Esp lampje licht soms tijdens uitbollen en vrijloop

piranna

Nieuw lid
Ik heb een skoda roomster 1.2 tsi dsg van 2013
Hierbij zijn reeds de distributie ketting en bougie kabels vervangen
Tevens werd de gasklep en buis gereinigd na een motor storing

Sinds enkele maanden hebben we af en toe een ESP melding op het dashboard tijdens het lossen van het gas pedaal
iemand een idee in welke richting(en) we kunnen gaan zoeken?
Een slecht contact van een draad aan een sensor? ...sensor probleem? Iets mis in de omgeving van de gasklep?

Alvast bedankt
mvg
Patrik
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb een skoda roomster 1.2 tsi dsg van 2013
Hierbij zijn reeds de distributie ketting en bougie kabels vervangen
Tevens werd de gasklep en buis gereinigd na een motor storing

Sinds enkele maanden hebben we af en toe een ESP melding op het dashboard tijdens het lossen van het gas pedaal
iemand een idee in welke richting(en) we kunnen gaan zoeken?
Een slecht contact van een draad aan een sensor? ...sensor probleem? Iets mis in de omgeving van de gasklep?

Alvast bedankt
mvg
Patrik
Ik heb dat ook eens gehad met mijn Yeti 1.2 tsi van destijds. Ze konden er toen niet achter komen en hebben toen uiteindelijk uit arren moede de motor software maar overschreven. Hopelijk is jouw lek eerder boven.
 

piranna

Nieuw lid
Bedankt om er 1 draadje van te maken Peter
Eens laten uitlezen is een goed idee en laat ik zeker doen bij het volgende onderhoud. Ik post de resultaten. ... hopelijk vinden we de oorzaak
 

AJMC

Lid
Electronic stability program

Een electronic stability program (ESP, letterlijk vertaald: elektronische stabiliteitscontrole) is een actief rijveiligheidssysteem.

ESP ondersteunt de bestuurder van een voertuig wanneer deze in een kritieke situatie terechtkomt waarbij het voertuig dreigt te slippen: bij plotse uitwijkmanoeuvres voor hindernissen, bij verkeerd ingeschatte bochten of bij een verraderlijk wegdek.


Met deze schakelaar wordt dit systeem in- en uitgeschakeld. Controleer of het goed werkt en de sensoren laten controleren
stability-control-button-e1340725801842-630x333.jpg
 
Laatst bewerkt:

piranna

Nieuw lid
het esp lampje ging niet uit door deze knop in te drukken en wordt ook steeds gereset als je de auto uitzet (je kan het wel op voorhand uitzetten ... elke keer weer opnieuw na opstart van de auto ...)
Sinds eergisteren is er nog een extra lampje gaan branden met een symbool van een motor ...dit lampje ging niet uit... volgens het boekje betekent dit een storing met het uitlaat systeem.... dus vandaag dan toch uiteindelijk naar de garage gebracht en wat bleek? ... inlaat systeem was vervuild en gaf al deze storingen. Cleaning van het inlaat systeem is de oplossing gebleken! Deze lampjes kunnen nu eenmaal een hele hoop verschillende oorzaken hebben .... in dit geval was er niets mis met een sensor ...
 
Bovenaan Onderaan