Kabelboombreuk en/of deurmodule?

Cordoba

Forumguru
Mijn ervaring is dat je bij een oudere auto vaak vrij kort achter elkaar een paar dure reparaties/beurten hebt, en vervolgens weer een hele periode weinig of geen problemen.
 

autounion

Nieuw lid
Met dank aan de uitgebreide toelichting... ik herken veel van de problemen en defecten die ik ook heb met de voordeur .
Module, raammotor, slot, spiegels , rode LED . Ik ga de handleiding volgen en probeer er ook mee tot een oplossing te komen. Inmiddels heb ik wel een nieuw deurslot geplaatst. de centrale vergrendeling werkt nu op 3 deuren... want
momenteel ben ik met de Li achterdeur bezig . Die deed niet mee mer de CV. Ik heb bij de B stijl de stekker losgetrokken om de deur buiten het circuit te houden, anders schiet hij dadelijk in het slot en krijg hem niet meer open.
Ik wil nog wel voor inspectie de stekkerverbinding van de B stijl uit elkaar of loshalen . Dit is via de rubber huls naar de deur, de andere kant loopt in de B stijl. Ik wil de binnenbekleding van de B stijl halen . Dat kunststof paneel zit opgesloten tussen de portierrubbers van de voor en achterdeur. De rolgordel loopt er achter doorheen
Weet iemand hoe je dat doet zonder allerlei clips af te breken ??

Skoda.png
 

autounion

Nieuw lid
Helaas is de niet werkende kofferbak verlichting hiermee niet verholpen, dus op naar het volgende topic :shutup:[/QUOTE]

Hoe is het met het RODE ledje van de deur ?? Nu de spiegels enz weer werken ??
 

autounion

Nieuw lid
- vervolg vorige post -



Helaas is de niet werkende kofferbak verlichting hiermee niet verholpen, dus op naar het volgende topic :shutup:

Graag even een toelichting, de "oude"herstelling in de voordeur ( foto met gele kring) is dat wat anders dan de laatste foto van de "aardedraadjes" aan elkaar geknoopt....... met de opmerking _ zie citaat-
Anders moet ik ook nog speuren in de kabelboom.
 

turboturbo

Forumguru
Graag even een toelichting, de "oude"herstelling in de voordeur ( foto met gele kring) is dat wat anders dan de laatste foto van de "aardedraadjes" aan elkaar geknoopt....... met de opmerking _ zie citaat-
Anders moet ik ook nog speuren in de kabelboom.
Die laatste foto is inderdaad een detail opname van die foto met de gele cirkel ervoor. Dus nee, dat is niet wat anders.
N.b. Het betreft hier de nog oude kabelboom die ik met deze klus in z'n geheel vervangen heb.... Dus die ligt nu in de schuur te wachten op of hergebruik van eens een stukje kabel of uiteindelijk de kliko.....
 

autounion

Nieuw lid
Dus als ik het goed lees zitten in de kabelboom van de voordeur dicht bij het doorvoerrubber ook 4 aarde draadjes aan elkaar geknoopt? Daar moet ik dan ook nog even zoeken. Zwarte kabelboom wikkelband verwijderen..
Verder lijkt mij dat(redelijk) origineel want in mijn kofferbak kabelboom - links in de wielbak , bij de drie stekkers- zit ook zo'n zelfde 4 aardekabeltjes verbinding. dat is/was ook zeer geoxideerd. ! Dat moet ik ook nog herstellen...dat heeft misschien te maken met de kofferbakverlichting.
 

turboturbo

Forumguru
In mijn herinnering zat het misschien nog net voorbij het doorvoerrubber (in de deur) ik weet het niet meer zeker.

Ik maakte maar een aanname dat het een reparatie betrof, omdat ik het er vreemd uit vond zien én de nieuwe OEM kabelboom dit niet had.... Maar of ik gelijk heb - geen idee hoor.

Ik ga ook eens in de linker wielbak speuren.
 
Laatst bewerkt:

autounion

Nieuw lid
Dank voor je bericht ik ga op zoek in de deur.... Ik zal de kabelboom losmaken in de voorste stijl - achter het plaatje bij de motorkap ontgrendeling... kan ik meteen de andere stekkers nakijken zoals je zo fraai op de foto's hebt laten zien.
 
Bovenaan Onderaan