Ruitenwissers wissen zonder aan te staan bij koud weer

Rhys08

Nieuw lid
Zoek mij een ongeluk op forums maar kan niets vergelijkbaars vinden. Hopelijk weten jullie meer.

Sinds vorige winter gaat zodra de temperatuur onder de 0 graden zakt mijn ruitenwissers elke 6 seconde zonder dat deze aan staan. Het begint in eerste instantie zodra ik de rem intrap. Bij loslaten stopt het.

Na een tijdje gaan ze gewoon elke 6 seconde als de het contact aan staat. Rempedaal heeft dan geen invloed meer. Bij draaien naar contact gaan ze al 1x. Na starten motor elke 6 seconde.

Vorig jaar is door de garage de parafan gecheckt en daar was niets mis mee. Ook niet verstopt, niets. In de zekeringkast (die beetje vochtig was) was ook niets te zien. Na droogfohnen was het problem over.
Auto heft daar een tijdje onder de brandspuit gestaan en er was geen lekkage.

Nu begint het echter weer! Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Skoda Citigo uit 2012.
 

turboturbo

Forumguru
Dus het probleem is eigenlijk vocht / lekkage ja/nee in de zekeringkast?
Met als gevolg dat de ruitenwissers zich vreemd gedragen?

Waar zit de zekeringkast bij de Citigo?
 

Rhys08

Nieuw lid
Ja en nee. De garage zei dat het er lichtelijk vochtig was maar dat ze er geen problemen hebben gevonden.

De zekeringkast bevindt zich onder het stuur.
 
Vreemd probleem dat niet tot ‘bekende’ problemen behoort voor zover ik weet. Zou eerst het intervalrelais verdenken, anders de stuurkolomhendel. Gezien de regelmaat van 6 sec zal het niet de motor zijn. Dacht dat het relais achter of boven de zekeringkast zit zo uit mn hoofd
 
Bovenaan Onderaan