Skoda Tuning ervaringen

EdK

Forumguru
Pfffff. Waarom heb ik die RS gekocht:banghead:
Waarschijnlijk omdat je teveel geld voor een Octavia wilde uitgeven.....
Had beter als ik gewoon een fabiatje combi met 3 cilinders 1,0TSI kunnen nemen...:deuk:

En er stond JOY aan zijkant, manman ik heb me al een joy gehad met dat ding...
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Je bent wel van de verhalen zeg ;) Gewoon een filmpje maken en posten, dan kunnen we vergelijken.
Tot die tijd zet ik mijn geld op een GTD :D

Ik heb veel tijd tegenwoordig ;) ondertussen al een week cannabisolie aan het proberen tegen de pijn, het zal daar aanliggen waarschijnlijk :D

Hoe moet ik de sprint doen? In 5de, 6de? Of in 3de beginnen en zo opschakelen? Nu nog de vraag waar en wanneer en niet geladen want anders klopt het niet...
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Ohhhh je zit gewoon te trippen hier op het Forum...

Relaxxxx man....:deuk:

Goed spul moet ik wel zeggen! In mijn dromen ben ik zelfs RS TFSI'tjes aan het zoek rijden ;) Moest het er ooit van komen, maar daarvoor zijn de cijfers hier nog niet goed genoeg in de zaak, dan zoek ik een jonge tweedehandse RS TFSI, laat ik hem chippen + uitlaat en intercooler, daar steek ik geen powerbox in... maar eerst moet ik wel ff weten wat de kosten van voordelen van alle aard privé zijn... want nu betaal ik redelijk veel voor de 2.0 TDI in tegenstelling van wat bv. een 1.5 TSi kost. Of een lichte vracht zonder achterzetels, maar ik weet niet of Skoda die levert.
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Iemand enig idee of deze site betrouwbaar is?

http://www.zeperfs.com/en/duel4880-4626.htm

Want ik zie de 80 naar 120km/h toch trager als mijn Skoda, in 4de dan... let wel, ik heb het met de hand gemeten en op teller, niet op GPS, dus onnauwkeurigheid zal er sowieso zijn...

Ik zie dat de Skoda toch wel wat trager is wat wel kan kloppen, want met een Golf in Duitsland had ik iets meer moeite dan met een Skoda, het leek ook alsof de Golf bij hoge snelheid in begrenzing ging, een vriend (degene die met zijn superb 190pk diesel niet kon volgen) die eerder met een A4 tdi 150 pk reed kloeg ook over een begrenzing bij een 220km/h. Onze vroegere Saab 900 turbo liep ook tegen een begrenzing bij 210 trouwens, terwijl ie op papier 230 moest halen, misschien omdat het een cabrio was? Anyway, ik ga om te beginnen zien dat ik een betrouwbare meting kan doen met tussensprints met een app of zo, naar de 220 zal afwachten zijn voor als ik eens naar Duitsland moet, deze zomer moet ik in Berlijn zijn, als ik geen passagiers heb kan ik het dan pas testen en dan moet het nog op een horizontaal stuk zijn en de wind, tja, dat heb je niet in de hand...

.
 

LT83

Forumguru
Vaak ben je te bang he ;) Ik heb gister nog even snel een 100-200 geklokt op een rustig stukje snelweg. Met de laptimer op het MFD gaat dat prima.
 

kwillems

Donateur
Maar terugkomend op de vraag van topic starter: iemand ervaring met Dynamic Tuning in Hoogeveen en wat zijn die ervaringen?
 

Canon-Eye

Forumguru
Nee, volgens mij is dat al langer het geval. Ik heb er een jaar of anderhalf geleden ook al eens naar gekeken, ben met m'n toenmalige F2c Greenline uiteindelijk (onmiddellijk na het ontsjoemelen) ook naar VVT gegaan. Vooral omdat dit voor mij net effe dichterbij was en de reviews ook goed waren.
 

louigi58

Senior Member
Skoda Octavia RS230 2.0TSI CHHA9

VAGTechniek Nuenen Stage 1+ DSG stage 2

339pk 479Nm

Ca. 2500km alleen maar positief na foute Tuning vorige eigenaar.

Verbruik is zelfs gunstiger bij normale rijstijl.

Nog 1 keer terug geweest om DSG verder te finetunen, nu 200% tevreden met name de DSG bak is een verademing en nu tegen voor elke situatie geoptimaliseerd.

DSG aanpassing:

E=stand is nu mijn dagelijkse geoptimaliseerde Drive stand, deze is lekker rustig te rijden maar toch veel beter bij de les dan de originele Drive. Is nu een combinatie van D en S. Geen vrijloop meer.

D=stand is voor caravangebruik geoptimaliseerd, schakeld bij 1800rpm terug en bij 2800rpm pas door. Dit bij rustige rijstijl, bij meer gas lekker alert.

S=stand voor als het echt vlot moet, vrijwel ongewijzigd, alleen schakeltijd verkort.

M=voor schakelen met flippers, kickdown uitgeschakeld en max 7000rpm.
Bekijk media item 5191Bekijk media item 5189
 

Bijlagen

  • RX-602-S Skoda Octavia RS 2.0 TSI CHHA Vagtechniek Stage1+ DSG Stage2 vs Origineel.jpg
    RX-602-S Skoda Octavia RS 2.0 TSI CHHA Vagtechniek Stage1+ DSG Stage2 vs Origineel.jpg
    653,6 KB · Weergaven: 62
  • RX-602-S Skoda Octavia RS 2.0 TSI CHHA Vagtechniek Stage1+ VS Tuner-X.jpg
    RX-602-S Skoda Octavia RS 2.0 TSI CHHA Vagtechniek Stage1+ VS Tuner-X.jpg
    663,6 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
@weimaraner nog altijd tevreden? Ik heb dezelfde motor en hetzelfde aanbod maar twijfel nog iets..

Doen

Verschil is merkbaar, zeker als je moet voorbij steken, vooral dat extra koppel is merkbaar.

Origineel zou die 140pk - 320 Nm moeten hebben.

105pk is in vergelijking met andere 1.6 motoren zeer weinig.
 

Space_NL

Senior Member
De tuner waar ik nu dus info over zoek zit op 5 minuten.

Oud Beijerland is niet ver van sommige eilanden, maar vanaf waar ik woon nog altijd net meer als een uur ..
 

exupaudio

Nieuw lid
1/ Octavia I 1.8 20VT (standard 150Pk)

2/ JD Engineering

3/ Stage III

4/ NM 400 en PK 270

5/ Overwegend positief, alleen gaan de bobines gaan zo'n 60.000 km mee

6/ Bij 345.000 km had ik een lekke kop en mijn turbo was gescheurd en alles er om heen had een zwaar leven gehad, had nog een reserve blok liggen met 60.000 km, alles vernieuwd wat er zo'n beetje omheen zat, gereviseerde versnellingsbak, nieuwe (grotere) turbo ect ect ect, vervolgens BAM injectoren, grotere intercooler en de Octavia gaat weer zo'n 2 ton mee
 

louigi58

Senior Member
Mobiele Chiptuning? Bezint eer ge begint.
Ik zou altijd voor Chiptuning op maat gaan, met uitdraai op rollenbank. Ik heb nu 2x een RS gehad die door de vorige eigenaar fout getuned was. Zie mijn uitdraai, tussen voor en na foute Tuning.
Foute Tuning gaat altijd ten koste van de techniek en het rijplezier.
 
Bovenaan Onderaan