oco1979
Forumguru
Voor je accu
Vandaag de dag testen we accu’s nog altijd voornamelijk op het kunnen starten van de auto. De accu wordt echter ook intensief gebruikt voor het ondersteunen van elektrische verbruikers. Bovendien met moderne systemen als het start-stopsysteem wordt de accu niet alleen in toenemende mate belast, maar ook niet ondersteund omdat de motor stopt. Verder moeten accu’s bijvoorbeeld remenergie kunnen opnemen of kunnen werken met slimme dynamo’s. Daarom moeten we tegenwoordig testen of de accu tot dergelijke acties in staat is. Test je de accu niet op het kunnen uitvoeren van deze nieuwe taken, dan kun je uitval van het start-stopsysteem verwachten. Gevolgd door uitval van verbruikers en uiteindelijk kan de accu de auto ook niet meer starten.
Anders testen
Midtronics ontwikkelt doorlopend oplossingen voor de veranderende auto- en accutechnologie. Hierdoor test je uitsluitend betrouwbaar met de technologie van Midtronics
Hoe werkt dat?
De nieuwe technologie, voor het testen van de reservecapaciteit (Ah), waar de accu elektrische verbruikers mee ondersteunt, noemen we Conductance ProfilingTM. In ons laboratorium werkten we aan een profiel. Dat profiel is gebaseerd op honderden accu’s die zich op het reservecapaciteit-spectrum (GOED – NIET GOED) bevonden. Daar leggen we het resultaat van de CP-test overheen en zo zijn we in staat de reservecapaciteit van accu’s te voorspellen/profileren
Edit: bold en in het groen zijn moderator opmerkingen.
De niet direct zichtbare afbeeldingen waren m.i. slechts bladvulling, en zijn verwijderd, evenals de link.
Ik denk dat dit artikel gericht is op bedrijven.
Vandaag de dag testen we accu’s nog altijd voornamelijk op het kunnen starten van de auto. De accu wordt echter ook intensief gebruikt voor het ondersteunen van elektrische verbruikers. Bovendien met moderne systemen als het start-stopsysteem wordt de accu niet alleen in toenemende mate belast, maar ook niet ondersteund omdat de motor stopt. Verder moeten accu’s bijvoorbeeld remenergie kunnen opnemen of kunnen werken met slimme dynamo’s. Daarom moeten we tegenwoordig testen of de accu tot dergelijke acties in staat is. Test je de accu niet op het kunnen uitvoeren van deze nieuwe taken, dan kun je uitval van het start-stopsysteem verwachten. Gevolgd door uitval van verbruikers en uiteindelijk kan de accu de auto ook niet meer starten.
Anders testen
Midtronics ontwikkelt doorlopend oplossingen voor de veranderende auto- en accutechnologie. Hierdoor test je uitsluitend betrouwbaar met de technologie van Midtronics
Hoe werkt dat?
De nieuwe technologie, voor het testen van de reservecapaciteit (Ah), waar de accu elektrische verbruikers mee ondersteunt, noemen we Conductance ProfilingTM. In ons laboratorium werkten we aan een profiel. Dat profiel is gebaseerd op honderden accu’s die zich op het reservecapaciteit-spectrum (GOED – NIET GOED) bevonden. Daar leggen we het resultaat van de CP-test overheen en zo zijn we in staat de reservecapaciteit van accu’s te voorspellen/profileren
Edit: bold en in het groen zijn moderator opmerkingen.
De niet direct zichtbare afbeeldingen waren m.i. slechts bladvulling, en zijn verwijderd, evenals de link.
Ik denk dat dit artikel gericht is op bedrijven.
Bijlagen
Laatst bewerkt door een moderator: