Brandstofmeter Skoda felicia

Beste Leden,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Skoda Felicia 1.3MPI uit 1999.

nu heb ik een vraag over de brandstofmeter, deze fluctueert nogal.
Wanneer ik optrek dan gaat de wijzer rap omlaag en wanneer ik afremt gaat hij rap omhoog.
Scenario:

Ik start de felicia, de brandstofmeter geeft aan dat de tank 1/4 vol is
zodra ik rustig weg rij dan geeft de brandstofmeter ineens aan dat hij leeg is en het lampje gaat zelfs branden.
Na 500/600 meter gaat de meter weer langzaam omhoog en laat hij zijn orginele (1/4) stand weer zien.


Ik ben mij ervan wel bewust dat wanneer je een auto hard optrek en remt, dat dan de brandstofmeter iets kan fluctueren, maar bij mijn auto is dat wel heel overdreven :pieker:

Is dit normaal bij de Felicia?

Alvast dank voor de antwoorden/opmerkingen.


mvgr Thijs
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
De vraag is of de demping niet electronisch is (in de brandstofmeter op het dash): dat lijkt mij namelijk veel eenvoudiger. In dat geval kan een kapot element, of losgeraakt contact/soldering op de print voor het instrumentenbord, dat al veroorzaken.
 
Het instrumenten paneel moet er toch voorheen, vanwege een defect lampje, zal ik meteen naar de solderingen/sporen kijken

Bedankt voor de tips
 
Laatst bewerkt:

Rambo

Nieuw lid
Het instrumenten paneel moet er toch voorheen, vanwege een defect lampje, zal ik meteen naar de solderingen/sporen kijken

Bedankt voor de tips

Hoe is dit afgelopen, Thijs? Ik heb ik principe het zelfde probleem. Ik weet het, we zijn 3 jaar verder haha maar toch.
 
Bovenaan Onderaan