Beetje TLC bij de oude Skoda Fabia Combi

Stripedkrijn

Forumguru
@ olielekkage vuldop. Het zou kunnen dat de carterafzuiging niet goed meer werkt. Er loopt ergens een slangetje van de achterkant van die olielekrand naar achteren naar het gasklephuis. Bij mij was dat bij aanschaf auto bij 210k gebroken.
Nieuw slangetje voor gekocht en veel minder tot nauwelijks meer lekkage.
Ook is het soms lastig olie bijvullen met oliewissel. Dan lekt het ook wel eens over het blok via de vulopening. Trechtertje is dan handig. Met dit koude weer kijken of er sludge onder de dop zit. Als dat het geval is KAN dat vacuumslangetje verstopt zitten en is er onvoldoende carterventilatie
 

Stripedkrijn

Forumguru
Ja. Logo zit aan de buitenkant. Dit betrof de binnenkant. Ben de weg kwijt!! :tegek:
Dit was een uitloop op een reactie op een gevonden nood-olievuldop.
 

HenkHenkHenk

Senior Member
BDEF4415-E745-4562-9CDD-2A62838601D6.jpeg

Toevallig staat een zwarte combi op MP te koop met fabia 2 velgen,ik dacht dat de velgen net te modern leken op de auto maar zo te zien kan net
 

HenkHenkHenk

Senior Member
Gisteren brak mijn veer links voor.. het zou mij niet verbazen als het nog de originele was...
Mijn dempers waren ook aan vervanging toe .. meteen maar een volledige schroefset besteld.
Het is wel een lowbudget set .. even kijken hoelang ik ermee kan rijden. Jammer genoeg de eerste "dure"uitgave van de skoda
 

HenkHenkHenk

Senior Member
FCE0C273-E140-479A-AF84-7730E90D36BC.jpeg Inmiddels zijn de veren binnen, eventjes de tijd maken nog om ze te vervangen. Ik verwacht niet dat ik ,na een winter pekel rijden, ze nog kan afstellen. Als ze max 5 jaar blijven doen ben ik ook al blij
 

Arjann

Forumguru
Even kijken in de WPH als het echt niet onmogelijk is, maar ga ervan uit dat het geen probleem wordt, zo niet kan ik hem naar mijn monteur brengen. Als het goed is hoef ik nu ook geen veerklem te kopen/huren.

Ik denk dat je wel een veerspanner nodig hebt om het veerpootlager te kunnen monteren.
 

HenkHenkHenk

Senior Member
Veren zijn gemonteerd, echter kortere stabilisatorstangen zijn toch wel noodzaakelijk. Even wachten dat ze binnen zijn.
In de tussen tijd maar olie + oliefilter vernieuwd nu toch de auto op de brug staat ;)
 

Stripedkrijn

Forumguru
Hoi HHH, wat super dat je daar een brug in de buurt hebt waar je op kunt. Ik ben benieuwd hoe het effect zal zijn met volledige belading bij sommige steile hobbels. Ik vermoed dat het behoorlijk progressieve veren moeten zijn. Ik heb een trekhaak onder de Faab en die maakt regelmatig contact als ik niet uitkijk bij woonerven opritten.
 

HenkHenkHenk

Senior Member
Hoi HHH, wat super dat je daar een brug in de buurt hebt waar je op kunt. Ik ben benieuwd hoe het effect zal zijn met volledige belading bij sommige steile hobbels. Ik vermoed dat het behoorlijk progressieve veren moeten zijn. Ik heb een trekhaak onder de Faab en die maakt regelmatig contact als ik niet uitkijk bij woonerven opritten.


ja ik ook, als het te gek wordt dan maar iets hoger schroeven ;)

Ik moet sowieso de rijhoogte finetunen als het af is
 

HenkHenkHenk

Senior Member
Nee, voor en achter op zijn laagst gezet om te beginnen ( wel week boodschappen nog in de kofferbak ;) ) toevallig nu achter wel iets hoger gezet, was echt maar paar cm van de straat met boodschappen erin
 
Bovenaan Onderaan