant

Forumguru
Ik heb naast mijn Superb ook een VW e-Up! waarbij je met VW Connect ook allerlei diensten zou moeten kunnen gebruiken. Zoals laden van de auto met een timer, laadvermogen instellen, klimatiseren en controle of de auto afgesloten is en of de lichten uitgeschakeld zijn. Hoeveel capaciteit er nog in de accu's zit en wat het verbruik geweest is, waar de auto geparkeerd staat en zo. Dat heeft vanaf dat ik hem nieuw gekocht heb ruim een half jaar niet gewerkt, ik kon zelfs geen account aanmaken en de auto daarmee koppelen. De dealer waar ik hem gekocht heb heeft me een half jaar aan het lijntje gehouden. Uiteindelijk heb ik zelf een second opinion aangevraagd bij een andere VW dealer en die heeft mijn klachten wel serieus genomen. Na veel communicatie met o.a. Pon en Volkswagen in Wolfsburg, 3 keer de auto achterlaten voor meerdere dagen en een leenauto mee heeft de dealer het spul aan de praat gekregen. In pakweg 3/4 van de inlogpogingen met mijn computer of app of mijn telefoon krijg ik verbinding en kan ik starttijden van het laden van de accu's etc. programmeren. Maar vaak kan ik niet inloggen, ook als de auto gewoon in de open lucht geparkeerd staat en dus goed signaal zou moeten kunnen ontvangen. Die app kan echt stukken beter, zeker als je ook nog eens per jaar abonnementsgeld moet betalen voor deze dienst. Overigens is mij verteld dat er een vaste sim card gemonteerd is op een printplaat in een unit die onder de bijrijdersstoel gemonteerd is. Als je het tapijt daar los haalt kan je de unit daar inderdaad zien zitten. Zelf een eigen sim card inprikken in een sim slot is er bij mijn e-Up! dus niet bij.
 
Bovenaan Onderaan